2013-12-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad säger du om följande efter att du läst materialet.

Hon hade lagt sig och sov och låg på magen med armarna under kudden, och det va så hon även avled. Då man öppnar paketet så ser man alltså ovanifrån madrasserna och kudden som då är på huvudet.
Han drar hennes madrass över på den andra madrassen efter han sköt henne, sen alltihop ner på presenningen.
Hon blir liggandes på magen och han knyter sina olika knopar med ett tunnare rep runt paketet.
Då han dumpar henne hamnar hon med ansiktet upp och därför skriver man knutarna undertill?
Madrasserna ligger på varandra även lite omlott där det ena högra hörnet är lite invikt.

För min del är det till viss del planerat och jag tror på rekonstruktionen av skallen och RMV utlåtande, och då ett nackskott som slet med sig lite benfragment ut genom ögonhålan.
Det är alltså väldigt låg skottvinkel och höger öga är den sidan hon måste legat neråt kudden med.
Så ett skott uppifrån snett eller liknande ser jag inte som troligt utan påsittande i nacken. Det slet inte med sig mycket mer än lite benflisor om det gick ut genom ögat därav avsaknaden av blod på väggen tex.

Frågan är inte till mig, men jag vill svara ändå.
I stort tror jag det gått till på det sätt du beskriver. I min värld är det dock inte så noga vilken riktning skottet kommer, mer än att den talar om exakt hur feg FS är. Det kanske är viktigt rent juridiskt.

Jag tror dock att mordet till viss del är planerat, eller åtminstone till vissa delar noga genomtänkt.
Jag tror Marina sov. Tror inte FS hade ballar nog att konfrontera Marina, inte ens med en pistol i handen.
Citera
2013-12-21, 19:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vad säger du om följande efter att du läst materialet.

Hon hade lagt sig och sov och låg på magen med armarna under kudden, och det va så hon även avled. Då man öppnar paketet så ser man alltså ovanifrån madrasserna och kudden som då är på huvudet.
Han drar hennes madrass över på den andra madrassen efter han sköt henne, sen alltihop ner på presenningen.
Hon blir liggandes på magen och han knyter sina olika knopar med ett tunnare rep runt paketet.
Då han dumpar henne hamnar hon med ansiktet upp och därför skriver man knutarna undertill?
Madrasserna ligger på varandra även lite omlott där det ena högra hörnet är lite invikt.

För min del är det till viss del planerat och jag tror på rekonstruktionen av skallen och RMV utlåtande, och då ett nackskott som slet med sig lite benfragment ut genom ögonhålan.
Det är alltså väldigt låg skottvinkel och höger öga är den sidan hon måste legat neråt kudden med.
Så ett skott uppifrån snett eller liknande ser jag inte som troligt utan påsittande i nacken. Det slet inte med sig mycket mer än lite benflisor om det gick ut genom ögat därav avsaknaden av blod på väggen tex.
Ja, skottvinkeln är låg och blodet for ner i sängen snarare än in i väggen. Detta talar också för att hon inte rörde sig nämnvärt; kanske sov hon. - Ditt scenario kan inte uteslutas.

Det vore intressant med olika aspekter på sovställning/placering i sängen samt in- resp. utgångshål i förhållande till blodbilden i sängen.

Själv hade jag nog först lagt en stor tjock matta på golvet och en bit upp mot väggen, sedan en presenning och lirkat över madrasspaket dit. Presenning för slutförvaring + rep hade jag väntat med tills jag hunnit långt bort från huset; kanske nedför rampen och in i norra garaget. - Det kanske var den mattan insvept i en vit presenning som LJ såg..? - Tycker det saknas mattor i vardagsrummet...
Citera
2013-12-21, 20:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, skottvinkeln är låg och blodet for ner i sängen snarare än in i väggen. Detta talar också för att hon inte rörde sig nämnvärt; kanske sov hon. - Ditt scenario kan inte uteslutas.

Det vore intressant med olika aspekter på sovställning/placering i sängen samt in- resp. utgångshål i förhållande till blodbilden i sängen.

