2013-12-22, 18:37
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Den fråga som infinner sig efter detta är egentligen om det är okej att delta i demonstrationer tillsammans med personer som förespråkar politiskt våld så länge man sympatiserar med den aktuella demonstrationens huvudsakliga paroll?

Skulle t.ex. Sossar och Moderater kunna tänka sig att delta på samma demonstration som SMR om det huvudsakliga syftet med demonstrationen var något i stil med stöd till fattiga medborgare eller liknande? Förmodligen skulle till och med SMR kunna skriva under på att fattiga medborgare behöver stöd och hjälp, men innebär det att övriga eventuella deltagare då kan tänka sig att bortse från SMR:s andra åsikter och handlingar?

Tror att de flesta vet att det ovanstående aldrig skulle inträffa och just detta belyser den inkonsekventa hållningen till politiskt våld.

Det var inte demonstrationens huvudsakliga paroll, majoriteten av demonstrationens deltagare sympatiserar inte med AFA. Demonstrationens huvudsakliga paroll var för mångfald och solidaritet, emot rasism, hat och nazism.

Nej, ingen skulle gå med på det. Varför? Precis som du påpekar, så kommer det aldrig att inträffa att SMR organiserar någon manifestation för den saken. Finns inte på kartan.
2013-12-22, 18:38
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Men detta är vänsterextremisternas enda bidrag till samhället. Få bidrag för diverse projekt och samlas för att lyssna på lite coola ghettorappare och fördöma alla som inte är kommunister. Är det konstigt att man kan samla lite människor då? När man dessutom får hjälp av precis all media?

Ja fast det är en betydande mängd personer där som inte är vänsterextremister.
De själva skulle inte ens samla 500 personer.
Visst dom har haft hjälp av media, men utan SMRs insats skulle det inte vara en kotte på Kärrtorps IP idag. Jag trodde det skulle komma 4-5000 max. Att det kom över 15 000 är klart imponerande.
Det är ändå två dagar innan julafton och de flesta har andra saker för sig.
2013-12-22, 18:39
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Spelar väl knappast någon roll eftersom min tes om inkonsekventa hållningen när det gäller politiskt våld fortfarande är relevant?
Demokratin är vunnen med våld och kommer vid behov att försvaras med våld. Av sossar och moderater. Tro inte annat.
2013-12-22, 18:40
Medlem
T.H.F.C.s avatar
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpapa
Vad säger ni nu då - SDare, halvnassar m fl!? När ska NI lyckas samla 16000 pers? Och fan vad alla era kommentarer andas ”Surt sa räven…” Fast många av er låter mer som får, skit i att skriva några invecklade bortförklaringar – Bähä räcker.

Newsflash, man kan vara mot rasism och rösta på SD samtidigt, otroligt va?

Tror du t.ex Svenska motståndsrörelsen röstar på SD? kanske någon enstaka, dom flesta där är nog med i SvP ska du se.
Medlem
Finns det en möjlighet att det kan ha blivit någon slags reaktion hos vissa i dumpöbeln på plats när "demonstrationen mot nazism" urartade i massa vänsterextremistiska inslag som nog borde kännas allt för extremistiska för mellanmjölkssvensson? Känns som att de flesta normala personer skulle reagera negativt på något feminist-psykfall som skriker om att bajsa ner sig eller på förortstrash som rappar om att döda poliser, oavsett hur jävla passiva och hjärntvättade de är. Sen finns det säkert flera borgare där som nog inte känner sig så välkomna när Alliansen får minst lika mycket skit som "nazisterna". Nu pratar jag alltså om de normala Svensson som är på plats pga medias påtryck och grupptryck och inte AFA, feminister, blattar med mera.

