2013-12-22, 21:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Du vet att samhället har en skyldighet att försvara även nazister va? De brukar få ordentligt med polisbeskydd när de demonstrerar. Det fanns inga människor som skyltade med att de var med i AFA eller RF, inga banderoller, ingenting. Det var ett fantastiskt antal vanliga människor från alla åldrar och ett stort antal rörelser och politiska partier, som var där och legitimerade demonstrationen.

...

Jo tack, jag vet att polisen har till uppgift att skydda alla, oberoende av politisk tillhörighet, men vad har det att gör med mitt inlägg?

Förmodar att det här är ett exempel på vanliga människor: https://twitter.com/Finahatet/status/414737280356478977/photo/1
2013-12-22, 21:13
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProsecutorDredd
Kan du förklara för mig VARFÖR nazister behöver polisbeskydd?

Jag anser att nazister och högerextrema är allmänt begränsade i sitt tänkande men de har VÄLDIGT gott sällskap av vänsterpajaser som idioterna i AFA, Rättvisepartiet och andra organisationer där hat dominerar

För att det finns idioter som vill angripa dem och för att polisen och staten tycker att alla människor som står politiskt till vänster om mitten i SAP är potentiella revolutionärer. Polisen har aldrig däremot tagit extremhögern på allvar, trots att denna rörelse står för det grövsta politiska våldet. Den autonoma rörelsen sysslar med skadegörelse, extremhögern med mord och misshandel.
Jag håller med om att politiskt våld är förkastligt, oavsett vem som står för det och vem som drabbas. Det intressanta är ju att den här demonstrationen handlade om just detta, att folk var upprörda över att barn och gamla anfallits av nazister.
2013-12-22, 21:14
Medlem
boba fetts avatar
Frågan är när det kommer en demonstration mot rasismen och våldet mot vanliga svenskar. Det känns ärligt talat lite mer angeläget.

Problemet är förstås att ingen skulle dyka upp på en sådan manifestation av rädsla för att bli tagen för rasist och därefter i bästa fall åsiktsregistrerad, i värsta fall knivhuggen.
2013-12-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abalam
Inga problem. Ska jag läsa den för dig också?
http://www.bra.se/bra/publikationer/arkiv/publikationer/2005-12-14-brottslighet-bland-personer-fodda-i-sverige-och-i-utlandet.html

Denna publikation är gjord 2005. Sedan dess har det hänt mycket med den statistiken iom att vi har tagit in mycket mer folk tack vare massinvandringen.

http://www.exponerat.info/har-ar-de-168-livstidsdomda-i-sverige/

Jag förstår inte. Du måste ha gått OT.
2013-12-22, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProsecutorDredd
Kan du förklara för mig VARFÖR nazister behöver polisbeskydd?

Jag anser att nazister och högerextrema är allmänt begränsade i sitt tänkande men de har VÄLDIGT gott sällskap av vänsterpajaser som idioterna i AFA, Rättvisepartiet och andra organisationer där hat dominerar

Därför Svenska nazister har ingen skyddskår av krigsveteraner ifrån 1 st ww att luta sej emot. Våld ifrån kommunisterna förekom även i 1920 tals Tyskland, men då fanns SA som kunde spöa upp kommunistsvinen.

Det var kommunisterna som satte eld på riksdagshuset i Berlin så man var tvingad att avskaffa demokratin i Tyskland.
2013-12-22, 21:16
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Det har blivit ett jävla liv härinne på FB för att många människor visar sig vara antirasister. Vad är problemet med en demonstration mot rasism och nazism? Jag tror att det är många härinne som just nu inser att det kommer bli svårt att rekrytera mer människor till främlingsfientliga rörelser. Kanske känner man själv att man trots allt är lite lite främlingsfientlig också, och känner sig träffad och illa till mods över att så många människor ogillar ens åsikter. Men det går att ändra sig och lämna den ryggdunkande SD-sekten. När som helst.

.

Alltså, menar du att du inte förstår kritiken som kommit, jag har skrivit om det flera ggr och många fler har gjort samma sak.

Nu förstår jag att du inte hörde något som var problematiskt i demonstrationen, du är ju totalt PK-blind.
2013-12-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Frågan är när det kommer en demonstration mot rasismen och våldet mot vanliga svenskar. Det känns ärligt talat lite mer angeläget.

Problemet är förstås att ingen skulle dyka upp på en sådan manifestation av rädsla för att bli tagen för rasist och därefter åsiktsregistrerad, eller i värsta fall knivhuggen.

Det var våld mot vanliga svenskar som skedde i Kärrtorp. Barn, barnfamiljer och pensionärer var på plats för att manifestera mot klotter och skadegörelse i Kärrtorp. Då blev de anfallna av nazister. Det kan knappast vara svårt att sympatisera med de barn som blev mycket skrämda av nazisternas anfall. Försök, du klarar det nog.
2013-12-22, 21:17
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Jag förstår inte. Du måste ha gått OT.

Tog argumenten slut? Jobbigt att bli överbevisad? Du är en sorglig människa.
2013-12-22, 21:19
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Jag hör fan inte vad de sjunger - men om det stämmer så tycker jag det skitdåligt och helt fel. Är själv emot både dödsstraff och hårdare straff.

Det är givetvis olyckligt. Kikar igenom hela sändningen just nu och det är uppenbart att stämningen blir mer och mer extrem ju längre tiden lider. Men det är heller inte så konstigt när varje artist tar ut svängarna mer än den förra i sitt ogillande mot SD. Till slut övergår det till rent häckel och hat. Inget konstigt, för det är så människor gör och vi hade sett exakt samma sak om det vore en nationalistisk manifestation utan tydliga gränser för vad som får sägas.
2013-12-22, 21:20
Medlem
NSOs avatar
Massor av off-topicinlägg raderade. Det ni ska diskutera är olika aspekter på demonstrationen och ingenting annat. Sverigedemokraterna som parti, era motdebattörers fel och brister etc. är utanför ämnet. Fortsatta överträdelser innebär varning!
/Moderator
2013-12-22, 21:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Jaså? Det är ju i så fall än märkligare! Är detta vad vänstern således står för? Har någon vänsterpartist (eller liknande) fördömt eller alls kommenterat de antidemokratiska yttranden vi kan läsa om i tråden?
De som har yttrat sig har sagt att det inte spelar någon roll om det förekom mordhot riktade mot SD eftersom det var så många där, och alla riktade inte mordhot mot SD. De som inte har yttrat sig gillade förmodligen budskapet och stämmer väl in. Man ska inte underskatta hatet mot SD, som många misstar för ett nationalistiskt parti.
2013-12-22, 21:21
Medlem
ProsecutorDredds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Skulle jag gå igång med mina akademiska argument skulle många reptilhjärnor inte förstå ett smack då det inte inkluderar WT-snack. Jag ger stackarna ett råd om att vidga sina vyer rent mentalt. Många här är nog i 16-årsåldern (mentalt alltså) och behöver lite vägledning i livet.

Jag finner viss humor i att någon som anser sig vara akademisk använder sig av ett så förlegat uttryck som White trash samtidigt som personen ifråga säkert anser att ord som neger, svartskalle är djupt rasistiska?

Och dina akademiska poäng är väl mest bestående av kurser kan jag tro...

Och jag är glad att de nästan alla vände hemåt när vänsterpajaserna började med sitt hat...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in