2013-12-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Följdfråga: Hur ska SD sänka invandringen med 90 %

Du frågar hur sd skulle kunna förändra.

Det är deras hjärtefråga att sänka invandringen och den hårt religiösa kultur som bara växer i vårt land.
Skulle de komma i regeringsställning och inte infria sina vallöften skulle de snabbt bli av med sina väljare.
Det sker förändringar i vårt samhälle idag, med större hastighet än det någonsin gjort tidigare och fler i min omgivning blir allt mer missnöjda med hur landet ständigt nedgraderas och segregeringen ökar likaså osäkerheten och otryggheten om vår framtid.
Citera
2013-12-23, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Lägg ner SD hatet nu va? Toppnoteringen ligger på 16,2%. Då är det inte långt kvar tills man går om Moderaterna och blir Sveriges näst största parti. Sedan har man inflytande som kan sänka det mesta för de andra.
På invandringsplan kommer i så fall resterande partier samarbeta med varandra för att förhindra att SD får igenom sin politik. Precis som MP-M gjorde för något år sedan.

SD kommer max få 10 %.
Citera
2013-12-23, 23:39
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Haha, det är så roligt och se alla skrivbordsnazister spendera dagarna här på flashback och skriva "WOOOW SD 14 % i opinionsundersökningar yeees".
Ni måste förstå att det krävs att SD hamnar i egen majoritet för att sänka invandringen, för om ni så är 49 % så kommer resterande partier att gå emot er. Vad fan är det ni anser att ni vunnit?

"Hej jag heter Jimmie Åkesson och jag runkar åt att vi är i vågmästarroll" ja men grattis, ingen har frågat och det kommer inte att sänka invandringen

Sluta vara så jävla glada. Så skönt att SD ännu en gång inte kommer att lyckas påverka efter valet 2014, för då har Sverige fyra år till på att ta in invandrare som tre år efter kan rösta som svenska medborgare på andra partier än nasist-SD.

Som diskussionsunderlag: Varför är ni så glada över SD:s små framgångar när det inte kommer att påverka nämnvärt?

Men även så att jag inte förstår varför aftonbladet är så skraja över SD:s framgångar. De kan ta sina 14 % och köra upp den i sina rövhål för det hjälper inte ett skit. Jag är glad att M-MP sammarbetade och hjälpte somalier komma hit och satte stopp för SD:s planer. Där har vi riktig svensk sammarbete, vi skiter i SD hör ni?

Om det är så att det inte spelar någon roll hur många röster SD får när det gäller invandringspolitiken, varför bryr du dig då om somliga är glada för SDs framgångar?
Citera
2013-12-23, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Du frågar hur sd skulle kunna förändra.

Det är deras hjärtefråga att sänka invandringen och den hårt religiösa kultur som bara växer i vårt land.
Skulle de komma i regeringsställning och inte infria sina vallöften skulle de snabbt bli av med sina väljare.
Det sker förändringar i vårt samhälle idag, med större hastighet än det någonsin gjort tidigare och fler i min omgivning blir allt mer missnöjda med hur landet ständigt nedgraderas och segregeringen ökar likaså osäkerheten och otryggheten om vår framtid.
Jag är inte intresserad av att höra att det är deras hjärtefråga, för det vet jag, jag undrar bara hur ni kan vara så säkra på att de har tillräckligt med mark att vinna voteringarna?
Citera
2013-12-23, 23:43
Medlem
Mannen, lugna ner dig.
Jag vill tro att de flesta som röstar på SD röstar på de för att invandringspolitiken ska lyftas fram och ska kunna kritiseras, samt att den ska kunna diskuteras i riksdagen på den nivå all annan politik diskuteras. Förstår du? Det är en röst för att visa sitt missnöje, en röst för ett demokratiskt samhälle. Ya' dig? Lägg dig.
Citera
2013-12-23, 23:43
Medlem
Citat:
Jag är inte intresserad av att höra att det är deras hjärtefråga, för det vet jag, jag undrar bara hur ni kan vara så säkra på att de har tillräckligt med mark att vinna voteringarna?

