2013-12-24, 00:27
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Det är svårt att veta vilket vittne man ska lita på helt klart. Det du skriver om Dekorimannen, varför blåser han/dom? Inte av operationen när han är igenkänd kan man fråga sig? Jag tror han kände sig väldigt trygg och risken att åka dit var extremt liten då han hade högt uppsatta personer bakom sig, Hans Holmer tex , som ju själv tog hand om utredningen.

Att Dekorimamannen fullföljer uppdraget trots avslöjandet talar sitt tydliga språk enligt mig, det var troligen inte ett planerat mord och man kanske tillochmed tog fel på person...

Sverige kommer skakas i dess grundvalar // Hans Holmer..

I det första förhöret säger Anneli att det är Anki som ser att han bär pistol, hon säger att hon enbart ser Walki-Talkien.

Citat förhör Annelie:
”Den såg jag också, att han hade, walkie-talkien i handen. Men det är hon som har sett att han har haft en pistol så här under armen, men inte jag.

Alltså Anki ser att han har pistol, men inte Anneli ändå så står Anki kvar och det är Anneli som börjar att dra henne därifrån i armen. Borde det då inte varit tvärt om att Anki omgående när hon ser att personen står med en pistol i handen tagit tag i Anneli och snabbt som fan dragit henne där ifrån? Och skulle inte det varit det första hon sagt när de kommit några tio tals meter i från mannen. Perkelää han hade ju för fan pistol, såg du inte det. För mig framstår det som fullständigt självklart, men det säger hon inget om alls, de blir bara förvånade eller skrämda när de några minuter senare hör en hög smäll, vilket om det fanns någon sanning i den här historien omgående kopplat till att Anki sett att han hade pistol.
Nej, jag får inte ihop den här historien. På det sättet som den berättas blir den helt enkelt inte trovärdig.

Med största sannolikhet syftade Holmér på med de orden, att det var PKK som låg bakom mordet. Att det skulle skaka om Sverige i dess grundvalar enligt Holmér berodde på att regeringen inte utvisade ca 10-12 medlemmar i PKK, som misstänktes vara inblandad i ett politiskt mord på en kurd i Uppsala. På SÄPOS försorg blev PKK terroriststämplad men regeringen lät de stanna i Sverige under s.k "kommunarrest". När de nu hade begått ett mord på Sveriges statsminister ansåg han att det var på regeringens ansvar och det var det som skulle skaka om Sverige i dess grundvalar, alltså i princip skulle regeringen få ta ansvar för sin slapphänta terroristhandläggning och tvingas avgå.
Senast redigerad av GarryCoper 2013-12-24 kl. 00:30.
Citera
2013-12-24, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
I det första förhöret säger Anneli att det är Anki som ser att han bär pistol, hon säger att hon enbart ser Walki-Talkien.

Citat förhör Annelie:
”Den såg jag också, att han hade, walkie-talkien i handen. Men det är hon som har sett att han har haft en pistol så här under armen, men inte jag.

Alltså Anki ser att han har pistol, men inte Anneli ändå så står Anki kvar och det är Anneli som börjar att dra henne därifrån i armen. Borde det då inte varit tvärt om att Anki omgående när hon ser att personen står med en pistol i handen tagit tag i Anneli och snabbt som fan dragit henne där ifrån? Och skulle inte det varit det första hon sagt när de kommit några tio tals meter i från mannen. Perkelää han hade ju för fan pistol, såg du inte det. För mig framstår det som fullständigt självklart, men det säger hon inget om alls, de blir bara förvånade eller skrämda när de några minuter senare hör en hög smäll, vilket om det fanns någon sanning i den här historien omgående kopplat till att Anki sett att han hade pistol.
Nej, jag får inte ihop den här historien. På det sättet som den berättas blir den helt enkelt inte trovärdig.

Med största sannolikhet syftade Holmér på med de orden, att det var PKK som låg bakom mordet. Att det skulle skaka om Sverige i dess grundvalar enligt Holmér berodde på att regeringen inte utvisade ca 10-12 medlemmar i PKK, som misstänktes vara inblandad i ett politiskt mord på en kurd i Uppsala. På SÄPOS försorg blev PKK terroriststämplad men regeringen lät de stanna i Sverige under s.k husarrest. När de nu hade begått ett mord på Sveriges statsminister ansåg han att det var regeringens fel och det var det som skulle skaka om, alltså i princip skulle regeringen få ta ansvar för sin slapphänta terroristhandläggning och tvingas avgå.

