2013-12-22, 17:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är förståeligt att han inte minns det - han har ju blånekat till att ha fått något.
Visst. Påståendet efter att något inte har hänt eller har glömts bort är detsamma. "Jag minns det inte" eller "Det har inte hänt".
Citera
2013-12-22, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han promenerar vid platsen där bilen befinner sig som Marinas mobil gör en förfrågan om-.
Han cyklar i Stora Höga den dagen då sms:et kommer från Marinas mobil 10:01.

Det kommer bli ett spektakel att se och höra vad han har att säga om att han garderat sig för att eventuellt har blivit sedd. Lögnerna håller inte längre, och han är rökt.
Hovrätten kommer med all sannolikhet anse att han är för nära allt som sker i detta fallet, och frågorna kommer inte få svar från Fredrik.

Det ser inte bra ut alls.

Gör Polisen påståendet att FS gör förfrågan, ser de lika dumma ut som om de påstår att LJ sett FS en timme innan chatten avslutades.
Det är pannkaka av de sk. indicierna, de håller inte ens om Åklagaren ljuger från tårna.

Och nej, han cyklar inte kl.10.
Han sover och telefonen är hemma. Han är hemma efter 10, i TR säger han mellan 10-11 ungefär.

Cyklar gör han runt 13, sluta sprid osanningar.
Citat:
Då cyklade jag till Stora Höga och tillbaka. Det var jävligt jobbigt.
Vilken tid var det på dagen?
Kl. 13 kanske… tid är svårt, men jag skulle tro nåt sånt.
Citera
2013-12-22, 17:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det är förståeligt att han inte minns det - han har ju blånekat till att ha fått något.

Jag visste väl detta att han inte ska minnas det hela med sms. Trots att Marina är försvunnen och det kommer ett meddelande som är av värde för utredningen?

Och eftersom han ändrar sina tider på precis allt han säger, så stämmer inget av vad han sagt.-

Du är helt säker på att du inte fått något sms?
Jag har inte fått sms av henne, det är jag helt 100 på.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-22 kl. 17:42.
Citera
2013-12-22, 17:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Jag visste väl detta att han inte ska minnas det hela med sms. Trots att Marina är försvunnen och det kommer ett meddelande som är av värde för utredningen?

Och eftersom han ändrar sina tider på precis allt han säger, så stämmer inget av vad han sagt.-
Vad hade han för rimligt skäl till att förneka det om han mindes?
Citera
2013-12-22, 17:42
Bannlyst
Citat:

Visste FS att M var försvunnen när han raderade smset, pårökt efter Kvarnströms utsaga ?

Knappast.
Citat:
Försämrad minnesfunktion och uppmärksamhet - På grund av hög täthet av cannabisreceptorer i Hippocampus frösämras korttidsminnet och även lagringen i långtidsminnet.
Citera
2013-12-22, 17:42
Bannlyst
Citat:
Han promenerar vid platsen där bilen befinner sig som Marinas mobil gör en förfrågan om-.
Han cyklar i Stora Höga den dagen då sms:et kommer från Marinas mobil 10:01.

Det kommer bli ett spektakel att se och höra vad han har att säga om att han garderat sig för att eventuellt har blivit sedd. Lögnerna håller inte längre, och han är rökt.
Hovrätten kommer med all sannolikhet anse att han är för nära allt som sker i detta fallet, och frågorna kommer inte få svar från Fredrik.

Det ser inte bra ut alls.

Jag tycker det ser bra ut.
Hovrätten vet redan innan att här kommer en riktig storljugare,
att det var han som undgick straff i Tings och Hovrätt tidigare.
De vet alla om fallet som varit mycket omskrivet,
så det vet redan innan de sätter sig i salen att han är skyldig. Han är dömd på förhand.
Målet kommer från Högsta Domstolen, det vet de också.
Eliten av Sveriges åklagare kräver att han fälls för mord.
Det här ser verkligen bra ut för rättvisan!
För att inte nämna bevisningen som ser ändå bättre ut denna gång är när han lyckades undkomma sist.
Den mördade kvinnan är hittad.
Citera
2013-12-22, 17:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ja ok.
Men mest sannolikt är att FS skickade det ursprungligen för att skapa ett villospår.
Ett villospår i en historia utan utrymme för en alternativ gm, och som FS därför kände sig tvungen att ändra på och därmed förneka sms:et.

