2013-12-22, 16:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ytterligare en sån där härligt oförklarlig tillfällighet igen alltså?
Tänk hur det kan bli.
Tillfälligheter finns det gott om. Hur ska du annars förklara att en kvinna lik Marina sågs i en bil lik Marinas på Svartedalsvägen i lagom tid före bankomatuttaget?
Citera
2013-12-22, 16:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Det finns inget att utveckla, jag har dessutom sagt detta flera ggr förut. Vi hade som sagt vetat om varandra i ca 2 år, och detta pga att vi vistades på anstalten.nu båda två. Vi visste ingenting om varandra, mer än vilket nick vi hade på sidan.

Lärde som sagt känna varandra september 2010, träffades första gången 17 september, en fredag. Klockan var 15:55 när bussen stannade på Hagfors busstation.

Frågor på det?

Ja du kände honom på anstalten/internet innan du träffade honom eller hur?
Du har ett hästminne det är ju bra.,
Citera
2013-12-22, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det duger uppenbarligen att dra fram knarkkortet när det ska letas ursäkt till att minnet
hos tomten ifråga kan ha fallerat vid "lämpliga tillfällen" men när det påtalas för dig och de andra
"kramarna" att påverkan av cannabis kan göra folk mycket farliga i vissa lägen och till och
begå mord, då behagar det inte förslå vidare långt...

Har du en annan förklaring till varför FS inte skulle kommit ihåg ?

Kan det finnas fler saker FS inte kommit ihåg men kände till, som kan komma fram i rättegången ?
Som bevis på att han inte har koll på läget alltid...
Citera
2013-12-22, 16:59
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja du kände honom på anstalten/internet innan du träffade honom eller hur?
Du har ett hästminne det är ju bra.,

Nej jag kände honom inte.
Citera
2013-12-22, 17:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nej jag kände honom inte.

Okej, då säger vi det då. Tycker ändå du ska tänka på dig och din framtid. Måste finnas betydligt bättre och stabilare killar än den här typen. Ska du slänga bort ditt liv på en kriminell looser, som ska sitta i 10 år?
Citera
2013-12-22, 17:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Fast just detta sms hade han ju inte fått? Det var ju fram tills nu ett tekniskt fel?
Det ska bli spännande att se om FS ändrar sin historia på denna punkt. Kanske dimman lättat?
Jag har aldrig påstått att det var tekniskt fel. Nu är det uppenbart att det inte var det, och att SMS:et kom från GM i avsikt att fördröja upptäckten av försvinnandet.

FS uppgav i förhör 2013-12-18 att han uppenbarligen har raderat SMS:et men minns det inte. Aktbilaga 96
Citera
2013-12-22, 17:03
Medlem
Citat:

Frågor på det?

Frågestund??
"Blev han bara kvar" hos dig också?
Citera
2013-12-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har aldrig påstått att det var tekniskt fel. Nu är det uppenbart att det inte var det, och att SMS:et kom från GM i avsikt att fördröja upptäckten av försvinnandet.

FS uppgav i förhör 2013-12-18 att han uppenbarligen har raderat SMS:et men minns det inte. Aktbilaga 96

Då har han redan ändrat sig alltså? Det har jag missat.

Edit:
Du menar ifall FS "i dimman glömt" att han mördat Marina?
Jag brukar iofs också skicka sms till mig själv för att inte glömma saker.
Senast redigerad av Fin 2013-12-22 kl. 17:08.
Citera
2013-12-22, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tillfälligheter finns det gott om. Hur ska du annars förklara att en kvinna lik Marina sågs i en bil lik Marinas på Svartedalsvägen i lagom tid före bankomatuttaget?

En annan tillfällighet är att JE raderat MJs sms, och vet att MJ kallar systern för Lillskrutt.

JE som chattade med MJ om att hon inte skulle kunna ha någon hemma och som planerade dejt.

"Lillskrutt" "Jag blir kvar tills imorgon"
Citera
2013-12-22, 17:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Lillskrutt och dragblock som skulle köpas i Linköping vem visste om detta?
Måste varit en mycket närstående person, så en blind Fredrik sitter vid slänten och ser ingen bil på parkeringsfickan. Trots att förfrågan om just den bilen på p fickan görs från Marinas mobil.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-22 kl. 17:08.
Citera
2013-12-22, 17:10
Bannlyst
Citat:
Måste varit en mycket närstående person, så en blind Fredrik sitter vid slänten och ser ingen bil på parkeringsfickan. Trots att förfrågan om just den bilen på p fickan görs.

Vad är klockan när FS sitter på slänten ?
Du måste kolla tiderna innan du sprider osanning i tråden.

Citat:
Kan klockan ha varit mera än 15.00 när du lämnade huset?
Ja, det var den.
Efter 16.00?
Nej, mellan 15:00 och 16:00 tror jag. Närmare 16:00.
Fram till dess var du hemma?
Ja. Jag lär ha varit vid brevlådan någon sväng, jag tror att jag gick någon sväng också.
Var gick du?
Bara på vägen, ned till brevlådorna och sedan längs asfalten in mot skogen, till Ålevattnet.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-22 kl. 17:13.
Citera
2013-12-22, 17:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Måste varit en mycket närstående person, så en blind Fredrik sitter vid slänten och ser ingen bil på parkeringsfickan. Trots att förfrågan om just den bilen på p fickan görs från Marinas mobil.
Dragblocket skulle inte köpas i Linköping. Det har du hittat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in