Citat:
Ursprungligen postat av
ProsecutorDredd
Underbart svar...
Tack den gav mig dagens skratt
Är inte ALLA krönikor subjektiva och väldigt beroende på vem som fattat pennan/skrivit på tangentbordet?
Och vem säger att krönikörens uppfattning skulle vara mindre sann än din?
Man kan se saker ur mer än ett perspektiv...
Men det kanske är för mycket begärt för en person som ser världen som ytterst svartvit?
Du, det är precis det som är min poäng. Om du läser tråden ser du hur människor hänvisar till denna krönika som om det vore fakta. Vilket alltså inte låter sig göras.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebbe.Straxx
Om Sveriges mest Sverigefientliga tidning skriver detta, ja då är det verkligen anmärkningsvärt och värt att ta upp detta. Hatet mot SD och uppmuntran till politiskt våld måste verkligen ha varit enormt!!
Nu blev det såndär opportunism när man tar något som bara gynnar en själv och försöker blåsa upp det till en evig sanning. Du spekulerar i övrigt och har inga belägg för din spekulation heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Herostratos
Det är väl så att till sist går det upp en talgdank även för den mest inbitna folkpartist när hon får det skrivet på näsan att hon är en nyttig idiot. Men det satt säkert långt inne.
Det som annonserades som en demonstration mot nazism blev alltså kapat av extremvänstern.
Quelle surprise!
Kapat precis som Björn Söder skrev i sitt brev till talmannen, samme Söder som också varnade för den naiva optimismen i samband med den "arabiska våren". Där också vemsomhelst med sunt bondförnuft hade kunnat begripa hur det skulle gå.
Nej, demonstrationen blev inte kapad av extremvänstern, det var oerhört många vanliga människor där, inklusive människor från flera olika politiska partier. Bara SD och Reinfeldt saknades.
Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Märklig skillnad i denna artikel från Expressen:
http://www.dn.se/sthlm/karrtorp-blev-en-antirasistisk-folkfest/
Min kommentar är att DN i detta fall skriver "vad man ska skriva". Medan Expressen faktiskt var där, med Britta Svensson, och faktiskt blev djupt chockad över det som utspelades.
Jag kollade in en stund på Aftonbladets webb-sändning och detta är vad jag såg:
- Publiken i stort sett unisont svartklädd, hotfull, aggressiv
- Artisterna bestod av uttalat SD-fientliga sådana, som rappade och sjöng från scenen om att misshandla och våldta Åkesson mm
"En fredens demonstration", som man ska tycka enligt Etablissemanget

Publiken var inte unisont svartklädd, inte hotfull, inte aggressiv. Det var vanliga människor med barnvagnar, boende i området, högt uppsatta politiska företrädare, en elevkår mm. Det var en ytterst fredlig demonstration med mycket god stämning. Artisterna sjöng naturligtvis inte om att misshandla och våldta Åkesson bortsett från en enstaka textrad av en artist. Den textraden innehöll dock inget om våldtäkt "mm", men det var en onödig textrad. Som helhet var det väldigt fredligt och trevligt.