2013-12-20, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Inget jag tror starka grupper som RF och AFA räds.
Prata strunt prata skit. RF har kanske ett dussin aktivister i Mälardalen och det är alltid samma gäng överallt ledda av Miraballes och Staffas. AFA existerar i princip inte längre, mer än några rumpnissar som använder deras tags.

Inte för att Motståndsrörelsen kanske har så mycket aktivister i Mälardalsområdet heller men att prata om RF och AFA som "starka grupperingar" när hela deras strategi går ut på att åka två stycken och krossa fönster och bilrutor och sedan köra därifrån blir ju lite löjligt. Sedan finns det ju absolut en stor svans av rättvisepartister och UV-bögar som härjar här på Flashback och sluter upp på menlösa motdemonstrationer, men det säger ju ingenting om våldskapital.
Citera
2013-12-20, 23:15
Medlem
forhelvetes avatar
Citat:
Ojdå. Motståndsrörelsen verkar ha konfronterat svenskhatarnas demonstration mot Motståndsrörelsen i Kärrtorp.

Bara för att man är mot sådana som dig betyder inte att man hatar svenskar, eller sverige, snarare att man hatar hatare som förstör och ställer till det. Spöa på små barn .
Jävligt tuffa grabbar.
Citera
2013-12-21, 00:23
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forhelvete
Bara för att man är mot sådana som dig betyder inte att man hatar svenskar, eller sverige, snarare att man hatar hatare som förstör och ställer till det. Spöa på små barn .
Jävligt tuffa grabbar.

Sluta upp med detta ljugande någon gång, inga barn har attackerats.
Citera
2013-12-21, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Prata strunt prata skit. RF har kanske ett dussin aktivister i Mälardalen och det är alltid samma gäng överallt ledda av Miraballes och Staffas. AFA existerar i princip inte längre, mer än några rumpnissar som använder deras tags.

Inte för att Motståndsrörelsen kanske har så mycket aktivister i Mälardalsområdet heller men att prata om RF och AFA som "starka grupperingar" när hela deras strategi går ut på att åka två stycken och krossa fönster och bilrutor och sedan köra därifrån blir ju lite löjligt. Sedan finns det ju absolut en stor svans av rättvisepartister och UV-bögar som härjar här på Flashback och sluter upp på menlösa motdemonstrationer, men det säger ju ingenting om våldskapital.

Grejen är att vänstern är oerhört mycket mer nyanserad och bred än nazirörelsen. Även om en Antifagrupp på en ort endast består av ett fåtal personer som är fullt hängivna till antifascismen så kan dessa grupper för det mesta få uppbackning från mängder olika grupper på orten, där nazirörelsen som mest verkar kunna få den sortens uppbackning från en liten grupp fotbollshuliganer. På så sätt blir ju kamper mellan en Antifagrupp och en nazigrupp ojämna med fördel till antifascisterna även om antalet aktivister i båda grupper är lika många.
Citera
2013-12-21, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare
Grejen är att vänstern är oerhört mycket mer nyanserad och bred än nazirörelsen. Även om en Antifagrupp på en ort endast består av ett fåtal personer som är fullt hängivna till antifascismen så kan dessa grupper för det mesta få uppbackning från mängder olika grupper på orten, där nazirörelsen som mest verkar kunna få den sortens uppbackning från en liten grupp fotbollshuliganer. På så sätt blir ju kamper mellan en Antifagrupp och en nazigrupp ojämna med fördel till antifascisterna även om antalet aktivister i båda grupper är lika många.

Det där stämmer ju faktiskt, även om RF är 4 pers på en ort så har dom oftast sympatier ifrån extremvänster till vänsterpartiet iaf i vissa fall så har dom SSU med sig också, på det viset så är deras rörelse bredare men våldskapitalet detsamma.
Citera
2013-12-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Det där stämmer ju faktiskt, även om RF är 4 pers på en ort så har dom oftast sympatier ifrån extremvänster till vänsterpartiet iaf i vissa fall så har dom SSU med sig också, på det viset så är deras rörelse bredare men våldskapitalet detsamma.

