2013-12-22, 21:05
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det kommer inte en domstol ta som en ursäkt i alla fall utan en lögn.
Och känner man till hur en domstol reagerar på en misstänkt som ljuger, så är det godnattvalsen som kommer att sjunga i öronen på haschtomten.,

Jag kommer ihåg hur domstolen reagerade på Mats Alm och hans lögner. Han blev frikänd från mord. Vem har ljugit mest av Mats Alm och Fredrik Svensson hittills?
Citera
2013-12-22, 21:05
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Sammanfattar:
En kille du snackat med på nätet och som är misstänkt för mord på sitt X, du har aldrig träffat honom förut och fast han är dömd för barnmisshandel och har en rad anklagelser om kvinnomisshandel så låter du denna man flytta in hos dig direkt på dag ett?
Jag förstår inte.

Du är ung.
Varför ens hänga på anstalten?
Är du tungt kriminell själv eller sökte du en cool kille?
Tell us!
Hur tänkte du då och där?
För att klargöra vad "anstalten" är:
Citat:
Anstalten är ett community för alla över 15 år.
Det som gör anstalten unikt är det genomgående fängelsetema som vi har.
När du blir medlem här är du fånge.
Alla fångar har en egen cell som dom kan designa precis hur dom vill.
Det är givetvis gratis att bli medlem, och det tar bara någon minut.
Anstalten.nu drivs av United Sites of Europe AB.
Citera
2013-12-22, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jodå, det vet jag.
Men teorin jag nämnde var att skulle ha skickat SMS:et från fel telefon till fel mottagare.
Kanske dags att byta teori, eller hur?
Jag är öppen för olika teorier runt det raderade sms:et. Dock lär det ha varit ett försök till nån typ av villospår som gick snett eftersom FS valde att radera och förneka sms:et in i det längsta. Vi får se vad åklagaren har gjort av det.
Citera
2013-12-22, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att min teori var felaktig gör inte din bättre. Använder man en Sony Ericsson till vardags vet man knappt hur man skickar SMS från Nokia.

Hur öppnar det för fler möjligheter?
Källa på detta om sms? Jag kan hantera Nokia, Android och iPhone utan att nämnvärt fundera på hur jag gör. Tror att du gör ett misstag om du använder dig själv som måttstock för normalitet.
Citera
2013-12-22, 21:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Källa på detta om sms? Jag kan hantera Nokia, Android och iPhone utan att nämnvärt fundera på hur jag gör. Tror att du gör ett misstag om du använder dig själv som måttstock för normalitet.
Då har du lärt dig det, och det kanske FS har också. Men egna mobilen är enklast att använda, så nog katten märker man om man tar fel fån.
Citera
2013-12-22, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Jag kommer ihåg hur domstolen reagerade på Mats Alm och hans lögner. Han blev frikänd från mord. Vem har ljugit mest av Mats Alm och Fredrik Svensson hittills?
Tror nog den som lugge i en bagagelucka vinner. Det fallet är dock inte särskilt likt detta, eftersom man aldrig hittade dödsorsak på Linda.
Citera
2013-12-22, 21:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, snart får vi höra åklagarens teori runt det raderade sms:et och även FS ursäkter till att han raderat det utan att minnas att han ens fått det. Han var 100% säker på att han inte fått nåt sms.

Ja antagligen så ska det heta att han inte minns sms:et.
Det håller inte att glömma en sån sak det är ingen återvändo med tanke på detta stensäkra uttalande han gör om det sms:et. Han fick inget sa han gång på gång. Han tabbade sig med sms:et som först va tänkt att ge han tid och sken av att hon levde den 29 juli.

Mats Alm tex han höll sig till sin historia hela tiden och vek aldrig en enda tum, sen kunde man inte avgöra hur LC dog. Så att jämföra detta som man gör här visar på att man är ganska oinsatt i juridiken, och mordfallen. Man måste vara lite insatt innan man sitter och vräker ur sig påhitten.
Schurrer däremot vallade bort sig, så henne kom man på med att ljuga,. MA höll sig till samma story hela tiden.

