2013-12-22, 18:26
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpapa
Vad säger ni nu då - SDare, halvnassar m fl!? När ska NI lyckas samla 16000 pers? Och fan vad alla era kommentarer andas ”Surt sa räven…” Fast många av er låter mer som får, skit i att skriva några invecklade bortförklaringar – Bähä räcker.

din idiot!

det spelar ingen roll om dom var en halv miljon som var där,det enda som är viktigt är vad folk lägger för lapp i sin valkuvert!
2013-12-22, 18:27
Medlem
Citat:
Vad säger ni nu då - SDare, halvnassar m fl!? När ska NI lyckas samla 16000 pers? Och fan vad alla era kommentarer andas ”Surt sa räven…” Fast många av er låter mer som får, skit i att skriva några invecklade bortförklaringar – Bähä räcker.

Nu får vi tänka på att varken Aftonbladet eller Expressen hade drivit mediakampanjen för en demonstration som var 'anti-antivitism', som de nu gjorde med 'antirasism' demonstrationen. Förlåt, anti-nazism.

Jag tror de Sverigedemokrater är nöjda även om de inte demonstrerar för sin åsikt, de lägger sin röst i en vallåda. Och det är fler än 16.000 röster som hörs.
2013-12-22, 18:27
Medlem
Sillmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR
Nu ska dom sjunga någon välkommnings sång.

Kan dom inte sjunga Storm - Välkommen istället
Eller spela upp Darude - Sandstorm...
2013-12-22, 18:29
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Bevisar inte det bara att hotet från högerextremismen är kraftigt överdrivet?
2013-12-22, 18:29
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Anledningen till varför ni kan få ihop mycket personer är för att ni är professionellt arbetslösa och beroende av bidrag för "antirasism" för att överleva. Ni ägnade några timmar åt ert så kallade jobb, wow!

Ja för de flesta arbetar ju på söndagar?
SMR lyckades med vad kvällspressen misslyckades med. Dvs att få Svensson att engagera sig.
2013-12-22, 18:31
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det får inte plats mer än 5 000 på en fotbollsplan. Vill man komma upp i 16 000 så krävs välfyllda läktare och det finns det inte i Kärrtorp. Det är bara att jämföra med vilken arenakonsert som helst. Vänstermupparna överdriver som vanligt.

Det gör det visst om det är en "klassisk" arena med friidrottsbana.

Gamla Ullevi rymmer cirka 40.000 på läktarplats, men när jag såg Iron Maiden så var publiksiffran runt 56.000. Var skulle dessa vara förutom på gräsplanen?

Detta var innan Ullevi byggdes om och fick mycket större kapacitet.
Senast redigerad av different_trip 2013-12-22 kl. 18:34.
2013-12-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Det var inte en demonstration till stöd för någonting. Det var en demonstration mot nazister och rasister.

En demonstration för judisk överhöghet? Ni vänsterextremister tycker som ni gör enbart för att bankirerna vill att ni skall tycka så, och ni vet inte ens om det, haha.
2013-12-22, 18:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Det var inte en demonstration till stöd för någonting. Det var en demonstration mot nazister och rasister.

Spelar väl knappast någon roll eftersom min tes om inkonsekventa hållningen när det gäller politiskt våld fortfarande är relevant?
2013-12-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ja för de flesta arbetar ju på söndagar?
SMR lyckades med vad kvällspressen misslyckades med. Dvs att få Svensson att engagera sig.

Men detta är vänsterextremisternas enda bidrag till samhället. Få bidrag för diverse projekt och samlas för att lyssna på lite coola ghettorappare och fördöma alla som inte är kommunister. Är det konstigt att man kan samla lite människor då? När man dessutom får hjälp av precis all media?
2013-12-22, 18:35
Medlem
Tänk att pk-media lyckades hemlighålla att det var en vänsterextremist som knivhögg ända fram till häktningsframställan. Går man tillbaka och läser hur pk-medias taktik sett ut ser man tydligt att deras ambition dessutom varit att få oss att tro att det var en nazist som överföll en fredlig demonstrant med kniv.
Bästa Pk-media. Varför förolämpar ni era läsare?
2013-12-22, 18:36
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Jag betraktar mig på sin höjd som en lätt SD-sympatisör i vissa av deras frågor, annars ganska så libertarianskt inriktad eller vad man nu ska kalla det.

Det jag har problem med angående den här manifestationen är att de inte tycks spela någon roll för denna folkmassa att de går sida vid sida i samma demonstrationståg med våldsamma vänsterextremister med stora synliga banderoller och som är lika våldsbenägna som de nazister som deltagarna säger sig demonstrera mot.

Är de bara okunniga eller bryr de sig inte ??. Tycker inte heller att detta faktum uppmärksammats i media tillräckligt. Det borde vara en viktig fråga att ta upp. Att i alla fall fråga de i demonstrationen deltagande politikerna om.

Detta ovanstående skulle jag ange som orsak till att jag, även om jag kunnat, inte deltagit i denna manifestation.
Senast redigerad av Celeron 2013-12-22 kl. 18:42.
2013-12-22, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Bevisar inte det bara att hotet från högerextremismen är kraftigt överdrivet?

Jo. Det är ju knasigt pinsamt att runt hundratusen människor i landet har demonstrerat och haft otyg för sig när allt som skedde var att 30 nazister blottade sig på gatan. Hela landet har gått bananas på en grupp som är färre än invandrare från Luxemburg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in