Något som blänkte såg dom i vänster hand , till 99,9% ett vapen. Jag tycker dom är mycket trovärdiga, finns ingen anledning att hitta på det och framförallt inte om vänster hand som INGEN nämnt innan överhuvudtaget. Lägg till att Björkman säger samma sak så är det omöjligt att det är felaktigt, finns inte på världskartan.

Lyssna inte på dom som säger att det är helt normalt och enligt rutinerna att hälften av Palmes obduktionsprotokoll är överstruket och därmed oläsligt , bara en idiot går på det.

Så frågorna är:

1. Varför ljuger man om händelseförloppet ?
2. Varför blåser man inte av operationen när GM är igenkänd?
3. Varför tar GM kontakt med paret Palme före skotten?
4. Varför är obduktionsprotokollet överstruket, halva innehållet?

Däri ligger sanningen , punkt 4 alltså .
Citera
2013-12-24, 01:00
Medlem
springflods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag hittade en länk där Lillemor Östlin skriver om CP,Sigge och poliser se http://tidningenmums.se/vad-jag-vet-om-christer-pettersson/
Finns det någon klyftig person som kan räkna ut vilken polis hon avser som skulle ha jagat runt bland narkomaner och våldsmän för att hitta vittnen till att sätta dit CP?
Är det inte Thure Nässén hon syftar på?

Det verkar så här i alla fall:

Citat:
Enligt uppgifter från en av Christer Petterssons kompisar, liksom från Lillemor Östlins bok 'Hinsehäxan' ska teorin om att Christer Pettersson sköt Palme av misstag ha koncipierats av Palmegruppens Thure Nässén innan den fördes fram i TV4:s dramadokumentär 'Satans mördare'.

http://www.politiskamord.com/p2christerpettersson_full.html
Citera
2013-12-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springflod
Är det inte Thure Nässén hon syftar på?

Det verkar så här i alla fall:

http://www.politiskamord.com/p2christerpettersson_full.html

Tack för svaret. Ja sannolikheten för att CP skulle förväxla Sigge C med OP måste väl vara väldigt låg.
Citera
2013-12-24, 01:08
Medlem
Citat:
Tack för svaret. Ja sannolikheten för att CP skulle förväxla Sigge C med OP måste väl vara väldigt låg.

Att någon annan än CP förväxlat då? Ponera att GM får uppgifter i Walkie-talkien att Sigge är påväg, då är det nog rätt lätt att ta fel.
Citera
2013-12-24, 01:10
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Något som blänkte såg dom i vänster hand , till 99,9% ett vapen. Jag tycker dom är mycket trovärdiga, finns ingen anledning att hitta på det och framförallt inte om vänster hand som INGEN nämnt innan överhuvudtaget. Lägg till att Björkman säger samma sak så är det omöjligt att det är felaktigt, finns inte på världskartan.

Lyssna inte på dom som säger att det är helt normalt och enligt rutinerna att hälften av Palmes obduktionsprotokoll är överstruket och därmed oläsligt , bara en idiot går på det.

Så frågorna är:

1. Varför ljuger man om händelseförloppet ?
2. Varför blåser man inte av operationen när GM är igenkänd?
3. Varför tar GM kontakt med paret Palme före skotten?
4. Varför är obduktionsprotokollet överstruket, halva innehållet?

Däri ligger sanningen , punkt 4 alltså .

Jag håller med att det går att hitta olika konspirationsteorier, men jag är skeptisk till det som har framförts. Jag tror att det finns andra förklaringar till mordet.Och dom förklaringarna stavas Sydafrika i samarbete med några svenska poliser, både inom SÄPO och ordningspolisen.

Det är bara Anki som sett pistolen. Och jag reagerar på att trots det står Anki kvar och samtalar med mannen och det är Annelie som drar Anki i armen för att få henne därifrån. Det är inte sannolikt. Därför tror jag inte till fullo på deras historia.Möjligt att de frågat ngn om vad klockan är som står där, men får inget svar och går vidare. Resten känns som det är för bra för att vara sant och lite häftiga tillägg som gjorts på en fyllresa på Ålandsfärjan för att impa som Annelie senare hade svårt att backa ifrån. Det är min hypotes och självklart kan jag ha fel.

