2009-09-05, 23:56
Medlem
Joe kanske inte är död? Utan väntar på Linda nånstanns i Asien, och så väntar dom tillsammans på lite försäkringspengar?

Tycker ni är ute och spekulerar för mycket, glöm Xteam, glöm, joe, dom har nog knappast med detta o göra!
Citera
2009-09-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobWillis
Att X-team hänger/hängde där vid tidpunkten för mordet på Joe ute i Hosjö (se länken jag postade), att jag nu efter diskussioner om puben, dess ägare och mordet samt försvinnandet av Linda fått en känsla av att det hela kan vara drogrelaterat.

Säg att Joe blev en konkurent till ägarens sidoaffärer och lät X-Team mörda honom, allt frid och fröjd och konkurensen undanröjd. X-team får sina droger av ägaren på den engelska puben och alla tjänar pengar igen. Linda kanske var involverad i det hela men gick ut den kvällen för att avsluta sitt arbete med gruppen. Om det nu må vara prostitution, knark eller vad som helst bara d hade affärer så kanske någon blev sur för att hon hoppar av. Hon vet för mycket helt enkelt. De bestämmer sig för att genast ta bort henne exakt som Joe som heller aldrig återfunnits.

Att exmakarna finns/funnits i staden vid olika tidpunkter kanske kan kopplas till när denna Joe försvann. Årtalet vet jag inte, men dök de upp strax efter finns ju kanske ett samband. Linda och hennes ex-makar flyttade till Falun för att fylla tomrummet efter den försvunne Joe helt enkelt. Joe mördades för att han körde sina egna business.....

Att de bott tillsammans beror kanske på helt andra saker än att de varit kära och sammanbundna av giftermål mm. De kanske skötte drogerna efter någon annan som tagits av daga. Allt med koppling till den engelska puben och "Willy Wonka"...

Alltså:
-Joe arbetar för en organisation
-Joe bryter upp och vill köra eget
-X-Team får affärerna av organisationen
-De hamnar i strid med Joe
-Joe undanröjs
-Joe ersätts av nya asiater (en liga på 2 män och en kvinna, Linda och ex-makarna)
-Arbetet flyter på tills Linda hittar Mats
-Linda vill hoppa av och leva med Mats
-Linda vet för mycket för att släppas fri
-Linda försvinner spårlöst exakt som Joe
-Båda med kopplingar till denna pub och asiatiske ägare

Långsökt?

Långsökt och långsökt..... Skulle ju kunna vara nåt.
Men Joe var väl även en rejält kaxig typ och öppnade käften vid lite fel tillfällen inför fel personer oxå =)
Inte guds bästa barn precis!
Fast det kan väl mycket väl LC ha vart oxå, om det nu skulle kunna vara så.

Kanske lite OT nu, men det är ju altid trevligt med något nytt va.
Citera
2009-09-06, 00:00
Medlem
Brynja76s avatar
Citat:
Att X-team hänger/hängde där vid tidpunkten för mordet på Joe ute i Hosjö (se länken jag postade), att jag nu efter diskussioner om puben, dess ägare och mordet samt försvinnandet av Linda fått en känsla av att det hela kan vara drogrelaterat.

Säg att Joe blev en konkurent till ägarens sidoaffärer och lät X-Team mörda honom, allt frid och fröjd och konkurensen undanröjd. X-team får sina droger av ägaren på den engelska puben och alla tjänar pengar igen. Linda kanske var involverad i det hela men gick ut den kvällen för att avsluta sitt arbete med gruppen. Om det nu må vara prostitution, knark eller vad som helst bara d hade affärer så kanske någon blev sur för att hon hoppar av. Hon vet för mycket helt enkelt. De bestämmer sig för att genast ta bort henne exakt som Joe som heller aldrig återfunnits.

Att exmakarna finns/funnits i staden vid olika tidpunkter kanske kan kopplas till när denna Joe försvann. Årtalet vet jag inte, men dök de upp strax efter finns ju kanske ett samband. Linda och hennes ex-makar flyttade till Falun för att fylla tomrummet efter den försvunne Joe helt enkelt. Joe mördades för att han körde sina egna business.....

Att de bott tillsammans beror kanske på helt andra saker än att de varit kära och sammanbundna av giftermål mm. De kanske skötte drogerna efter någon annan som tagits av daga. Allt med koppling till den engelska puben och "Willy Wonka"...

