2013-12-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och vem/ vilka tvingar ut män i krig? Kvinnor och barn?

Är nog just kvinnor och barn indirekt, ja!
Citera
2013-12-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Är nog just kvinnor och barn indirekt, ja!

Just, är kvinnor och barn som utfärdar krigsförklaringar, köper vapen från närmsta håll och tränar arméer. Ja självklart är det så. Därför man måste straffknulla flickbebis på 3 månader och skära upp hennes underliv med en machete, känns ju klart som en manlig rättighet.
Citera
2013-12-06, 14:29
Medlem
Citat:
Just, är kvinnor och barn som utfärdar krigsförklaringar, köper vapen från närmsta håll och tränar arméer. Ja självklart är det så. Därför man måste straffknulla flickbebis på 3 månader och skära upp hennes underliv med en machete, känns ju klart som en manlig rättighet.

Skulle feminist-sverige tvinga ut mig i krig, så skulle jag lätt planera ett svek. Sverige som det är nu är inte värt att försvara, så oroa dig inte för att jag skulle slita upp utländska flickbebisar (varför du nu vill insinuera att man skulle dras till något sånt?) ...

Tror ditt eviga generaliserande gör att du inte ser klart här. I krig gör människor vad som krävs för att vinna. De filosoferar inte över vad som är manliga rättigheter, och de njuter säkert inte av vad de gör. I själva verket får de ärr för livet, om de äns överlever, vilket du tydligen inte förstår.
Citera
2013-12-06, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Skulle feminist-sverige tvinga ut mig i krig, så skulle jag lätt planera ett svek. Sverige som det är nu är inte värt att försvara, så oroa dig inte för att jag skulle slita upp utländska flickbebisar (varför du nu vill insinuera att man skulle dras till något sånt?) ...

Tror ditt eviga generaliserande gör att du inte ser klart här. I krig gör människor vad som krävs för att vinna. De filosoferar inte över vad som är manliga rättigheter, och de njuter säkert inte av vad de gör. I själva verket får de ärr för livet, om de äns överlever, vilket du tydligen inte förstår.

Och nu kommer säkerligen inte "feminist-Sverige" sända ut dig i nått krig den närmsta tiden, förmodligen just för att det är ett jämlikt I-land.

Och jag insinuerar ingenting, uppskärda och våldtagna kvinnor och barn är ett faktum i vissa länder, som just artikeln handlar om. Är en krigsstrategi under krig, men även i fredstid.

Det Ts inte klarar hålla isär är krig som sådant, där soldater samt civila dödas av eld, kulor och bomber.
Och det parallella sexuella kriget som i huvudsak drabbar kvinnor och barn (och även en del män).

Att man uppmärksammar det ena betyder inte därmed att man förminskar det andra, vilket Ts verkar missat helt.
Citera
2013-12-06, 14:51
Medlem
-vaas-s avatar
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ual-abuse.html

Det är som precis allt annat kvinnor som vill ha offermonopol som metod för att främja sig själva även fast de sakerna som drabbar dem; drabbar män värre.
Citera
2013-12-06, 16:43
Medlem
Menar du att kvinnor och barn är de som våldtar?
Citera
2013-12-22, 00:58
Medlem
MPGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
"bara soldater"

Soldater i dessa länder har ju ofta inget annat alternativ en det, ofta tvingade och straffade med döden om dom deserterar. Ditt inlägg visar tydligt hur vi verkligen ser män som förbrukningsvara,
Vad har soldaternas situation med att de våldtar och begår andra fruktansvärda handlingar att göra? Nog kan man kriga utan att våldta civila?

Och ja, soldater är väl en förbrukningsvara i många av de här krigszonerna? Jämför med Sovjet under andra världskriget eller de länder som använder sig av barnsoldater. Respekten för människors liv är obefintligt, utan kommer alltid prioriteras ned till förmån för de intressen som håller kriget levande.

Jag förstår däremot inte riktigt vad du vill ha sagt?
Citera
2013-12-22, 01:00
Medlem
MPGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Ja, just i afrika är det iaf så, i alla fall är det väldigt jämt. Har läst en hel del om detta och pratas inte om men det har börjat spricka upp lite och viss uppmärksamhet och hjälp har börjat riktas mot männen.