En jättetabbe av FS.
Han kan förstås alltid skylla på knarket.
Hur skulle han kunna hitta på en historia utan GM, som det såg ut i sovrummet?
Citera
2013-12-22, 17:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Det skickades sms från Marinas telefon på onsdag eftermiddag.
Okej. Jag vet ju att hon sms:at sin syster, det har systern sagt. Ca. Men när vet jag inte.
Det var ju på onsdagen. Hon har inte heller kvar det. Hon är som mig, när hon har läst det tar
hon bort det.

Det var onsdag eftermiddag.
Okej.
Problemet är bara ett Marinas telefon var hemma då.
Va?! Okej… inte en aning. Hemma? Det måste ha varit medan jag var borta i så fall. Jag har
inte en aning. Hemma, alltså det går att säga att den var på ett visst ställe? Eller en viss mast?
Ja, jag vet ju inte vart hon skulle. Jag trodde som sagt att hon skulle till Tjörn.

Hur kan detta hänga ihop?
Jag har inte en aning.

Ännu värre det hela rasade som ett korthus.

Sen har vi det här sms:et, från Marina till dig.
Jag har inte fått något.
På torsdagen.
På torsdagen? Nej. Det skulle jag ha kommit ihåg. Jag har inte fått något
Citera
2013-12-22, 17:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Han minns inte heller att han sms:at en fordonsfråga på en kille som hämtat MJ. - Han tror att killens bil förirrat sig upp till parkeringen och har glömt bort att MJ åkt i väg med bilen. Eftersom han sedan raderade sin fordonsfråga har den inte ägt rum - tills den bevisligen ägt rum: då har bilen tre gånger förirrat sig upp till parkeringen. - Så då bör det väl finnas tre fordonsfrågor om man går tillbaka i tiden. - Om de inte hunnit raderas, eller fortfarande befinner sig i luften - eller vid vändplatsen vid Ålevatten.
Citera
2013-12-22, 17:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Han minns inte heller att han sms:at en fordonsfråga på en kille som hämtat MJ. - Han tror att killens bil förirrat sig upp till parkeringen och har glömt bort att MJ åkt i väg med bilen. Eftersom han sedan raderade sin fordonsfråga har den inte ägt rum - tills den bevisligen ägt rum: då har bilen tre gånger förirrat sig upp till parkeringen. - Så då bör det väl finnas tre fordonsfrågor om man går tillbaka i tiden. - Om de inte hunnit raderas, eller fortfarande befinner sig i luften - eller vid vändplatsen vid Ålevatten.

Är det så han raderar mord också? Raderat så har det aldrig funnits? Pinsamt det kommer att bli för honom då han kommer pressas i domstolen.
Citera
2013-12-22, 17:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Se där. I de inledande förhören resonerar han med FHL om en tid, närmare 16.
Några månader senare kommer han inte ihåg.

FS minne är ganska uselt. Det finns nog mer exempel på det. Allvarligare exempel.
Då tänker jag inte på det raderade smset...
Ja, det är väl så dåligt att han glömt bort sitt mord på Marina.
Citera
2013-12-22, 17:58
Medlem
Citat:
Är det så han raderar mord också? Raderat så har det aldrig funnits? Pinsamt det kommer att bli för honom då han kommer pressas i domstolen.

Om det vore så, bör man i allafall inte vara alltför orolig att minnet "skrivits över" och är oåterskapbart.
Vi får hoppas han minns lite mer på rättegången. Det kan behövas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in