Citat:
Ursprungligen postat av
GrumpyOldMan
Fortfarande - Vilka "två prickar"?
Har du dömts för något brott som ger ordningsbot finns du registrerad i fem år i belastningsregistret.
En villkorlig dom, dagsböter eller fängelse finns lagrad i tio år. Begår du nya brott så sparas de tidigare förseelserna ytterligare tills tio år gått från den sista förseelsen.
Inte helt säker. Jag har ännu inte blivit dömd än.
Egentligen skulle jag själv hävda att jag är oskyldig, och förtjänar inget straff. Men vet inte hur rättegången kommer att bli, om det ens blir nånting. Åklagare arbetar på det, men min gissning blir det nog en rättegång. Kommer sitta där helt oskyldig.
Jag är otroligt nervös, och jag undrar vad som kommer ske om jag skulle få prick i registret. Tyvärr har jag redan en prick i registret redan, som jag absolut inte är stolt över. Ett litet ''misstag'' av min sida.
Så jag vet inte vad för prick jag kommer att få. Trodde inte att det fanns olika ''raser'' av det.
Jag är hemskt ledsen - Återkommer vad jag är misstänkt för senare. Kan inte just nu. Ha förståelse för min del. Rör sig mycket om orolighet i min skallen, ångesten tar kål på mig. Ha en förståelse, tack!
Återkommer förmodligen.