2013-12-23, 12:46
Medlem
Jag vill lyckas åstadkomma så att folk kan sälja på min hemsida. Vad för plug-in kan behövas? Kan någon eventuellt hjälpa mig. Tack på förhand.
Citera
2013-12-23, 12:51
Medlem
drdrb257s avatar
Plug-in?
Det finns färdiga webshops som du kan använda, exempel Prestashop, cubeshop, m.fl.
Om du kan programmera så kan du göra en egen webshop, med exempelvis PayPal eller Payson som middleman(dessa används även i Prestashop/cubeshop etc).

Jag vet inte hur du går tillväga för att inte ha en middleman.
Citera
2013-12-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdrb257
Plug-in?
Det finns färdiga webshops som du kan använda, exempel Prestashop, cubeshop, m.fl.
Om du kan programmera så kan du göra en egen webshop, med exempelvis PayPal eller Payson som middleman(dessa används även i Prestashop/cubeshop etc).

Jag vet inte hur du går tillväga för att inte ha en middleman.

Tack för svaret.
Jag använder mig av fel tema just nu. Det heter "superstore". Jag är nybörjare på att programmera, men jag lär mig. Vad då det är inte så att alla shops online har tillagt så att man har middlemen.
Jag vill ha folket som middlemen.
Citera
2013-12-23, 13:06
Medlem
drdrb257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudimentarperson
Tack för svaret.
Jag använder mig av fel tema just nu. Det heter "superstore". Jag är nybörjare på att programmera, men jag lär mig. Vad då det är inte så att alla shops online har tillagt så att man har middlemen.
Jag vill ha folket som middlemen.

Med middleman menar jag mellanhand, standard är PayPal, då betalar din kund till ditt PayPal konto genom att fylla i kortinformation(ev. genom sitt PayPal konto), PayPal tar några % av betalningen, sedan får du pengarna.
Citera
2013-12-23, 13:27
Medlem
Om folk bara ska handla med varandra som Ebay och Tradera behöver du väl ingenting ? Dom handlar ju av varandra och inte av dig.
Citera
2013-12-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSune
Om folk bara ska handla med varandra som Ebay och Tradera behöver du väl ingenting ? Dom handlar ju av varandra och inte av dig.

Ja men hur gör man så att de kan lägga in annonser?
Sen allt de säljer så vill jag ha 1% på.
Citera
2013-12-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdrb257
Med middleman menar jag mellanhand, standard är PayPal, då betalar din kund till ditt PayPal konto genom att fylla i kortinformation(ev. genom sitt PayPal konto), PayPal tar några % av betalningen, sedan får du pengarna.

Nej du har missuppfattat eftersom att jag har förklarat dåligt.
Personer lägger in annonser som andra köper, dvs att jag inte säljer varor. Jag är endast webbvärden.
Citera
2013-12-23, 14:15
Medlem
drdrb257s avatar
Citat:
Nej du har missuppfattat eftersom att jag har förklarat dåligt.
Personer lägger in annonser som andra köper, dvs att jag inte säljer varor. Jag är endast webbvärden.

Det finns många sådana sidor som använder PayPal.
Annars kan du googla typ "ebay clone". Troligtvis inte lagligt och antagligen ganska dåligt, men du får välja mellan det, lära dig att programmera eller betala någon.
Citera
2013-12-23, 14:39
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ja men hur gör man så att de kan lägga in annonser?
Sen allt de säljer så vill jag ha 1% på.
Har sällan fått ett så gott skratt. Men lycka till! Du kommer behöva sjukt mycket personal för att kontrollera köpen ifall du vill göra detta. Du kommer behöva skapa ditt eget betalningssystem ifall du vill ta % av deras vinst, eftersom ifall de använder PayPal eller andra medel så har du ingen aning om vad de betalar, eller till vem de betalar.

Ingen kommer vilja använda en tjänst där de måste betala 1% av sin vinst till hemsidan de annonserar på, speciellt inte när Blocket gör samma sak för 40kr fast pris, och där får du till och med större exponering. Lägg ner idén tills du har en solid affärsplan. Sen kan du anlita någon till att skriva sidan åt dig, för det är inget du kommer lyckas med själv.
Citera
2013-12-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Har sällan fått ett så gott skratt. Men lycka till! Du kommer behöva sjukt mycket personal för att kontrollera köpen ifall du vill göra detta. Du kommer behöva skapa ditt eget betalningssystem ifall du vill ta % av deras vinst, eftersom ifall de använder PayPal eller andra medel så har du ingen aning om vad de betalar, eller till vem de betalar.

Ingen kommer vilja använda en tjänst där de måste betala 1% av sin vinst till hemsidan de annonserar på, speciellt inte när Blocket gör samma sak för 40kr fast pris, och där får du till och med större exponering. Lägg ner idén tills du har en solid affärsplan. Sen kan du anlita någon till att skriva sidan åt dig, för det är inget du kommer lyckas med själv.

Överdriv inte, kom inte med spydiga kommentarer bara för att negga mig. Jag ber snällt om svar då jag är okunnig men vill lära mig. Jag behöver inte massa personal, jag behöver ett fungerande system. Pengarna kommer inte till mitt konto som förs vidare till deras konto.
Citera
2013-12-23, 17:04
Medlem
Citat:
Överdriv inte, kom inte med spydiga kommentarer bara för att negga mig. Jag ber snällt om svar då jag är okunnig men vill lära mig. Jag behöver inte massa personal, jag behöver ett fungerande system. Pengarna kommer inte till mitt konto som förs vidare till deras konto.

Har du en egen server , för det första ?
Har du bara en webbsida på ett webbhotell skall du kanske läsa på hur mycket trafik du får ha
på denna sida först.
Sen kan man ju fråga sig varför någon skulle betala någon % till dig , när det finns alltför många
gratis annonsplatser redan, Gick väl inte så bra för Budera heller.
Citera
2013-12-24, 10:37
Medlem
Vill inte kritisera dig men du måste förstå att detta är ett gigantiskt projekt. Även om du utgår från en färdig lösning (ex de drdrb257 namngav) kommer du ändå behöva lägga ner mängder med tid (och pengar). Kunskaper i php, mySQL, html & CSS och Javascript lär förmodligen ändå behövas (om inte systemet är uppbyggt på andra tekniker då du måste lära dig dem mer än på grundnivå).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in