2013-12-23, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Samtalet ringdes upp av Marina. Hur skulle hon veta att han behövde väginstruktioner just då, på en 37 minuter lång resa? Var hon klärvoajant? Det är den som behöver instruktioner som ringer upp då han behöver.

De flesta gör fordonssök omedelbart. Varför skulle FS vänta ett halvt dygn?

Speciellt sådana som FS som beskrivs som impulsiva. Inte fan går FS och suger på karamellen.
Om så, varför sög han inte på karamellen den 28e ?
Citera
2013-12-23, 16:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Så fort Nejding sätter lite press på FS, så går han i taket och börjar lipa.
Han mår inte bra den pojken.

Intressant om fordonsfrågorna. FS verkar vara en nyfiken person som gör långt fler fordonsförfrågor än Marina. Han erkänner dessutom det själv.
Intressant är också att den enda gång JE varit vid huset med den bilen har han lämnat Marina.

Jag är övertygad om att gräver polisen djupare i det där kommer de se att FS har gjort slagningar på fler av Marinas bekanta.

Ja nu hade han chansen igen i förhör att förklara sig. Men aj då så otrevlig han är.
Han ska nog få se i domstolen då han ska sitta som ett jävla UFO och inte kunna svara.
Snacka om att vara sönderbränd i huvudet. Totalt, och den kallas mästermind?

Dom håller koll i tråden förstår jag eftersom man tagit utdrag ur vissa inlägg.
Bra det så inget undgår länskrim.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-23 kl. 16:22.
Citera
2013-12-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
MJ svarar på samtal till röstbrevlådan - och på SMS - med ett SMS:

JE ställer frågor betr. vilken väg han ska ta, och MJ ger honom instruktioner så han kan hämta henne vid asfaltvägen – grusvägen. – Efter gravfältsbesöket (som via chatt bestämdes den 5/7) kör JE hem MJ och kör då ända upp till bostaden. FS noterar bilens reg.nr och gör under fm dagen därpå en fordonsförfrågan.

JE:s bil befann sig inte i Övre Röra den 7/7.

Du tror väl inte att MJ ville sitta och beskriva vägen för JE så att FS skulle höra..? Kl. 19:26:52 hade MJ börjat röra sig mot mötesplatsen - utom hörhåll för FS.

Tror du att FS hade gömt sig bakom rampen med en ficklampa, eller tror du han stod med en kikare bakom skorstenen? - Eller hade han redan börjat träna inför kyrkogårdsnatten och hade gömt sig i en nedsläckt Lupo?

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Så kan det absolut gått till.

Vi i tråden har matats om att det är Marina brukar göra fordonsförfrågningar, poängen har varit att vi ska tro att det också är Marina som gjorde fordonsförfrågan vid ålevattnet.

Nu har vi belägg på att det är FS som brukar göra dessa förfrågningar. Ska vi på samma sätt anta att det är FS som gör förfrågan vid ålevattnet?

Vi har förstås redan misstänkt det, nu är det nära nog en bekräftelse.
Vi vet iallafall att FS kunde instruktionerna och hade kunskapen för att lyckas med en sådan förfrågan.
Man kan ställa sig frågan hur vanligt det är?
Citera
2013-12-23, 16:24
Avslutad
Vem är det Fredrik kuckilurar med i feb-10 då? "underbara kvinna"' hm är det en sexkontakt?

Han måste bli nominerad till årets farsa . Inte ens ett telefonsamtal till dottern på hennes födelsedag kostar han på sig. Det bevisar att mamman (gunilla) är trovärdig i sitt vittnesmål, det stämmer precis med vad hon berättat. Därmed kan man sätta tilltro till vad hon berättat om misshandel, Fredriks karaktär mm.
Citera
2013-12-23, 16:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Ja jag vet det i dagsläget.
Mm och Marina är död den 29:de
Det vet vi inte
Jo det vet vi.
Nej det vet vi inte.
Förklara hur hon ska ha kunnat dött i huset och mördats i huset.
Fredrik-Det vet vi inte om hon har gjort heller.

Det här är väl fint? Vi vet inte om hon dött och mördats i huset?
Han är pressad den lille fegisen. Bra jobbat, och han börjar kännas riktigt ostabil, så kanske dags för en del utbrott i domstolen.
Tänk om han säger vi vet inte om hon mördades i huset.-Då tror jag de männen i de vita rockarna hämtar honom.

