Citat:
Ursprungligen postat av BobWillis
Att X-team hänger/hängde där vid tidpunkten för mordet på Joe ute i Hosjö (se länken jag postade), att jag nu efter diskussioner om puben, dess ägare och mordet samt försvinnandet av Linda fått en känsla av att det hela kan vara drogrelaterat.
Säg att Joe blev en konkurent till ägarens sidoaffärer och lät X-Team mörda honom, allt frid och fröjd och konkurensen undanröjd. X-team får sina droger av ägaren på den engelska puben och alla tjänar pengar igen. Linda kanske var involverad i det hela men gick ut den kvällen för att avsluta sitt arbete med gruppen. Om det nu må vara prostitution, knark eller vad som helst bara d hade affärer så kanske någon blev sur för att hon hoppar av. Hon vet för mycket helt enkelt. De bestämmer sig för att genast ta bort henne exakt som Joe som heller aldrig återfunnits.
Att exmakarna finns/funnits i staden vid olika tidpunkter kanske kan kopplas till när denna Joe försvann. Årtalet vet jag inte, men dök de upp strax efter finns ju kanske ett samband. Linda och hennes ex-makar flyttade till Falun för att fylla tomrummet efter den försvunne Joe helt enkelt. Joe mördades för att han körde sina egna business.....
Att de bott tillsammans beror kanske på helt andra saker än att de varit kära och sammanbundna av giftermål mm. De kanske skötte drogerna efter någon annan som tagits av daga. Allt med koppling till den engelska puben och "Willy Wonka"...
Alltså:
-Joe arbetar för en organisation
-Joe bryter upp och vill köra eget
-X-Team får affärerna av organisationen
-De hamnar i strid med Joe
-Joe undanröjs
-Joe ersätts av nya asiater (en liga på 2 män och en kvinna, Linda och ex-makarna)
-Arbetet flyter på tills Linda hittar Mats
-Linda vill hoppa av och leva med Mats
-Linda vet för mycket för att släppas fri
-Linda försvinner spårlöst exakt som Joe
-Båda med kopplingar till denna pub och asiatiske ägare
Långsökt?
Långsökt och långsökt..... Skulle ju kunna vara nåt.
Men Joe var väl även en rejält kaxig typ och öppnade käften vid lite fel tillfällen inför fel personer oxå =)
Inte guds bästa barn precis!
Fast det kan väl mycket väl LC ha vart oxå, om det nu skulle kunna vara så.
Kanske lite OT nu, men det är ju altid trevligt med något nytt va.