Så man kan säga så här att kommer domstolen på att den misstänkte ljuger är det adios.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-22 kl. 21:12.
Citera
2013-12-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jodå, det vet jag.
Men teorin jag nämnde var att skulle ha skickat SMS:et från fel telefon till fel mottagare.
Kanske dags att byta teori, eller hur?

Varför skulle han byta teori ?
Finns inget som säger att det är en teknisk omöjlighet.
Och Människor har genom historien gjort större fel än så.
Citera
2013-12-22, 21:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nu förstår jag inte hur du tänker, MrsMagoo. Insinuerar du att den sparsamme FS har plockat MJ på mer pengar!? - Visserligen har vi ett mystifikt kontantuttag den 3/7 kopplat till en inte mindre mystifik och skumt färgad kodnyckel samt det än mer mystifika i att MJ inte kunnat tyda denna kodnyckel utan tvingats be FS om hjälp, men med tanke på att det i samma veva under oklara former inköpts verktyg för 10.000 kr till ett förestående altanbygge, så lär det inte ha funnits så mycket mer att plocka ut. Uttaget den 3/7 är visserligen kopplat till ett fortfarande mystifikt flipperspelsinköp där kvittot förkommit, men om man betänker hur sparsam FS ändå måste ha varit när han den 4 augusti kunnat ha åtta ovikta och otummade 500-hundringar i sin plånbok som bör ha varit öronmärkta att betalas till MJ eftersom han var skyldig henne hyra, så är det nog inte fråga om att bara "plocka" lite då och då, utan det kan snarare handla om att skinna och skörta upp.

Ja det låter väl kanske inte så långsökt med tanke på att 10.000 försvann från hennes konto den 28 juli 2010. Jag kan tänka mig att just de här olika uttagen den 3 juli och summan 18000 inte stämmer alls.
Han körde förmodligen upp Marina på en hel del pengar.
Att han har råd med en dator för 7000 på socialbidrag är dessutom väldigt märkligt.
Va datorn stulen? Eller hur fick han råd med den? Advokaten visste inget om datorn alls, så ljög han där också`?
Mytomanin får ett ansikte ju mer man kommer på honom.
Citera
2013-12-22, 21:20
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Det håller inte att glömma en sån sak det är ingen återvändo med tanke på detta stensäkra uttalande han gör om det sms:et. Han fick inget sa han gång på gång. Han tabbade sig med sms:et som först va tänkt att ge han tid och sken av att hon levde den 29 juli.

Mats Alm tex han höll sig till sin historia hela tiden och vek aldrig en enda tum, sen kunde man inte avgöra hur LC dog. Så att jämföra detta som man gör här visar på att man är ganska oinsatt i juridiken, och mordfallen. Man måste vara lite insatt innan man sitter och vräker ur sig påhitten.
Schurrer däremot vallade bort sig, så henne kom man på med att ljuga,. MA höll sig till samma story hela tiden.

Så man kan säga så här att kommer domstolen på att den misstänkte ljuger är det adios.
Fasen, jag är säker på att jag läst det här någonstans.
Kanske kommer du ihåg?
Citat:
Dödsorsak
På grund av de framskridna förruttnelseförändringarna har dödsorsaken ej kunnat fastställas.

Edit: Det var visst från Rättsmedicinska avdelningen i Göteborg (E12-0280)
Senast redigerad av Malom 2013-12-22 kl. 21:23.
Citera
2013-12-22, 21:25
Avslutad
Citat:

så kan det vara. Han kommer naturligtvis vara helt frågande till sms:et och sin egen radering. Men det är ytterligare en omständighet som är oklar runt honom. Det läggs på hög...
Citera
2013-12-22, 21:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En starkare hypotes är att dejten skedde 9/7 då Marina var ledig, och han var uppe och spanade på Marinas bostad 7/7.
JE fick vägbeskrivning av MJ den dagen de skulle komma att besöka ett gravfält. Hon dirigerade honom via telefonen under tiden han körde mot Spekeröd och han hämtade henne så småningom vid korsningen asfaltvägen - grusvägen. Efter gravfältsbesöket skjutsade han hem MJ till hennes bostad, och han körde då fram till parkeringen där han observerade såväl Hyundaien som Lupon. - Så du kan nog ta och skrota din hypotes. - Brukade f.ö. MJ lämna FS ensam på lördagarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in