Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Jänkarglidare är det skönaste som finns.
Eftersom man inte vet vad som kan hända en imorgon så har jag funderat på att anteckna i testamente att jag vägrar åka Ziggis-Merca/Pamp-Merca till kyrkogården. Sista resan görs bara inte i sådan dynghög. Dom får fan fixa fram en Cadillac. Efter att ha sett morfar tvingas göra sista resan i en Volvo lägger jag till att jag även Volvo-vägrar. Dyngan från Trollhättan finns väl inte som begravningsbilar så det behöver man kanske inte anteckna. Givetvis totalvägrar jag SAAB också.
Mardröm 1: Att vakna upp & inse att jag äger en Merca S-Klass från 80-tal eller 90-tal.
Mardröm 2: Att hittas död i dylikt avskräde till fordon.
Mardröm 3: Att göra sista resan i ett Merca-elände.
Mardröm 4: Att försöka köra över en trottoarkant i en Merca ML, BMW X5, Audi-trams eller annan tysk fjantig "jeep".
Mardröm 5: Att min Cheva Caprice förvandlas till en Volvo 740.
Mardröm 6: Allt SAAB-relaterat.
Vad sjutton? S-klasserna under 80/90-tal är ju dom absolut trevligaste mercorna på bra länge!
Bra materialval + att de känns gedigna och "överdesignade", mums!
Jag tycker inte att amerikanerna har EN enda bil som motsvarar europeiska "premium bilar"... Inte EN enda...
De verkar vara helt totalt oförmögna att skapa "taktil" kvalitet, det är bara plast så långt alla sinnen räcker!
Strunt samma att de är billigare, jag tycker det är ett uselt argument, jag hade ju naturligtvis hellre valt en 3-4 år gammal BMW eller Mercedes framför vilken ny amerikansk bil som helst. Man köper inte en bil i tron om att den är en "förnuftig investering"...
Alla bilar förlorar minst 90% av sitt värde inom en 10-års period.
Jag står inte personligen ut med minsta lilla "billiga plasten" på inredningen, usch, har slutat tolerera det.
Nej, det skall vara tyskt helst! Gärna så "bespoke" som möjligt.