Vet inte exakt vad ni/du menar med våldskapital? AFA, RF och random Antifagrupper har i nästan alla fall gott om hangarounds som är redo att bruka våld. Dessa kan man ju av säkerhetsskäl inte ta med sig på attacker mot nassar då det krävs ett en viss nivå av säkerhet för att inte SÄPO ska komma knackande på dörren sen. Men dessa hangarounds kommer ju på tex motdemonstrationer och tillställningar där man tror att det finns en säkerhetsrisk, så jag skulle väl vilja säga att "våldskapitalet" är större.
Antifagrupper har ju för den delen också ofta uppbackning av väldigt mycket oorganiserat folk om de gjort sitt jobb bra och förankrat sin aktivitet i orten.
Citera
2013-12-21, 01:01
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forhelvete
Jävligt tuffa grabbar.

Om du inte är en svenskhatare, varför hatar du svenskar som säger emot?
Citera
2013-12-21, 01:47
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Sluta upp med detta ljugande någon gång, inga barn har attackerats.
SMR attackerade bevisligen en fredlig och laglig demo där det fanns barn med i bilden. Hur du kan få det till att inga barn attackerats visar bara hur du ser på politisk pluralism och fredliga demonstrationer! Men jag antar att du med attack mot småbarn menar att ingen sexårings näsa krossades eller att ett knallskott eller en bengeld inte brann av i en barnvagn?

Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Det finns gott om svenskar som säger emot! Ta den lagliga och fredliga (som den skulle vara i alla fall) demon i Kärrtorp som exempel. Ett utmärkt exempel!
Citera
2013-12-21, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
SMR attackerade bevisligen en fredlig och laglig demo där det fanns barn med i bilden. Hur du kan få det till att inga barn attackerats visar bara hur du ser på politisk pluralism och fredliga demonstrationer! Men jag antar att du med attack mot småbarn menar att ingen sexårings näsa krossades eller att ett knallskott eller en bengeld inte brann av i en barnvagn?

Det finns gott om svenskar som säger emot! Ta den lagliga och fredliga (som den skulle vara i alla fall) demon i Kärrtorp som exempel. Ett utmärkt exempel!

BU JÄVLA HU nationella demonstrationer har aldrig varit barnvänliga pga påhoppen från vänster men nu när våldet kom från fel håll så ska det tamefan gråtas överallt vi har "hotet mot demokratin" "barn och pensionärer attackeras" osv osv du kan säkert fylla på själv fatta att vindarna vänt nationella har tröttnat alla löper stor riskt för attacker hädanefter allt ifrån vänstern till moderater, lämna era barn hemma för det kommer bli blodigt.
Citera
2013-12-21, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey

Ja gott om dem , jag är en av många och vi vill inte ha nassar på våra gator hur svårt är det att fatta?
Citera
2013-12-21, 02:05
Medlem
forhelvetes avatar
Citat:

Jag hatar folk som vill mig och mina nära vänner och familj illa, Vilken nationalitet dessa har är totalt obetydligt.
Kom ihåg att jag representerar mig själv som antirasist/antifaschist pågrund av att dessa människor vill mig och de flesta andra i samhället (speciellt de som har förmåga att krittisera) illa. Jag är inte kommunist eller delaktig i någon vänsterjudemarxistmuslimskt konspirationsplan.
Citera
2013-12-21, 02:07
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marXXus
Varför i helvete tar man med sig barn i en politisk demonstration som riskerar att bli angripen? Barn har ingenting att göra i den politiska kampen på gatan.

Vänstermupparna som släpar med sina barn tycks inte bara verklighetsfrånvända, de verkar vara ytterst oansvariga och olämpliga som föräldrar.

Nationella demonstrationer blir angripna gång på gång, kvinnor och åldringar har fått flaskor, stenar och knallskott kastat mot sig otaliga gånger. Polisen har aldrig visat prov på något större intresse, eller förmåga, att upprätthålla mötesfriheten.

För oss nationella vore det en utopi att kunna ta med även äldre människor i fler demonstrationer, men sanningen är den att den som inte är beredd, eller förmögen, att försvara sig och de sina har ingenting att göra på gatan (i politiska sammanhang) i Sverige år 2013.

Ni är kompletta idioter som bara förstör för den nationalistiska rörelsen. Och ni ska fan inte klaga på vänsteraktivisterna när ni precis har visat att ni är samma skit själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in