Själv hade jag nog först lagt en stor tjock matta på golvet och en bit upp mot väggen, sedan en presenning och lirkat över madrasspaket dit. Presenning för slutförvaring + rep hade jag väntat med tills jag hunnit långt bort från huset; kanske nedför rampen och in i norra garaget. - Det kanske var den mattan insvept i en vit presenning som LJ såg..? - Tycker det saknas mattor i vardagsrummet...

Man skriver i det närmsta skeletterad men inte helt alltså. Är det så att just denna täta presenning har förskjutit en del i förruttnelseprocessen?
Att det är så pass intakt ser du på bilden där man tagit ut kroppen och satt ett sjukhuslakan runt om, och sen tejpat ihop detta för att det ska hålla. Det ser rätt så intakt ut.
Sen allt detta tyg som visserligen är skört men ändå så pass intakt.

Ja alltså scenariot hur det har gått till kan ju variera, men man brukar få en klar bild över hur det kan ha gått till. Det som skulle tala för att hon sköts i ögat först är om det är mörkt i rummet i så fall.
För jag har svårt att föreställa mig annat än att han har valt nacken och skjutit på nära håll.
Pistolen är ju gammal och frågan är hur kulornas skick va, och med tanke på dom man fann efter deras skjutande i skogen, så va väl inte dom kulorna i bästa skick.
Jag tror att en 9 mm inte gör dom skadorna som man tror heller direkt. Utan det där hålet på 2 cm är är nog ett mycket troligt skotthål.

Det bästa är om hon sov och så hon slapp lida. Är det tex nacken är det ren avrättning och skulle det visa sig så får han ett mycket högt straff.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-21 kl. 20:05.
Citera
2013-12-21, 20:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Frågan är inte till mig, men jag vill svara ändå.
I stort tror jag det gått till på det sätt du beskriver. I min värld är det dock inte så noga vilken riktning skottet kommer, mer än att den talar om exakt hur feg FS är. Det kanske är viktigt rent juridiskt.

Jag tror dock att mordet till viss del är planerat, eller åtminstone till vissa delar noga genomtänkt.
Jag tror Marina sov. Tror inte FS hade ballar nog att konfrontera Marina, inte ens med en pistol i handen.

Självklart feg, kränkt, svartsjuk, blandat med att inse förlust av sin födkrok.
Hans eventuella störning har ju definitivt en påverkan på hans handling. I min värld är han en mycket farlig person.

Och med tanke på allt han sysslat med efter den här avrättningen så anser jag att han måste låsas in, och frågan är hur sjuk han egentligen är.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-21 kl. 20:09.
Citera
2013-12-21, 20:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Självklart feg, kränkt, svartsjuk, blandat med att inse förlust av sin födkrok.
Hans eventuella störning har ju definitivt en påverkan på hans handling. I min värld är han en mycket farlig person.

Och med tanke på allt han sysslat med efter den här avrättningen så anser jag att han måste låsas in, och frågan är hur sjuk han egentligen är.
Det kommer väl sannolikt att genomföras en RPU på människan efter rättegången så får vi
se vad man eventuellt kan utröna om hans psyke.
En fällande dom anser jag vara helt självklar faktiskt.

Skulle det gått att spela på utgången här hade jag nog satsat en betydande summa på
just det utslaget.
Det är mycket konstigt onekligen att inte alla kan inse betydelsen av kroppsfyndet;
det är liktydigt med i fängelse gå helt sonika.

Som "våran" Persson sa i Veckans brott när man tog upp fallet igen med anledning av
den beviljade resningen av målet: "Du ska veta att det inte var så långt borta förra
gången heller"
. Han är väl säker på en fällande dom. Han såg helst ett livstidsstraff
utdömas till göken ifråga som bekant.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-21 kl. 21:00.
Citera
2013-12-21, 20:29
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Finns det något obduktionsprotokoll ?

Har kollat igenom FUP, men den verkar vara från INNAN MP hittade kroppen ?