Jag vet inte, känns som att det här kan slå tillbaka mot de svenskfientliga och istället gynna SD och i sin tur nationella då folk får upp ögonen för vad det faktiskt är för folk som representerar "antirasismen".
2013-12-22, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ah så du menar att hela Sveriges befolkning skulle vara i Kärrtorp för att det skulle räknas?
Det är en av de största demonstrationerna på 30 år.
Du låter lite som ett bittert bajen-fan som som försöker motivera att det är coolast att spela i Superettan.
Breivikdemonstrationerna lockade nog fler än dagens trams och vad kom ut av det, förutom att "Breivikpartiet" FrP numera sitter i regeringsställning? Folk var i Kärrtorp för att lyssna på gratis musik och fylla på sina Instagramkonton. Surt, sa räven.
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det gör det visst om det är en "klassisk" arena med friidrottsbana.

Gamla Ullevi rymmer cirka 40.000 på läktarplats, men när jag såg Iron Maiden så var publiksiffran runt 56.000. Var skulle dessa vara förutom på gräsplanen?

Detta var innan Ullevi byggdes om och fick mycket större kapacitet.
Du kan väl ändå inte jämföra Kärrtorps IP med Gamla Ullevi På konserter så gör man ju om sittplatserna till ståplatser till stor del. Det är där du trycker in dina volymer.
Medlem
Naturligtvis är detta en "seger" för regimen och dess anhängare, manifestationen var väldigt stor i svenska mått mätt.

Men i ~70års tid har "nazismen" målats upp som den ultimata ondskan.
Nu upplever man att hotet därifrån har växt, så samtliga massmedia, massvis med artister och samtliga partier mobiliserar alltså i Sveriges största stad, i närheten av Sveriges mest vänsterradikala stadsdel och samlar därmed en ansenlig mängd människor som vill godhetsmanifestera mot denna ultimata ondska.

Detta kommer dock inte ändra någonting till det bättre för de politiskt korrekta, det NMR och övriga ville var att öka polariseringen och kampen, detta har man lyckats med.
Den dagen nationella samlar lika stor mängd människor så är segern vunnen samma dag.

Ingen regim faller frivilligt och kommer givetvis göra allt i sin makt för att behålla densamma.
Det är det vi ser nu, regimens försök att kväva den begynnande nationalistiska flamman som sprider sig i Europa.
Ända från Grekland till Sverige börjar den europeiska glöden återigen ta fyr, självklart är de rädda.
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Jag betraktar mig på sin höjd som en lätt SD-sympatisör i vissa av deras frågor, annars ganska så libertarianskt inriktad eller vad man nu ska kalla det.

Det jag har problem med angående den här manifestationen är att de inte tycks spela någon roll för denna folkmassa att de går sida vid sida i samma demonstrationståg med våldsamma vänsterextremister med stora synliga banderoller och som är lika våldsbenägna som de nazister som deltagarna säger sig demonstrera mot.

Är de bara okunniga eller bryr de sig inte ??. Tycker inte heller att detta faktum uppmärksammats i media tillräckligt. Det borde vara en viktig fråga att ta upp. Att i alla fall fråga de i demonstrationen deltagande politikerna om.

Detta ovanstående skulle jag ange som orsak till att, även om jag kunnat, inte deltagit i denna manifestation.

Tror att de som ser problematiken, men ändå demonstrerar lägger det åt sidan idag då de anser att sakfrågan är viktigare än att vägra stå tillsammans med vänsterextremister.
2013-12-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpapa
Vad säger ni nu då - SDare, halvnassar m fl!? När ska NI lyckas samla 16000 pers? Och fan vad alla era kommentarer andas ”Surt sa räven…” Fast många av er låter mer som får, skit i att skriva några invecklade bortförklaringar – Bähä räcker.

Låt mig skapa lite propaganda och hjärntvätta lite svennar så är vi nog uppe i några tusen
2013-12-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jikmao
Wow vad oberoende! Hans åsikter lyser igenom sjukt mycket på hela hans blogg så har han missuppfattad ordet oberoende?

Då har du inte läst så noga. Han återger en annan. Citatet taget från Facebook.

Men visst. Möjligt den inte heller är oberoende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in