Citat:
Ursprungligen postat av
Wheretheslimelive
Ja, och krig är fred, frihet är slaveri och okunskap är styrka.
Inget av det du skriver är sant och resten är ren spekulation, så det är klart att du inte får något att gå ihop. Det var en demonstration som började som en manifestation mot nazistiskt klotter i Kärrtorp. De två kvinnor, helt vanliga sådana, som satte igång den manifestationen talade naturligtvis idag och gav bakgrunden till det som hände. Det är vanliga människor som engagerar sig nu, mot rasism och nazism. Jag förstår inte varför det är ett problem om man inte själv är rasist eller nazist.
Och du, håll en trevligare ton tack.
Du väljer att missförstå vad jag skrev å det grövsta. Men detta är det normala från folk från vänsterkanten. Några protesterade mot nazistklotter och våldsvänster tog över. Det är exakt vad du säger.
Väldigt få i detta landet sympatiserar med nazister. Om antalet skulle överstiga 1000 personer skulle jag bli väldigt förvånad. Men, protesten mot nazistklotter togs över av våldsvänstern. Det var just detta jag försökte påpeka. Flera av dess medlemmer är dömda för mordförsök, misshandel m.m. Du har antagligen mer koll på detta än jag, eftersom du verkar sympatisera med dessa individer.
De flesta i det här landet är faktiskt förvånansvärt fredliga, därav den stora uppslutningen i dagens demonstration. Till en början vill säga... Många valde att gå hem i förtid.