1. Varför man ljuger? Tja det är inte så ovanligt vid kända uppmärksammade brottsfall. Det finns väl en psykologisk förklaring antar jag. Det är närmare 130 personer som erkänt mordet, minst 129 borde ju bevisligen ljuga.
2. besvaras av svar 1.
3. Jag är inte säker på att så sker, men där har vi ju olika uppfattningar.Och ingen kan säga vad som är rätt eller fel inte ens Björkman.
4. Där har jag ingen koll, men möjligt att det finns någon form av diskretion, det är ju oerhört svårt att ex få ut en sjukhusjournal på en nära anhörig eller ens veta om någon är intagen på ett sjukhus i det här landet.
Citera
2013-12-24, 01:10
Bannlyst
Citat:
Att någon annan än CP förväxlat då? Ponera att GM får uppgifter i Walkie-talkien att Sigge är påväg, då är det nog rätt lätt att ta fel.

Nej, att ta fel och lyckas skjuta Olof Palme istället för Sigge Cedergren är nog snarare väldigt väldigt svårt. God jul!
Citera
2013-12-24, 01:13
Medlem
Citat:

Det passar väl dåligt in med din teori om ett möte mellan gm och OP, och borde inte gm reagerat på att Sigge C är ute tillsammans med LP?
Citera
2013-12-24, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
Nej, att ta fel och lyckas skjuta Olof Palme istället för Sigge Cedergren är nog snarare väldigt väldigt svårt. God jul!

Ja visst är det , håller jag självklart med om, men vetifan vad man ska tro längre ... God jul på dig själv
Citera
2013-12-24, 01:16
Medlem
Citat:
Det passar väl dåligt in med din teori om ett möte mellan gm och OP, och borde inte gm reagerat på att Sigge C är ute tillsammans med LP?

Inget planerat möte, det har ja lagt åt sidan. Det är relativt mörkt ute plus om GM fått information om att Sigge är påväg så är ju GM inställd på att det verkligen är han.
Citera
2013-12-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Jag håller med att det går att hitta olika konspirationsteorier, men jag är skeptisk till det som har framförts. Jag tror att det finns andra förklaringar till mordet.Och dom förklaringarna stavas Sydafrika i samarbete med några svenska poliser, både inom SÄPO och ordningspolisen.

Det är bara Anki som sett pistolen. Och jag reagerar på att trots det står Anki kvar och samtalar med mannen och det är Annelie som drar Anki i armen för att få henne därifrån. Det är inte sannolikt. Därför tror jag inte till fullo på deras historia.Möjligt att de frågat ngn om vad klockan är som står där, men får inget svar och går vidare. Resten känns som det är för bra för att vara sant och lite häftiga tillägg som gjorts på en fyllresa på Ålandsfärjan för att impa som Annelie senare hade svårt att backa ifrån. Det är min hypotes och självklart kan jag ha fel.

1. Varför man ljuger? Tja det är inte så ovanligt vid kända uppmärksammade brottsfall. Det finns väl en psykologisk förklaring antar jag. Det är närmare 130 personer som erkänt mordet, minst 129 borde ju bevisligen ljuga.
2. besvaras av svar 1.
3. Jag är inte säker på att så sker, men där har vi ju olika uppfattningar.Och ingen kan säga vad som är rätt eller fel inte ens Björkman.
4. Där har jag ingen koll, men möjligt att det finns någon form av diskretion, det är ju oerhört svårt att ex få ut en sjukhusjournal på en nära anhörig eller ens veta om någon är intagen på ett sjukhus i det här landet.

Jag får svara mer utförligt imorn kväll eller övermorgon, måste in i bingen nu...

En sak till : jag nämnde Stig Egström, är det inte osannolikt att han jobbar över så länge en Fredagkväll och dyker upp lagom till mordet ?
Citera
2013-12-24, 01:29
Bannlyst
Citat:
Jag får svara mer utförligt imorn kväll eller övermorgon, måste in i bingen nu...

En sak till : jag nämnde Stig Egström, är det inte osannolikt att han jobbar över så länge en Fredagkväll och dyker upp lagom till mordet ?

Stig Engström är en överlag osannolik person på alla sätt ja, det tycker vi alla. Läs tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in