I kongo tex har det vart väldigt vanligt att soldater tex tvingar ut samtliga bybor i mitten av en by, tvingar ner alla män på knä och tvingar dom till oralsex och analsex framför deras barn och fruar, detta är en medveten psykologisk krigsföring. Den primitiva heders och machokultur som finns där går inte att jämföra med våran, dessa män som råkar ut för detta får ofta ingen förståelse utan förvisas från sina byar. Även vanligt att man tvingar sonen våldta mamma/pappa lillasyrran etc, dessa barn kommer sen hit och går i samma klass som dina kids. Finns hur mycket info som helst om detta.
Stämmer det du säger är det naturligtvis fruktansvärt, och i de fallen ska det givetvis rapporteras. Lust att länka upp med källor så att vi kan ta del av det här?
Citera
2013-12-22, 08:20
Medlem
Ancient-Lurkers avatar
Citat:

http://en.wikipedia.org/wiki/White_feather

Notera särskilt avsnittet om WW1!

Ridå!

Citera
2013-12-22, 09:00
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ual-abuse.html

Det är som precis allt annat kvinnor som vill ha offermonopol som metod för att främja sig själva även fast de sakerna som drabbar dem; drabbar män värre.

Fast den där artikeln var särskilt dålig för att illustrera din poäng. Fler män i amerikanska fängelsen blir våldtagna eftersom det sitter väldigt mycket mer män där. Däremot är det en ungefär dubbelt så hög andel av de kvinnliga fångarna som råkar ut för sånt.

Den där studien pratar om 4.5 & 4.7%, vilket i sig är hemskt givetvis, för kvinnliga fångar är siffran högre. 6.9% av kvinnliga fångar utsätts för sexuellt våld av andra fångar, motsvarande siffra för män var 1.7%. Intressant är att manliga fångar utsätts för betydligt mer övergrepp från personalen, främst då från kvinnlig personal. Jag antar att även frivilligt sex räknas som våldtäkt om det sker mellan t ex vakt/sjuksköterska och fånge, gissningsvis är en betydande del av statistiken den typen av övergrepp.
I de värsta kvinnofängelsen uppskattas att drygt en fjärdedel av fångarna utsätts för sexuellt våld.
Citera
2013-12-22, 09:05
Medlem
Flera av er som skrivit i tråden är ju lika primitiva och råa i era tankar och bottenlåga moral som de afrikaner ni pratar om som befinner sig i ett helt ohämmat brutalt krig.

Med andra ord ni skulle bete er likadant om det blev inbördeskrig i sverige?
Citera
2013-12-22, 10:59
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:

Någon sa att det som feminister kallar patriarkat skulle lika gärna kunna kallas matriarkat via ombud, där en grupp av män (ibland stor, ibland liten) är mer än villig att putta ut andra män utför stupet för att skydda sina kvinnor och barn. Kvinnornas delaktighet i detta varierar. Ibland är den liten och ibland stor. Ibland handlar det om att den här gruppen män som sitter vid den formella makten bara styr med kvinnornas goda minne, och ibland är det rent av till största delen kvinnorna som har röstat fram dessa ledare.

Jag håller (förmodligen) med dig om att det är den bestämmande gruppen män (och vissa kvinnor) i toppen som bär den största skulden. Däremot köper jag inte bilden av att det är män som skapar krig och att kvinnorna är fria från moralisk skuld bara för att inte de själva hållit i vapnen. De har förmodligen mer ofta än vad man tror, ställt sig bakom dessa ledares krigsbeslut. White feathers exemplet under andra världskriget är förmodligen det kändaste. Ibland har de själva röstat fram ledarna och även i diktaturer har kvinnorna ofta haft en del inflytande. Lägg även till att de värsta manliga tyrannerna ofta haft flockar av beundrarinnor efter sig.

Man ska dock ha i åtanke att vi som regelbundet kritiserar feminismen vanligtvis egentligen inte vänder oss emot kvinnor som grupp utan emot den ideologi som kräver att kvinnor ska särbehandlas (oavsett om det är till det positiva eller negativa). Och de "feminister" som vi kritiserar kan lika gärna vara män som kvinnor. Personligen äcklas jag nästan mer av de White knight feminister som tillhör den styrande gruppen män i samhället och som ofta är mer än villiga att putta ut andra män för stupet för att "skydda sina kvinnor" än vad jag gör av stereotypbilden av den kvinnliga feministen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in