Allt handlar om att de får fler och fler röster, det enda som gäller i första steget för att kunna påverka och göra sig själva och sina väljare nöjda.
Citera
2013-12-23, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
Mannen, lugna ner dig.
Jag vill tro att de flesta som röstar på SD röstar på de för att invandringspolitiken ska lyftas fram och ska kunna kritiseras, samt att den ska kunna diskuteras i riksdagen på den nivå all annan politik diskuteras. Förstår du? Det är en röst för att visa sitt missnöje, en röst för ett demokratiskt samhälle. Ya' dig? Lägg dig.
Jag vet det redan, det är inte vad diskussionen handlar om. Ingenting som har med SD:s invandringspolitik kommer att kunna verkställas. Sedan får SD visa hur mycket missnöje de vill, sjuklövern kommer bara bortförklara det i all oändlighet.
Citera
2013-12-23, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Allt handlar om att de får fler och fler röster, det enda som gäller i första steget för att kunna påverka och göra sig själva och sina väljare nöjda.
Samtidigt ökar invandringen.
Citera
2013-12-23, 23:46
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ska jag behöva förklara detta hundra jävla gånger? Jag startade den här tråden för att få er att inse att SD inte kommer att få igenom sin hjärtefråga.
Sedan får du gärna förklara hur SD kommer att påverka i framtiden. Nämn inte vågmästarrollen, jag pratar enbart om invandringen.

Man kan ju hoppas SD får igenom ett par förslag. Men hur blir man nazist och rasist för att man kritiserar invandringspolitiken, tror du det är hudfärgen många av oss har emot? I så fall ska jag skola dig, det jag i alla fall har emot är att man utnyttjar Sverige för kriminell verksamhet, och på bekostnad på skola, vård och äldreomsorg. Vilken normalfuntad människa skulle försvara detta? Så intala du dig själv att alla är rasister som försvarar de svaga.
Citera
2013-12-23, 23:46
Medlem
Citat:
Jag vet det redan, det är inte vad diskussionen handlar om. Ingenting som har med SD:s invandringspolitik kommer att kunna verkställas. Sedan får SD visa hur mycket missnöje de vill, sjuklövern kommer bara bortförklara det i all oändlighet.

Inte ifrån SD själva, men du missar min poäng grabben.
Rösten handlar om att få andra parti att lyfta fram frågan. Om man förstår hur politik fungerar så vet man att andra parti förr eller senare kommer till att se över sin invandringspolitik och anpassa den efter vad folket egentligen vill. Ingenting kan vara regnbågar för alltid, du måste bara förstå att ingen vettig människa som röstar på Sverigedemokraterna röstar på de för att hoppas att dem ska kunna göra en förändring i frågan, utan för att andra partier ska våga göra det.
Citera
2013-12-23, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
Inte ifrån SD själva, men du missar min poäng grabben.
Rösten handlar om att få andra parti att lyfta fram frågan. Om man förstår hur politik fungerar så vet man att andra parti förr eller senare kommer till att se över sin invandringspolitik och anpassa den efter vad folket egentligen vill. Ingenting kan vara regnbågar för alltid, du måste bara förstå att ingen vettig människa som röstar på Sverigedemokraterna röstar på de för att hoppas att dem ska kunna göra en förändring i frågan, utan för att andra partier ska våga göra det.
Är du så naiv att tro att något parti kommer att gå med SD:s politik? Då har du missuppfattat debattklimatet kring invandringen och all politisk korrekthet.
Citera
2013-12-23, 23:49
Medlem
H*n har rätt. SD kommer aldrig att få något inflytande över invandringspolitiken. Nästa år kommer antagligen Löfven att bli statsminister och han har gjort klart var han står, det såg vi ju i Kärrtorp nu senast när han deltog på vänsterextremisternas propagandademonstration. Men om det mot all förmodan blir ytterligare år med alliansen kommer det att fortsätta precis som förr, dvs åt helvete, så det spelar ingen roll vilket parti du röstar på, du får destruktiv mångkultur oavsett. Den så kallade "högern" samarbetar gärna med vänstern och vice versa, om de på så sätt kan utestänga SD. Det finns faktiskt ingen mening med att gå och rösta eftersom det inte finns någon riktig demokrati i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in