Citat:
Ursprungligen postat av alyse
-Nu bryter vi, nu bryter vi per omgående.
-Du rör ingentig här!
-Per omgående bryter vi, ni ska göra ett objektivt arbete..
-Fredrik...
-Lägg ner.

Hahaha! Han försöker stänga av bandspelaren (-Du rör ingenting här!).

God Jul och Gott Nytt år Fredrik, femton tjugo gånger!

Han kallar Nejding för snutdjävel.. Det hoppas jag man läser högt ur förhör i förhandlingen hans smått galnavansinnesutbrott.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-23 kl. 16:47.
Citera
2013-12-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vem är det Fredrik kuckilurar med i feb-10 då? "underbara kvinna"' hm är det en sexkontakt?

Han måste bli nominerad till årets farsa . Inte ens ett telefonsamtal till dottern på hennes födelsedag kostar han på sig. Det bevisar att mamman (gunilla) är trovärdig i sitt vittnesmål, det stämmer precis med vad hon berättat. Därmed kan man sätta tilltro till vad hon berättat om misshandel, Fredriks karaktär mm.
Det undrar jag med, vem är hon?
Har hon hörts?
Saker som man undrar..

Och.. Vilken farsa!
Men jag tror att barnen har det bättre utan honom. Tyvärr..
G försöker verkligen men det är helt utan respons, en riktig skit framstår han som denna F..
G verkar inte vara den hysteriska konfliktsökare som slask-gruppen hävdat.. Eller vad säger ni?

Baserat på FUP med övriga handlingar:
Karaktären F är pinsam.
F är den vidrigaste person jag läst om i samband med kvinnomisshandel/mord.
F ljuger om och om igen, varför inte bara säga som det är?
I alla fall borde han säga sanningen om annat än mordet, typ "Ja jag brukar kolla upp bilar och den här killen var jag lite svartsjuk på" varför inte liksom? Det hade varit så mycket trovärdigare än detta blaj och barnsliga beteende!
Typ: "Ja jag fick sms:et och raderade det"
Hade också varit smartare än att spela allan..

Hade han visat något engagemang för att hitta M eller sätta fast GM så hade man kanske ifrågasatt den självklara bilden av honom som GM, men hans beteende och känslokyla gör att han framstår som GM och det är antagligen han som ÄR GM.
Citera
2013-12-23, 16:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Din mobil befinner sig under en mast Kode norra, norr alltså, när det här
sms:et..koinmer..
Ja det säger mig inte så jävla mycket
Nej det är ju under hemma masten, ja Marinas.
Ja hemma masten kan väl vara både norr och (ohörbart)
Ja precis men runt hemmaområdet då, om vi säger så?
Ja
Och Marinas är under Stora Höga norra i det området.
Okej
Min under den masten. Torsdagen den 29:de. Och din telefon mottar ett sms från
hennes telefon där det står "jag blir kvar tills imorgon"
Okej
Mm. Vad har du att säga om det?
Ingenting, kan inte påminna mig om att jag har läst det.
Men jag vill att du förklarar det.
Det kan jag inte.
Nej för Marina är ju redan död då, det här är den 29:de..
Inte en aning.
Om jag är riktigt ärlig mot dig nu så tror jag att du mår skit Fredrik.
Vad..
Mm jag tror att du mår jättedåligt och egentligen är det bättre att du talar om vad som
har hänt-förklarar vad som har hänt.
Nu bryter vi, nu bryter vi per omgående..
Du rör ingenting här
Per omgående bryter vi, ni ska göra ett objektivt arbete. Ni sitter här och..
Fredrik..
Lägg ner.

Ooops han vill inte tala om masterna eller ens höra då dom ger han en chans att lätta sitt hjärta.

Han säger inte en aning 8 gånger bara under ett förhör.
4 gånger säger han det vet jag inte.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-23 kl. 17:13.
Citera
2013-12-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja nu hade han chansen igen i förhör att förklara sig. Men aj då så otrevlig han är.
Han ska nog få se i domstolen då han ska sitta som ett jävla UFO och inte kunna svara.
Snacka om att vara sönderbränd i huvudet. Totalt, och den kallas mästermind?

