2013-12-20, 23:56
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Legendarens besked: Nu är det över.

Expressen väljer att meddela att Mohamed Abou-Treika, 35, avser att sluta enligt kingfut.com

http://bloggar.expressen.se/fotbollssilly/2013/12/legendarens-besked-nu-ar-det-over/

Wow...shit...kommer ligga sömnlös i veckor efter denna världsomvälvande så kallade nyhet...
Citera
2013-12-21, 00:16
Medlem
Ostpungs avatar
Att bli utsedd till Afrikas bästa spelare 3 gånger är inte så dåligt
Citera
2013-12-21, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostpung
Att bli utsedd till Afrikas bästa spelare 3 gånger är inte så dåligt

Inte dåligt såklart men inte särskilt svårt heller...
Citera
2013-12-21, 01:57
Medlem
BarryHeros avatar
Aldrig hort talas om forut.
Citera
2013-12-21, 09:24
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Har man inte hört talas om honom är man inte speciellt kunnig. Eller har man haft enorm otur.

Men samtidigt, om man läser på Expressens/Aftonbladets silly-bloggar kan man ju förvänta sig ett par "onödiga" nyheter. Inget som är värt en egen tråd känns det som.
Citera
2013-12-21, 09:34
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Inte dåligt såklart men inte särskilt svårt heller...

Nej, det finns ju bara drygt en miljard afrikaner. Inget svårt att bli bäst där.

OnT: Jag har faktiskt aldrig hört talats om honom Och jag som trodde att jag hade bra koll på fotbollsspelare.
Citera
2013-12-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Aldrig hort talas om forut.
Citera
2013-12-21, 13:48
Medlem
anteri17s avatar
Har man sett lite skön African Cup of Nations så är han inte särskilt okänd. Inte om man lirat FM heller.
Citera
2013-12-21, 15:15
Medlem
Har heller inte hört talas om honom. Å andra sidan följer jag afrikansk fotboll så lite som möjligt. Sen är han väl inte på nivån som Pelé, Weah och liknande.
Citera
2013-12-21, 22:35
Medlem
Stivalis avatar
Det här var ju tvärtom en riktig nyhet egentligen. Kul att media vidgar vyer & agerar som folkbildare. Jag tycker att det ska vara lärorikt att läsa tidningar. Tyvärr kör dom oftast inskränkta hejarklacksgrejer om att någon svensk har guldvittring i rundpingis eller att vi är bäst i världen på innebandy.

Lokaltidningar uppskattar jag dock att de tar upp den lokala idrotten. Ska man vara annat än lokal är det däremot sånt här man bör satsa på. Egyptiska legendarer mm.

Al-Ahly är ju en riktig storklubb. Kan inte klumpas ihop med andra lag som börjar på Al- från den arabiska halvön. Al-Ahly har folklig förankring & traditioner. Den här liraren är uppenbarligen en legend. Till skillnad från västafrikaner så stannar egyptier ofta i hemlandet. Hossam Hassan & hans tvillingbrorsa var säkerligen stora spelare på sin tid också. Bara att dom aldrig blev så kända i Europa.

Trist att vissa inte anser att detta har nyhetsvärde. Då får man ju en media som består av notiser om att någon påstås vilja köpa någon men att någon annan också uppges vara intresserad.
Citera
2013-12-22, 08:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Har heller inte hört talas om honom. Å andra sidan följer jag afrikansk fotboll så lite som möjligt. Sen är han väl inte på nivån som Pelé, Weah och liknande.

Vad har Pelé med afrikanska storspelare att göra?

Nu ser jag väldigt lite landslagsfotboll då det inte är det minsta intressant men skulle man välja ett mästerskap att se allt i vore det ju Afrikanska Mästerskapen, det är alltid kul.
Citera
2013-12-22, 10:04
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vad har Pelé med afrikanska storspelare att göra?

Kanske syftas det på Abedi Pele?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in