Citat:
Ursprungligen postat av
mackeeee
Jag får svara mer utförligt imorn kväll eller övermorgon, måste in i bingen nu...
En sak till : jag nämnde Stig Egström, är det inte osannolikt att han jobbar över så länge en Fredagkväll och dyker upp lagom till mordet ?
När det gäller Stig E. Ja det känns ju intuitivt att allt inte står rätt till men....Det är givetvis så att någon inte helt plötsligt blir politisk extremist och medverkar i ett mord på en statsminister. Jag kan för lite om hans bakgrund, politiska sympatier, ev kontakter med högerextrema grupper-umgänge, tidigare arbetsplatser osv. för att ha någon åsikt och kunna uttala mig.
Frågor man kan ställa sig är ju tex. Hur många fredagar hade han jobbat över till ca 23.20 de senaste åren? Han har uppgivit att han ofta jobbade över och han visste med säkerhet när sista pendeln gick. Hade inte varit fel att fått det belagt.Om det stämmer sjunker graden av misstanke till ett minimum.
Nu sysslade han med reklam och den branschen har sina deadlines. Dagen efter skulle han på en veckas sportlov. Inte helt omöjligt att han jobbade med ngt reklamprojekt som han absolut ville bli klar med innan han drog i väg på en veckas ledighet och därför jobbade över denna fredagskväll. Men som sagt jag vet för lite om honom, för att kunna uttala mig.