2013-12-22, 13:41
Medlem
Här kommer sannerligen den mörka och farliga sidan av det politiska samhällsklimatet i dagen.

Sveriges viktigaste politiska ämbete innehas av riksdagens talman, vars viktigaste uppgift är att hålla riksdagsarbetet på en rak, seriös och laglig kurs. Uppgiften handlar om att garantera att riksdagen efterlever de i grundlagen fastslagna principerna. Talmannen är den svenska riksdagens dirigent.

Sett ur det perspektivet är det helt otänkbart att riksdagens talman gör gemensam sak med den kriminella och våldsbejakande extremvänstern i en manifestation riktad mot en andra ytterligheten. Utan minsta tvekan undergräver denna gemenskap förtroendet för riksdagen i sin helhet. Betänk nu på allvar att SÄPO rapporterat att just dessa vänstergrupperingar för närvarande utgör det största hotet mot den svenska demokratin, den demokrati talmannen har att bevaka och försvara.

Talmannen kan inte liera sig med den svenska demokratins största hot hur litet det för närvarande än uppfattas. Talmannen kan inte göra detta utan att undergräva sin egen och riksdagens förtroende.

Blir detta verklighet i dag, så är det första gången det händer något så allvarligt i modern svensk politisk historia. Frågan alla måste ställa sig är därför om ett politiskt samhällsklimat skall kunna få äventyra själva grundvalarna i vårt politiska system? Jag hävdar bestämt att det finns anledning att se med oro på utvecklingen och då menar jag inte utvecklingen av nazismen i Sverige.
2013-12-22, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yoniii
Hans svenska mamma födde honom i Sverige, lägg ner drogerna.

Ok! Han har Svensk mamma, det gör honom inte till Svensk.

Adam Tensta ser ut som ett socialgrupp 3 fall , som borde låsas in på idiotanstalt.
Senast redigerad av Niggers 2013-12-22 kl. 13:44.
2013-12-22, 13:42
Medlem
LouizCyphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MU2
Det är helt galet vad hatiska tjejerna som talar nu är.

Inte så svårt att bli hatisk mot rasism. Antar att du sitter och känner sexuell tillfredsställelse när du tittar på Efterlyst?
Medlem
Pixelknights avatar
Skänker en tanke till alla svenskar som står ut i erat förpestade land. Mvh. Finland
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
De enda SD-anhängare eller smygrasistiska personer jag "känner" tillhör grupperna lågutbildade, låginkomsttagare och arbetslösa. Alla som tjänar bra eller har högre utbildning är öppet antirasister.
Det bror på att det gagnar deras karriärer. Det låter annorlunda när du kommer in på skinnet på de människorna, fast det kanske du aldrig gör?
2013-12-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Där kom den, nu blev det här en demonstration mot SD av nån jävla anledning.

Du tror väl inte idén från början var att endast propagera mot nazistiska rörelser? SD är huvudmålet. Vad gör man när man inte kan vinna debatten med argument? Man försöker med tricket att spela på folks känslor för att lägga dimridåer över den havererade invandringspolitiken. Det kommer inte att lyckas.. Så dumma är inte svenska folket.
2013-12-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Inte så svårt att bli hatisk mot rasism. Antar att du sitter och känner sexuell tillfredsställelse när du tittar på Efterlyst?

Men att anklaga människor hit och dit för att vara rasister är väl inte samma sak?
2013-12-22, 13:45
Medlem
Aigiss avatar
Är det bara jag som tycker det är väldigt mycket blekansikten i publiken?
2013-12-22, 13:46
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher

Är du senil?

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Är det bara jag som tycker det är väldigt mycket blekansikten i publiken?

Dom är inte Jason.
2013-12-22, 13:46
Medlem
Knapptryckarns avatar
I en annan del av Sverige pågår stöddemontrationer med följande lysande förslag:

http://img2.nsd.se/public/img/8129988/1222133259/3851310?w=790&mode=crop&scale=both&anchor=topcente r
2013-12-22, 13:47
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Ken Ring gör ett inlägg i debatten:

Bra skrivet!

Det är också en fruktansvärd dubbelmoral i samhället som gör en förbannad. Flertalet av dessa medelklasskärringar som demonstrerar i idag skulle ha stora problem med att tex bo granne med somalisk eller romsk familj. Det går bra att vara stor i käften när man bor i skyddade innerstadsreservat. Jag konfronteras dagligen via mitt arbete med sådana personer och de är egentligen mycket värre än en tonårskille som skriker Stieg hail. De här personerna tror eller är helt övertygade om att de är fruktansvärt goda, openminded, fördomsfria och solidariska när det i själva verket är precis tvärtom.
2013-12-22, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Det bror på att det gagnar deras karriärer. Det låter annorlunda när du kommer in på skinnet på de människorna, fast det kanske du aldrig gör?

Jag känner flera välutbildade män, som uttrycker invandrarkritiska åsikter, det dock inte rasister men det är väldigt kritiska emot den förda invandringspolitiken.

De jag känner som är lågutbildade är miljöpartister eller sossar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in