Alltså:
-Joe arbetar för en organisation
-Joe bryter upp och vill köra eget
-X-Team får affärerna av organisationen
-De hamnar i strid med Joe
-Joe undanröjs
-Joe ersätts av nya asiater (en liga på 2 män och en kvinna, Linda och ex-makarna)
-Arbetet flyter på tills Linda hittar Mats
-Linda vill hoppa av och leva med Mats
-Linda vet för mycket för att släppas fri
-Linda försvinner spårlöst exakt som Joe
-Båda med kopplingar till denna pub och asiatiske ägare

Långsökt?

Inte det minsta långsökt.. får gåshud här.. vågar vi snacka mer om detta här??
Citera
2009-09-06, 00:00
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brynja76
Behöver mer inside info helt enkelt.. har du nån???

Det är Flashbackuppklarat.

Nu skall det bara bli polisärt uppklarat.

Sedan skall det bli rättsligt uppklarat.

Fallet är löst, nu tar vi nästa fall.
Citera
2009-09-06, 00:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Nej, det vågar vi inte. Har vi någon annan teori?
Citera
2009-09-06, 00:06
Medlem
BobWilliss avatar
Citat:
Pratades ju tidigt i tråden om asiatmaffia, likväl om droger. Om nu en sådan figur finns i Falun så är det fullt möjligt han skaffar egna människor att hantera drogerna tex. X-Team bara behjälpligt att distribuera drogerna och dra in betalningen mot arvode. Joe stötte sig med X-Team (kanske med den som styrde droghandeln) och togs av daga och försvann. Linda kanske visste för mycket men man hoppar inte av hur som helst från såna här saker.

Sedan är det som sagt annars ett mycket konstigt sammanträffande att den gemensamma nämnaren mellan två försvunna asiater (varav den ena förmodad mördad eftersom man dömt ett gäng X-team och fängslat dem) fortfarande är lika spårlöst borta som Linda.

Jag tror efter vad ni grävt fram, vad jag hört skvallras att puben är ett mycket viktigt spår här.
Citera
2009-09-06, 00:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Pratades ju tidigt i tråden om asiatmaffia, likväl om droger. Om nu en sådan figur finns i Falun så är det fullt möjligt han skaffar egna människor att hantera drogerna tex. X-Team bara behjälpligt att distribuera drogerna och dra in betalningen mot arvode. Joe stötte sig med X-Team (kanske med den som styrde droghandeln) och togs av daga och försvann. Linda kanske visste för mycket men man hoppar inte av hur som helst från såna här saker.

Sedan är det som sagt annars ett mycket konstigt sammanträffande att den gemensamma nämnaren mellan två försvunna asiater (varav den ena förmodad mördad eftersom man dömt ett gäng X-team och fängslat dem) fortfarande är lika spårlöst borta som Linda.

Jag tror efter vad ni grävt fram, vad jag hört skvallras att puben är ett mycket viktigt spår här.

Menar du att Joy var asiat, det visste inte jag. Men har för mig att de misstänkte att han golade.
Citera
2009-09-06, 00:16
Medlem
BobWilliss avatar
Slutta chatta för helvete och använd PM-funktionen

Btw: Att Mats inte vågar säga vem hon skulle möta beror kanske på extrem rädsla för att bli ytterligare ett offer för samma gärningsmän.

Har ju pratats om att alla tycker det är konstigt att släppa ut sin tjej för träffar med ökända människor på egen hand. Mats kanske visste och att detta skulle bli en vändning för dem båda, fel vändning kanske...?
Citera
2009-09-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Menar du att Joy var asiat, det visste inte jag. Men har för mig att de misstänkte att han golade.

Han var från Thailand:-)
Citera
2009-09-06, 00:18
Medlem
BobWilliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Stämmer det och uppgörelsen handlade om vem som skulle sälja vad i staden men urartade till att Joe försvann och flera dömdes för mord på en person som inte återfunnits.

Så:
-Asiat försvinner 2004 hittas ej
-Asiat försvinner 2009 hittas ej
-Båda har koppling på det ena eller andra sättet till ytterligare asiat med pub och x-teamkontakter.
Citera
2009-09-06, 00:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imthelegend80
Han var från Thailand:-)

....

2004, samma år som Linda och Vincent flyttade till Falun.
Citera
2009-09-06, 00:21
Medlem
Citat:
Stämmer det och uppgörelsen handlade om vem som skulle sälja vad i staden men urartade till att Joe försvann och flera dömdes för mord på en person som inte återfunnits.

Så:
-Asiat försvinner 2004 hittas ej
-Asiat försvinner 2009 hittas ej
-Båda har koppling på det ena eller andra sättet till ytterligare asiat med pub och x-teamkontakter.

Har ändå rätt svårt att tänka mej att LCs försvinnande skulle kunna ha med x-team att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in