2013-12-21, 00:04
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu frågar jag dig, för det är du som påstår att han minns det han vill minnas.
Jag har frågat dig ganska många saker som du inte svarat på.
Bl.a. har jag frågat dig, eerieye och fnurran detta, som ingen av er har behagat svara på:
Kan du vara snäll att svara på frågan om du verkligen tror att FS är oskyldig?
Vad är din agenda i detta annars? Att påvisa att det finns brister i utredningen?
Citera
2013-12-21, 00:06
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det var väl FS som skulle hålla sig borta, enligt egen utsago?
Jo, så en teori är att han skrev smset från fel telefon.
Citera
2013-12-21, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det var väl FS som skulle hålla sig borta, enligt egen utsago?

Att FS höll sig borta var för att båda skulle få space enligt förhören i TR, FS hade erbjudit sig förr.

Vad M passade på vet vi inte, men det är inte långsökt att hon sökte upp en dejt som fick komma och hämta henne. Hon körde helst inte själv.

De som chattade med M hade precis den information som behövs för att författa sms:et.
På pricken.
Citera
2013-12-21, 00:08
Medlem
Citat:
Varför ville han inte minnas SMS:et 2010 då?
MJs mobil sände ett SMS till systern, är på väg till ...... Är snart framme. Ett SMS till FSs mobil från MJs mobil, stannar ett tag till.....Alla under masterna i regionen. Sen kom scenariot med kyrkogården, då måste både SMSen bort, de som var sänt till systern kunde inte raderas men det andra kunde raderas.
Citera
2013-12-21, 00:08
Avslutad
Citat:
Det stod inte så. "Jag blir kvar tills i morgon".
Ok, jag citerade fel. Men "kvar" indikerar att man redan är någon annanstans, och det var ju FS som skulle vara borta, inte marina. Sms:et stämmer mycket bättre in om han hade skickat det till henne.
Citera
2013-12-21, 00:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
MJs mobil sände ett SMS till systern, är på väg till ...... Är snart framme. Ett SMS till FSs mobil från MJs mobil, stannar ett tag till.....Alla under masterna i regionen. Sen kom scenariot med kyrkogården, då måste både SMSen bort, de som var sänt till systern kunde inte raderas men det andra kunde raderas.
Varför måste det bort? Det hade hjälpt FS att förklara varför han inte saknade Marina.
Citera
2013-12-21, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ok, jag citerade fel. Men "kvar" indikerar att man redan är någon annanstans, och det var ju FS som skulle vara borta, inte marina. Sms:et stämmer mycket bättre in om han hade skickat det till henne.

SMSet stämmer exakt med vad M chattade om den 27e med ett par olika sexkontakter.
Citera
2013-12-21, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52

Exakt min tanke också. Men jag kommer inte ihåg hur FS berättelse var i de första förhören så därför höll jag tyst.

Finns FUP att ladda ner någonstans?
Citera
2013-12-21, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
SMSet stämmer exakt med vad M chattade om den 27e med ett par olika sexkontakter.

Varför skulle Fredrik sova i bilen om huset stod tomt?
Citera
2013-12-21, 00:14
Bannlyst
Citat:

Det visste inte FS:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2013-12-21, 00:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Passar precis lika bra i andra riktningen. Då hade FS något att visa upp när polisen kom, istället för att sitta i timslånga förhör med en oförskämd FL och förklara att han inte hade fått SMS:et.
Citera
2013-12-21, 00:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Därför att Marina hade bett honom hålla sig borta, och han anade att det var för att hon hade en herrbekant hemma. Det hade varit ofint att stolpa in då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in