Tillägg : Nevermind! Hittade TPL. Kunde varit mer uppenbar dock.
Senast redigerad av Potenza.adeguata 2013-12-21 kl. 20:33. Anledning: HITTADE TPL
Citera
2013-12-21, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tja, jag vet inte vad du träffar på för män, men de män jag har frågat sedan det där kom på tapeten och det är ju ett tag sedan, säger alla att dom INTE skulle palla ha sex 5 ggr/dag. Ingen av dom äter mediciner eller har rökt hasch. Inte heller är dom impotenta såvitt deras fruar, flickvänner och kvart över 3 ragg vittnat om. Jag vet av erfarenhet att de män jag har haft sex med skulle lägga benen på ryggen om jag sa att jag ville ligga med dom 3 ggr om dagen. Det är inte konstigt att FS inte orkade det om du frågar mig, eller någon man.

Vi kan ju fråga männen här om dom, med handen på hjärtat, skulle orka 5 ggr om dagen?
Oja!
Frågan var väl om FS gillade lite förnedringssmisk och svaret verkar ja.
Citera
2013-12-21, 20:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Nej det kan du inte. Jag vet.
Inte fnurran heller, som hävdade att FS pratade sanning.

I övrigt gör du många antagande i ditt inlägg ovan.
Brist på fakta är det gott om.

Hela tråden är ett stort antagnade och som du säger att brist på fakta är det gott om.

Visa mig något som säkert visar att det var MGM som höll i pistolen?
Något som visar när BO dog?
Något som motsäger MGMs kyrkogårdstripp?
Något som visar på att MGM tog ut pengar?

När du gjort detta så har jag fler frågor. Svara gärna utan en massa barnsliga smileys.
Citera
2013-12-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Oja!

Åtminstone första veckan.
Citera
2013-12-21, 20:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
MARINAS SEXLIV
Marina ville ha sex 5 gånger om dagen…Fredrik gick på tabletter…antidepressiva eller
liknande vilket gjorde han inte kunde utföra och närvara vid Marinas begärda sexbehov.

Marina har sistlidna tiden varit ledsen över att Fredrik inte kan ställa upp på hennes sexbehov
varför hon har onanerat sig själv…detta egnaonanerandet tyckte inte Fredrik om för det
sänkte hans självkänsla.

Möjligen gillar Marina hårda tag men hon har uttryckligen sagt till C att hon och Fredrik haft denna form av lite sadosex.
FUP sidan 513

Där ser man hur det kan vara med informationen om hans sk sadosex. Då va det inte konstigt att han fick ett sms med det innehållet. Och han hade väl bara smisk att välja på då eftersom det andra verkade vara vajsing på.

"Marina har sistlidna tiden varit ledsen över att Fredrik inte kan ställa upp på hennes sexbehov"

Hallå det har ältats till förbannelse att de inte hade sex under åtminstone 2010 så hur hänger detta ihop.

Visst kunde han närvara vid MJs sexbehov.
Citera
2013-12-21, 20:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potenza.adeguata
Finns det något obduktionsprotokoll ?

Har kollat igenom FUP, men den verkar vara från INNAN MP hittade kroppen ?

Tillägg : Nevermind! Hittade TPL. Kunde varit mer uppenbar dock.

Utvidgad rättsmedicinsk undersökning
https://anonfiles.com/file/a19e92933a4b17cb50f649365f19a71a
Citera
2013-12-21, 21:16
Medlem
Sitter och funderar på FS, sms:et och hans telefon.

Varför gör han sig inte av med telefonen, om han nu vet att ett oerhört viktigt sms tagits emot på den?
Ett sms som oavsett tolkning knappast hjälper honom. En stor miss, enligt mig.

Visst, polisen hade förstås direkt fattat misstankar om hans telefon plötsligt blivit "stulen" eller "tappad", men sms:et säger en del om FS tankebanor och handlingar. Det är inte olagligt att "tappa" sin telefon, och misstänkt skulle han bli ändå, det kunde han utgå ifrån.
Alternativet, att neka att det inkommit, är en ännu sämre idé.

Vad var det för "ny teknik" som löste avläsningen? Går den att applicera på andra telefoner i fallet?
Det skulle vara intressant att se en liknande analys av systerns telefon, samt vännens som avböjde en dejt, t.ex.
Senast redigerad av Fin 2013-12-21 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in