Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
När jag började fundera/spekulera runt Palmemordet tänkte jag försöka vara öppen för alla tänkbara teorier.
Det som jag märkt är att när jag spekulerat ett tag ,läst på nätet osv.
Så hamnar jag då och då på kombinationen Grundborg-Östling, de är nästan omöjliga att komma förbi.
Om jag förstått det hela rätt så är Grundborg aldrig förhörd och Östlings alibi dåligt granskat eller egentligen inte alls.
De behöver nödvändigtvis inte vara gärningsmän men det känns som om om de kan haft några fingrar med i spelet.
Jag känner mej tveksam om de kulor som hittades på mordplatsen var mordkulorna, kan man ha lånat några kulor från Östlings förråd och lagt dit?
Eftersom Sverige verkar ha starka samarbeten med USA ,Storbrittanien ända sedan andra världskriget så är det väl inte otänkbart att initiativet att döda Palme startades upp där och att man tog "lämpliga" kontakter i Sverige.
Fråga, jag har inte förstått vem som kan bestämma att hemligstämpla delar av Palmes obduktionsprotokoll och varför hemligstämplar man bara vissa bitar och inte hela protokollet, det borde väl varit ännu enklare?
Ett par punkter
* Östling har inget alibi, bara hans egna ord om att han låg hemma på grund av sjukdom som motsägs av taxichauffören som säger sig ha plockat upp honom i närheten av Kungsgatan strax efter mordet.
* Kulorna på mordplatsen är med största sannolikhet riktiga. Att förfalska kulorna hade varit ett mycket komplicerat tillvägagångssätt (plocka de äkta, förutse den kommande isotop-undersökningen, förfalska nya kulor med nytt vapen och lägga ut dessa utan att det märks samt kallt räkna med att dessa går att tvätta) med marginell eller obefintlig nytta som följd (man sitter fortfarande i samma sits, kulor på mordplatsen med tillhörande vapen som måste bort).
* Det är standard förfarande att "hemlighetsstämpla" obduktionsprotokoll av integritetsskäl.