Dom håller koll i tråden förstår jag eftersom man tagit utdrag ur vissa inlägg.
Bra det så inget undgår länskrim.

Alltså, jag fattar inte vad han håller på med:

- han är misstänkt för mord på sin sambo
- han är 40 år
- han är farsa

Ändå beter han sig som den sinnesrubbade 5-åring många tror han är. Har dom rätt?
Han gör inget, trots att han gång efter gång får chansen, för att förklara sig eller reda ut hur det ligger till. Och advokaten är lika passiv och ointresserad som vanligt.

Det står SKYLDIG i pannan på honom.

Edit:
Sen att neka till att Marina dött i sovrummet har t.o.m de mest skeptiska i tråden slutat med för länge sen. Det är så jävla korkat.
Senast redigerad av Fin 2013-12-23 kl. 17:06.
Citera
2013-12-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Sluta ljug. Det är det inte alls!

Kollar FS även upp dina manliga bekanta genom fordonsförfrågningar?
Citera
2013-12-23, 17:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Nu faller alla bitarna på plats.
FS var alltså svartsjuk på denne JE som han sett kört hem Marina. När hon nu sitter och chattar med honom på kvällen blir han oxtokig och mördar henne.
Det här raderade smset avslöjar ju honom fullständigt!

Japps det är solklart att han legat sömnlös över JE och Ms date nästkommande dag.
Han klarade inte av det helt enkelt.

Undrar om han ska gapa nu bryter vi då han sitter i domstolen och ska svara på frågor?
Citera
2013-12-23, 17:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja jag vet det i dagsläget.
Mm och Marina är död den 29:de
Det vet vi inte
Jo det vet vi.
Nej det vet vi inte.
Förklara hur hon ska ha kunnat dött i huset och mördats i huset.
Fredrik-Det vet vi inte om hon har gjort heller.

Det här är väl fint? Vi vet inte om hon dött och mördats i huset?
Han är pressad den lille fegisen. Bra jobbat, och han börjar kännas riktigt ostabil, så kanske dags för en del utbrott i domstolen.
Tänk om han säger vi vet inte om hon mördades i huset.-Då tror jag de männen i de vita rockarna hämtar honom.

Han kallar Nejding för snutdjävel.. Det hoppas jag man läser högt ur förhör i förhandlingen hans smått galnavansinnesutbrott.
Försöker han verkligen stänga av bandspelaren...?
Vem fan tror han att han är egentligen?
Ingen respekt för rättsväsendet. "Snutdjävel" - ja, det är ju det vanliga tugget bland
det klientel som valt ett liv i missbruk och kriminalitet.

Här uppvisas arrogans och oförskämdhet i rikliga mått, en inbilsk lögnhals tar sig ton mot
lagens representanter. Det här avskummet har fått bra med hjälp att smutskasta
just nämnde Nejding genom den skara av anhängare som hänger i den här tråden och
dagligen visar vad man går för.
Det är ganska vidrigt att åse minst sagt.
Citera
2013-12-23, 17:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Försöker han verkligen stänga av bandspelaren...?
Vem fan tror han att han är egentligen?
Ingen respekt för rättsväsendet. "Snutdjävel" - ja, det är ju det vanliga tugget bland
det klientel som valt ett liv i missbruk och kriminalitet.

Här uppvisas arrogans och oförskämdhet i rikliga mått, en inbilsk lögnhals tar sig ton mot
lagens representanter. Det här avskummet har fått bra med hjälp att smutskasta
just nämnde Nejding genom den skara av anhängare som hänger i den här tråden och
dagligen visar vad man går för.
Det är ganska vidrigt att åse minst sagt.

Den här typen av misstänkta är alltså såpass iskalla och oberörda av långa häktningar och pressade förhör. Men nu tycker jag mig se en spricka i fasaden som kanske rasar samma helt.
Tänk då på dessa förhörsledare som ska höra denna typ av klientel. Jag hade aldrig klarat detta kan jag säga. Dom hade åkt in i en vägg. En Gunvald Larsson, och sen hade man fått sparken.

Nejding är ju hur lugn som helst och jag fattar inte att han orkar. Det är en kvinnlig fhl också, men Fredrik skiter ju i vilket. Han är lika äcklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in