Citat:
Det är svårt att veta vilket vittne man ska lita på helt klart. Det du skriver om Dekorimannen, varför blåser han/dom? Inte av operationen när han är igenkänd kan man fråga sig? Jag tror han kände sig väldigt trygg och risken att åka dit var extremt liten då han hade högt uppsatta personer bakom sig, Hans Holmer tex , som ju själv tog hand om utredningen.
Att Dekorimamannen fullföljer uppdraget trots avslöjandet talar sitt tydliga språk enligt mig, det var troligen inte ett planerat mord och man kanske tillochmed tog fel på person...
Sverige kommer skakas i dess grundvalar // Hans Holmer..
Att Dekorimamannen fullföljer uppdraget trots avslöjandet talar sitt tydliga språk enligt mig, det var troligen inte ett planerat mord och man kanske tillochmed tog fel på person...
Sverige kommer skakas i dess grundvalar // Hans Holmer..
I det första förhöret säger Anneli att det är Anki som ser att han bär pistol, hon säger att hon enbart ser Walki-Talkien.
Citat förhör Annelie:
”Den såg jag också, att han hade, walkie-talkien i handen. Men det är hon som har sett att han har haft en pistol så här under armen, men inte jag.”
Alltså Anki ser att han har pistol, men inte Anneli ändå så står Anki kvar och det är Anneli som börjar att dra henne därifrån i armen. Borde det då inte varit tvärt om att Anki omgående när hon ser att personen står med en pistol i handen tagit tag i Anneli och snabbt som fan dragit henne där ifrån? Och skulle inte det varit det första hon sagt när de kommit några tio tals meter i från mannen. Perkelää han hade ju för fan pistol, såg du inte det. För mig framstår det som fullständigt självklart, men det säger hon inget om alls, de blir bara förvånade eller skrämda när de några minuter senare hör en hög smäll, vilket om det fanns någon sanning i den här historien omgående kopplat till att Anki sett att han hade pistol.
Nej, jag får inte ihop den här historien. På det sättet som den berättas blir den helt enkelt inte trovärdig.
Med största sannolikhet syftade Holmér på med de orden, att det var PKK som låg bakom mordet. Att det skulle skaka om Sverige i dess grundvalar enligt Holmér berodde på att regeringen inte utvisade ca 10-12 medlemmar i PKK, som misstänktes vara inblandad i ett politiskt mord på en kurd i Uppsala. På SÄPOS försorg blev PKK terroriststämplad men regeringen lät de stanna i Sverige under s.k "kommunarrest". När de nu hade begått ett mord på Sveriges statsminister ansåg han att det var på regeringens ansvar och det var det som skulle skaka om Sverige i dess grundvalar, alltså i princip skulle regeringen få ta ansvar för sin slapphänta terroristhandläggning och tvingas avgå.
Senast redigerad av GarryCoper 2013-12-24 kl. 00:30.
Senast redigerad av GarryCoper 2013-12-24 kl. 00:30.