2013-12-20, 23:13
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Stämmer bra det han förnekade detta sms:et av någon anledning, men det har återskapats enligt aktbilaga 89.

Justerad bevisuppgift i mål B 4677-13
Jag vill upplysa om att ett tilläggsprotokoll kommer att inges med ytterligare skriftlig bevisning som kommer att åberopas. Det rör sig om en förnyad undersökning av Fredrik Svenssons telefon. Det finns nu tekniska möjligheter att återskapa raderade SMS. Texten i SMS från Marina Johanssons telefon till Fredrik Svenssons telefon den 29 juli 2010 finns nu att läsa. Likaså har SMS tagits fram ang. en fordonsfråga från Fredrik Svensson den 7 juli 2010. Svensson har hörts om detta och förhöret ingår i tilläggsprotokollet.

Ett ytterligare kort i korthuset är på väg ner till lögnens träsk med andra ord,.
Tycker det är litet oklart här, och jag har tyvärr inte tid att sitta uppkopplad 16h+/dygn för att författa ett drygt tjog med inlägg på daglig basis. Men är innehållet i sms:et offentligt som någon uttryckte eller var innehållet att betrakta som ännu en hypotes vilken kan bli början på ännu en trådsanning till FS favör?
Citera
2013-12-20, 23:14
Avslutad
"jag blir kvar tills imorgon"? Hur går det ihop med FS historia att marina bad honom ge sig iväg för att hon skulle ha nån hemma?
Citera
2013-12-20, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Så det var pga att han talade sanning genom alla förhör TR och HR som HD menade att hans tystnad och lögner skulle vara honom till nackdel i kommande HR?

Nej, det beror på RÅ, ÅK och Polisens alla lögner.

De klarar inte skärskådan i tråden ens, vad tror du MH kommer göra av åtalet då ?
Citera
2013-12-20, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Tycker det är litet oklart här, och jag har tyvärr inte tid att sitta uppkopplad 16h+/dygn för att författa ett drygt tjog med inlägg på daglig basis. Men är innehållet i sms:et offentligt som någon uttryckte eller var innehållet att betrakta som ännu en hypotes vilken kan bli början på ännu en trådsanning till FS favör?
Innehållet är offentligt. Kolla med HR.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga

Det kommer in i ett tilläggsprotokoll innan rättegång om vad det står i sms:et. Tills dess är det hypoteser och annat som nu förekommer i tråden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
"jag blir kvar tills imorgon"? Hur går det ihop med FS historia att marina bad honom ge sig iväg för att hon skulle ha nån hemma?

Har Marina sagt att hon skulle ha någon hemma ?
Källa på det.
Citera
2013-12-20, 23:16
Avslutad
Var det så att FS blandade ihop mobilerna och skickade sms:et till fel person? Dvs ett sms som skulle skickas från hans tfn till marinas, skickade han från marinas till sin?
Citera
2013-12-20, 23:18
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Det kommer in i ett tilläggsprotokoll innan rättegång om vad det står i sms:et. Tills dess är det hypoteser och annat som nu förekommer i tråden.

"kommer in" eller "har kommit in"? Vet du? Jag vet ;-)
Citera
2013-12-20, 23:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
"kommer in" eller "har kommit in"? Vet du? Jag vet ;-)

Du vet alltså vad det står i sms:et? Tur man avlyssnar telefonerna på häktet.
Men enligt HR hade det inte inkommit ett tilläggsprotokoll tidigare i dag.
Citera
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Förhörsledaren i förhör.
Det säger du.. sms säger du att hon har skickat.
Ja, men det är telefonen som som gjort det. Men vi hävdar ju att det är du som
använder telefonen. För det normala är ju att hon alltid svarar.

Fhl i förhör
Ja, i vart fall så han är där 14.37 och 14.39 så slås det en fordonsfråga på just hans bil,
en Seat, en blå Seat Ibiza. Så han parkerar där 14.37 och 14.39 så slås det en
fordonsfråga och då här han här borta nånstans vid Bottenstugan.

PM
12 mars 2013 vid 15.10-tiden
Begäran av Överåklagare B Ericson att kontrollera upp via vallningsfilmen vilken parkeringsplats Fredrik Svensson pekat ut vid Ålevattnet. Björn Ericsons fråga var om Fredrik Svensson pekat ut första eller andra stället som M Nilsson parkerat sin bil på och ringt efter sina kamrater den 28 juli 2010 vid 15.00-tiden.
Fhl Nejding kunde svara "Ja" direkt på frågan om Fredrik Svensson pekade ut första parkeringsplatsen som Mathias Nilsson stannat på och ringt efter sina kamrater den 28 juli 2010 kl 14.37.12.
På vallningsfilmen uppger Fredrik Svensson att han satt i slänten eller på ett par stenar i anslutning till p-platsen. På fråga har Fredrik Svensson inte lagt märke till några bilar eller människor när han befann invid p-platsen.

Alltså fordonsförfrågan är gjord i samband med att Fredrik sitter vid Ålevatten säger han på vallningsfilmen.
Denna Seat Ibiza står alltså inom synhåll från där Fredrik påstår att han sitter, och Fredrik säger att det inte fanns någon där.
Han ljuger igen eftersom Seat Ibiza stod där och det slogs en förfrågan om fordonet från Marinas bil.
Och där sattes ju spiken i kistan... förlåt fängelsedomen.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Var det så att FS blandade ihop mobilerna och skickade sms:et till fel person? Dvs ett sms som skulle skickas från hans tfn till marinas, skickade han från marinas till sin?
Att han skulle vara borta en dag till? Skulle han skicka det till en mobil som han sedan skulle förstöra, och radera det från sin egen? Varför i hela friden då?
Citera
2013-12-20, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du vet alltså vad det står i sms:et? Tur man avlyssnar telefonerna på häktet.
Men enligt HR hade det inte inkommit ett tilläggsprotokoll tidigare i dag.
Det kom in strax före HR:s stängning, medan jag pratade med domstolssekreteraren. Hon var vänlig nog att göra en sekretessgenomgång och skicka det till mig innan hon gick hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in