2013-11-21, 05:09
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrauliker
Det är också dags att påminna om Expressens filmklipp "Mats Alms nya liv", även om just svetsutbildningen inte längre torde vara högaktuellt stoff:

http://www.expressen.se/tv/nyheter/mats-alms-nya-liv/

Örondragningen har för övrigt en klockren parallell i rekonstruktionsfilmen från Aftonbladet som länkades något enstaka inlägg upp. Där börjar MA fippla med håret/öronen precis när han sätter igång med att ljuga om vem (T*ny) som ringer på dörren.

Mats kommentar till journalisten: "det är inte intressant för någon"
Så talar en man vars blivande fru blivit mördad.
Hanna Alm: du kan berätta sanningen! Du vet allt. Det är ditt ansvar. Din bror är en mördare och det vet både du och din störda pappa.
Citera
2013-11-21, 15:20
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Mats kommentar till journalisten: "det är inte intressant för någon"
Så talar en man vars blivande fru blivit mördad.
Hanna Alm: du kan berätta sanningen! Du vet allt. Det är ditt ansvar. Din bror är en mördare och det vet både du och din störda pappa.

Du har så rätt så – Rk08. Tyvärr det är inte intressant för Mats Alm eller någon ur hans familj HUR, VAR, NÄR eller VARFÖR Linda dog. Det är bara intressant för Lindas mor, bröder och för mig.

Det är kanske heller inte är intressant för Mats att jag har bundit – den som gjort Linda så illa att hon dog – vid jorden. Jag har alltså lagt en förbannelse på mördaren. Denne kommer inte till himlen efter sin egen död.

OM denne ”någon” erkänner mordet och ber anhöriga om ursäkt, då upphävs förbannelsen. Anhöriga till Mats kanske vill att alla i familjen ska träffas en gång efter döden?? Berätta vad ni vet då!!
Citera
2013-11-21, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Du har så rätt så – Rk08. Tyvärr det är inte intressant för Mats Alm eller någon ur hans familj HUR, VAR, NÄR eller VARFÖR Linda dog. Det är bara intressant för Lindas mor, bröder och för mig.

Det är kanske heller inte är intressant för Mats att jag har bundit – den som gjort Linda så illa att hon dog – vid jorden. Jag har alltså lagt en förbannelse på mördaren. Denne kommer inte till himlen efter sin egen död.

OM denne ”någon” erkänner mordet och ber anhöriga om ursäkt, då upphävs förbannelsen. Anhöriga till Mats kanske vill att alla i familjen ska träffas en gång efter döden?? Berätta vad ni vet då!!

Med all respekt Klarsyn - Nagon GUD finnes ej. Det ar en "mansklig uppfinning" p g a skrack for doden.

Daremot har fler manniskor torterats, plagats och dodats i olika religioners namn an nagon annan enskild orsak...

Plats for eftertanke Klarsyn. Missionarer har spridit sjukdomar och elande till naturbefolkningar over hela jordklotet alltfor lange i religioners namn.

Kort sagt, religion har bringat mer elande an gott till manskligheten. Tyvarr lar det fortsatta.
Senast redigerad av Game-Set-Match 2013-11-21 kl. 15:41.
Citera
2013-11-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Med all respekt Klarsyn - Nagon GUD finnes ej. Det ar en "mansklig uppfinning" p g a skrack for doden.

Daremot har fler manniskor torterats, plagats och dodats i olika religioners namn an nagon annan enskild orsak...

Plats for eftertanke Klarsyn. Missionarer har spridit sjukdomar och elande till naturbefolkningar over hela jordklotet alltfor lange i religioners namn.

Kort sagt, religion har bringat mer elande an gott till manskligheten. Tyvarr lar det fortsatta.

Du har 100% rätt .
Plus önskar jag att sluta blanda Gud i Lindas tråd
Citera
2013-11-21, 19:56
Medlem
Erik1974s avatar
Hur löd nu igen det kryptiska meddelandet som M.A. skickade till sin familj från häktet?
Citera
2013-11-26, 19:19
Bannlyst
Mat* Al* ar mordaren som vantar pa att bli domd.

Vi vantar talmodigt Ma*s.
Citera
2013-11-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Det är Flashbackuppklarat.

Nu skall det bara bli polisärt uppklarat.

Sedan skall det bli rättsligt uppklarat.

Fallet är löst, nu tar vi nästa fall.

Det var ett tag sen, kanske dags för ett nytt försök?

Mats får sin dom hela livet..
Citera
2013-12-01, 17:47
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Hur löd nu igen det kryptiska meddelandet som M.A. skickade till sin familj från häktet?

Kolla inlägg #33567, där står det lite plus länk till pressen. Kan inte länka sen de gjort om Safari på paddan, fattar mig inte på det längre.
Citera
2013-12-02, 12:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kolla inlägg #33567, där står det lite plus länk till pressen. Kan inte länka sen de gjort om Safari på paddan, fattar mig inte på det längre.
https://www.flashback.org/sp41971740
Citera
2013-12-23, 02:35
Medlem
jugbandbluess avatar
önskar lindas familj en god och kärleksfull jul

om någon får pejl på almarna så var inte sena med att rapportera. det är en eller möjligen två farliga människor som går lösa och fria ute bland vanligt folk. dom jävlarna måste vi ha koll på. skulle tippa på att mats spenderar ytterligare en tragisk jul i lottefors bakom de neddragna persiennerna. kanske sitter han och nätjagar efter ett nytt potentiellt offer, eller bara gråtrunkar över vetskapen om vilken usel liten människospillra han är.
Citera
2013-12-23, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
https://www.flashback.org/sp41971740

Det känns som om han vill försöka få till det att det är nån annan som har gjort det. Han vet väl att polisen och åklagaren läser hans brev.
Citera
2013-12-23, 09:18
Medlem
Hur blir det med det här fallet i framtiden? Asså vad är statusen officiellt?
Mord preskriberas inte längre, men anses detta ändå vara löst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in