2013-12-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
"hela tiden"?

som sagt, man får väl tro vad man vill. vi får se hur det blir

Jag tror på samma sak som dig. Förra året sålde jag av mitt lag och inväntade crashen. Det visade sig att priserna gick upp eller låg på samma istället. Minns att jag förlorade ca 100k på bara Zlatan. Sjukt många som säljer spelare nu och inväntar samma sak som alla ni andra. Jag är ytterst tveksam till om det kommer ge så stor effekt. Men men, vi får vänta och se som sagt
Citera
2013-12-21, 21:21
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamps
Jag tror på samma sak som dig. Förra året sålde jag av mitt lag och inväntade crashen. Det visade sig att priserna gick upp eller låg på samma istället. Minns att jag förlorade ca 100k på bara Zlatan. Sjukt många som säljer spelare nu och inväntar samma sak som alla ni andra. Jag är ytterst tveksam till om det kommer ge så stor effekt. Men men, vi får vänta och se som sagt
Det blev ju en riktig marketcrash natten då toty släpptes.
Citera
2013-12-21, 21:44
Medlem
Kouyates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamps

Du köpte uppenbarligen inte tillbaka spelarna tillräckligt fort då. Väntade du i 2 veckor då eller? Får be om ursäkt för om jag låter otrevlig, vill verkligen inte vara det men jag vet att Neymar kostade 130k innan TOTY-releasen och kostade 80k efter. Priserna steg sedan tillbaka till ungefärligt ursprungspris på VISSA spelare, absolut inte alla. Thiago Silva kostade 130k innan och 115 k efter, samma gällande Neymar. Mvh
Citera
2013-12-21, 21:44
Medlem
likeets avatar
Fattar inte riktigt toty?
kommer det släppas spelare i packs som är de bästa spelarna för året? fattar inte riktigt...
Citera
2013-12-21, 21:49
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
kommer det släppas spelare i packs som är de bästa spelarna för året? fattar inte riktigt...

Ja, deras kort kommer vara bättre än de kort som kommer i maj sen, alltså TOTS.

http://www.futhead.com/players/158023/

Där ser du Messis 98a som kom under TOTY och hans 97a som han fick under TOTS
Citera
2013-12-21, 21:49
Medlem
Kouyates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet

TOTY (Team of the year) är FIFA's världslag som presenteras varje år i och med FIFA's fotbollsgala som arrangeras i januari, i samarbete med L'Equipe. Under galan delar man ut priser, både kollektiva och individuella, bland annat "världslaget" som innehåller de spelare som anses ha presterat på högst nivå under kalenderåret 2013, alltså inte säsongbaserat. EA Sports gör om detta lag till ett "TOTW"-motsvarande lag, med in-form-kort som är de bästa som släpps under hela spelets tid. Statsen på spelarna som är med boostas otroligt mycket och är därför väldigt attraktiva, många öppnar packs och marknaden fylls på med kort.
Citera
2013-12-21, 21:51
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kouyate
TOTY (Team of the year) är FIFA's världslag som presenteras varje år i och med FIFA's fotbollsgala som arrangeras i januari, i samarbete med L'Equipe. Under galan delar man ut priser, både kollektiva och individuella, bland annat "världslaget" som innehåller de spelare som anses ha presterat på högst nivå under kalenderåret 2013, alltså inte säsongbaserat. EA Sports gör om detta lag till ett "TOTW"-motsvarande lag, med in-form-kort som är de bästa som släpps under hela spelets tid. Statsen på spelarna som är med boostas otroligt mycket och är därför väldigt attraktiva, många öppnar packs och marknaden fylls på med kort.

okej tack för svaret! nu förstår jag
antar priset på en toty messi kommer ligga på 10 mille?
Citera
2013-12-21, 22:08
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kouyate

Men spelare som blir med i Toty och sen efteråt kommer med i Totw efteråt, blir dom bättre än toty kortet då eller?
Citera
2013-12-21, 22:17
Medlem
Jerkstores avatar
Varför kostar (Thiago) Silva så lite på FIFA 14 om man jämför med hans priser på 12 och 13? Han har ju bara blivit bättre.
Citera
2013-12-21, 22:19
Medlem
Kouyates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Men spelare som blir med i Toty och sen efteråt kommer med i Totw efteråt, blir dom bättre än toty kortet då eller?

Nej, det hände faktiskt med Xabi Alonso förra året. Hans IF blev 88 efter hans TOTY, som blev 93.
Citera
2013-12-21, 22:29
Medlem
antonaugustssons avatar
Var det bara jag som nyss fick ett gratis 7,5k pack?
Citera
2013-12-21, 23:00
Medlem
Domesticators avatar
Vad tror ni om att införskaffa detta laget vid pricedrop? har suttit och lurat på framförallt backarna väldigt länge nu och kommer inte fram till något bättre...

http://www.futhead.com/14/squads/4063971/

De spelare jag främst vill ha i laget är Aguero, SIF Rodriguez, Falcao och Thiago Silva. Går det att lösa bättre än såhär? Vet att jag kan ha överdrivit med antalet IF's, men det var bara för att de fanns där Kanske slutar med att man köper NIF versionen beroende på hur stor droppen blir...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in