2013-12-21, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför måste det bort? Det hade hjälpt FS att förklara varför han inte saknade Marina.
Jo helt klart men det raderade SMSet påvisade ännu mer att hon var hemma, inte för matningen skull, det visste han inte om då. Men det knäcker kyrkogårds scenarier.
Citera
2013-12-21, 00:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Ja, oavsett så tekniken har i alla fall givit oss det, det har gått via masten och det har
gått via Telia och vi har plockat fram det, så att sms har du fått ifrån Marina..
Jag har inte fått det än.
Nej, men detta säger det.
Masten kan säga det, visst, men jag har inte fått det i min telefon.
Nej, men du har lagt mär.. eller telefonen.. nej, du ska få se här, det konstiga är att
Marinas telefon är under Stora Höga och din telefon är under Kodemasten.
Va?
Det kan innebära massor med olika saker. Men hennes telefon sänder till din telefon ett
sms, det kan ju innebära att hon kanske till och med lever den 29 juni och så påstår du
att du inte har fått det här.
Förhör med Svensson, Leif Fredrik; 2010-08-10 09:15 diarienr: 1400-K126753-10
981
Nej, jag har inte fått nåt sms.
Men om hon nu är försvunnen..
Hade jag fått sms:et så hade jag kommit ihåg det. Jag har inte fått nåt sms.

Så rökt den här lögnhalsen är. Han säger bestämt och säkert att han inte fått detta sms:et för han vill att det ska passa in att hon mördades då han va på Fässberg inget annat.
Det sms:et kan ha visat att hon levde den 29 juli, och det ville han ju inte....

Suck bara vilken mupp.
Citera
2013-12-21, 00:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jo helt klart men det raderade SMSet påvisade ännu mer att hon var hemma, inte för matningen skull, det visste han inte om då. Men det knäcker kyrkogårds scenarier.
Que? Vadå för matning? Menar du mätning eller mastning eller vad? Och hur knäcker det kyrkogårdsscenariot?
Citera
2013-12-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Exakt min tanke också. Men jag kommer inte ihåg hur FS berättelse var i de första förhören så därför höll jag tyst.

Finns FUP att ladda ner någonstans?
Tidslinjen har jag inte klart för mig nu. FS hade enligt egen uppgift inte med mobilen till GBG. Intressant Att veta vilken tid SMSet raderades.
Citera
2013-12-21, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det visste inte FS:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Marina hade bett honom hålla sig borta under natten, det var anledningen till att han sov i bilen (enligt hans historia). Han bör ju ha trott att hon skulle vara hemma.
Citera
2013-12-21, 00:24
Bannlyst
2010-07-03 17:34:04(UTC+0) SMS MJ=>FS
Citat:
Ler uppför dig annars får du smisk och inte f*tta

FS talar sanning om att de har sex.
Citera
2013-12-21, 00:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Nu snurrade du allt till det för dig, lille hjälpredan. Vi får hoppas att farbror Q kommer och förklarar åt dig.

För det första skulle M ha nämnt om FS skulle ha erbjudit sig att hålla sig borta, vare sig det gäller aktuell tidpunkt eller tidigare, och så har inte skett.

Vidare gillade M att köra bil, så var du får ditt påstående ifrån får du mer än gärna belägga.

Slutligen finner jag det skrattretande att du försöker få SMS till att vara skrivet av någon av M:s chattkontakter. Varför skulle någon av dem skicka ett SMS till F om att M skulle stanna kvar en natt till? Det innebär ju bara att F skulle komma hem fortare, då huset skulle vara helt tomt och till hans förfogande. Vore väl väldigt dumt att locka hem den "snälle" F som så fint erbjudit sig att bevista kyrkogård, kontemplera på gravstenar och sova ryggbrytandes i den lilla Lupon vid vägkanten?

: )
SMS:et skickades en minut efter att FS förväntades hem. Så det lockade inte hem honom tidigare än förväntat.
Citera
2013-12-21, 00:27
Medlem
Citat:
Que? Vadå för matning? Menar du mätning eller mastning eller vad? Och hur knäcker det kyrkogårdsscenariot?
Det fanns väl ingen vits med att säga att han var en natt på kyrkogården då hon SMSat att hon var borta en tag till. Ursäkta stavningen på masten.
Citera
2013-12-21, 00:28
Avslutad
Citat:
Passar precis lika bra i andra riktningen. Då hade FS något att visa upp när polisen kom, istället för att sitta i timslånga förhör med en oförskämd FL och förklara att han inte hade fått SMS:et.
Men FS historia är att han inte hade en aning om var marina var när han kom hem. Hon hade inte berättat att hon skulle nånstans, så sms:et måste varit förbryllande att få. "Kvar"? Vadå kvar, var då? Hon hade ju inte sagt att hon skulle nånstans, enligt hans historia till polisen.
Citera
2013-12-21, 00:28
Bannlyst
Citat:
Nu snurrade du allt till det för dig, lille hjälpredan. Vi får hoppas att farbror Q kommer och förklarar åt dig.

För det första skulle M ha nämnt om FS skulle ha erbjudit sig att hålla sig borta, vare sig det gäller aktuell tidpunkt eller tidigare, och så har inte skett.

Vidare gillade M att köra bil, så var du får ditt påstående ifrån får du mer än gärna belägga.

Slutligen finner jag det skrattretande att du försöker få SMS till att vara skrivet av någon av M:s chattkontakter. Varför skulle någon av dem skicka ett SMS till F om att M skulle stanna kvar en natt till? Det innebär ju bara att F skulle komma hem fortare, då huset skulle vara helt tomt och till hans förfogande. Vore väl väldigt dumt att locka hem den "snälle" F som så fint erbjudit sig att bevista kyrkogård, kontemplera på gravstenar och sova ryggbrytandes i den lilla Lupon vid vägkanten?

Det nämns i FUP att M inte hade sex med FS av någon sexkontakt, så hon sa nog inte allt till sina sexkontakter

JE körde hem till MJ 3 gånger. Står i aktbilaga 96
FS säger i FUP att han får köra när de handlar, MJ ville inte.
Citera
2013-12-21, 00:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det fanns väl ingen vits med att säga att han var en natt på kyrkogården då hon SMSat att hon var borta en tag till. Ursäkta stavningen på masten.
Men han fick inte SMS:et förrän han kom hem från kyrkogården.
Citera
2013-12-21, 00:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Så hon ställer bilen för att hon besöker området runt hennes hem?
Och passande då att han inte va hemma den här natten då hon försvann enligt honom då.

Och ännu mer passande att hennes mobiltelefon är så nära sitt egna hem och hans är hemma då eftersom han va punktligt hemma 10.00 (stämpelklocka). Han som vet preciiiiiiis vad klockan är osv.
Herregud han blir leverkorv för åklagaren.

En enkel fråga räcker typ. Hon kunde ju levt den 29 juli och du fick inget sms trots att du bevisligen fick ett eftersom vi har tagit fram detta.
Minns man inte ett sms som förklarat att hon levde den 29 juli ska man in för vård omg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in