Enligt Expressen:
Citat:
I beslutet skriver nämnden att motivet till mordbranden aldrig har klarlagts eftersom Magnus Lundberg aldrig har erkänt, men att det troligen var ekonomiskt.
Därmed jämställer de brottet med Förfalskningsbrott, osant intygande och mened, "brott som till sin art är ägnade att påverka förtroendet för legitimerade yrkesutövare inom hälso- och sjukvården".
Nu kommer det ju snart till HSANs kännedom att det är just
förfalskning och
mened han har ägnat sig åt, när det gäller skattebrottet.
Citat:
I ett uttalande till HSAN påstår han att brottet inte kan sägas påverka hans förtroende hos allmänheten, och att ett fråntagande av legitimationen dessutom skulle innebära att han straffas två gånger för samma brott.
Jag får som representant för allmänheten påpeka att mitt förtroende för Brasa är ordentligt skadat och inte alls oförändrat efter vad som kommit fram. Kul att Brasa tar upp bollen med 'dubbel bestraffning' som numera är den nya snuttefilten för allehanda kriminellt pack, för att slippa ytterligare 'straff'.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chamoniard
Utmärkt. Efter att ha träffat honom några gånger anser jag att han aldrig borde ha haft den. Tyvärr finns finns det inga test eller mekanismer som klarar skilja ut dom här typerna från utbildningen.
Kul att någon som träffat honom personligen skriver i tråden. Skulle du vilja dela med dig i lite allmänna ordalag vilket intryck han ger och beskriva hans personlighet, (självklart utan att avslöja allt för mycket i vilka sammanhang du träffat honom)? Verkar de fåtöljdiagnoser som luftats i tråden vara helt upp åt väggarna?
Angående 'Flashbacks resningsansökan', så är det bara åklagaren i skattemålet som kan skriva den, men berörda myndigheter har både anmälan och tillräckligt material för att gå vidare med ärendet.
Min kontakt på HSAN gissade fel när hen uppgav att de sannolikt inte skulle hinna med Brasas ärende före jul, men de kanske tänkte om och ville ge Brasa en lite julklapp de också.