2013-12-20, 22:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om inte mitt minne sviker mig så påstod FS att han aldrig hade tagit emot detta SMS....och nu vet han helt plötsligt tom vad som stod på den...som sagt lögnerna hopar sig
Och nu som kommer att skrika efter en källa. Ni är om några insatta i varenda liten skit detalj i detta ärende så ni vet precis vad jag pratar om.

Stämmer bra det han förnekade detta sms:et av någon anledning, men det har återskapats enligt aktbilaga 89.

Justerad bevisuppgift i mål B 4677-13
Jag vill upplysa om att ett tilläggsprotokoll kommer att inges med ytterligare skriftlig bevisning som kommer att åberopas. Det rör sig om en förnyad undersökning av Fredrik Svenssons telefon. Det finns nu tekniska möjligheter att återskapa raderade SMS. Texten i SMS från Marina Johanssons telefon till Fredrik Svenssons telefon den 29 juli 2010 finns nu att läsa. Likaså har SMS tagits fram ang. en fordonsfråga från Fredrik Svensson den 7 juli 2010. Svensson har hörts om detta och förhöret ingår i tilläggsprotokollet.

Ett ytterligare kort i korthuset är på väg ner till lögnens träsk med andra ord,.
Citera
2013-12-20, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Ja, hade det ingått i mästerplanen skulle han givetvis ha plockat fram det bland det första han gjorde när polisen kom.

Jag tycker att det låter som att någon behöver mer tid.
Förhoppningen var att FS skulle läsa det innan han åkte hem och kanske förmås att stanna ännu en natt hos sina vänner, eller var han nu var (en kyrkogård var nog ganska otippat).

Japp, eller åtminstone sagt att han hade ett meddelande med innehåll av arten att M skulle hålla sig borta, men raderade det.

Spännande att det lutar åt en alternativ gärningsman, polisen har en hel del att jobba med iom. smygtelefonen och återskapande av sms.
Citera
2013-12-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Kan du visa någon förundersökning någonsin där det har skett i efterhand ?
En ?

Du har dessutom påstått att det har positionerats innan fördjupade analysen. Osanning ?
Jag tror du menar att data hämtats in nu, den är hämtad och sparad, och kan analyseras när som helst senare, inget förstörs eller kasseras. Om man påbörjar en utredning flera år efter brottet begåtts, har du rätt i vad du skriver. Så är fallet inte här.
Har inte påstått att det positionernas tidigare, det var det jag efterlyste från början.
Citera
2013-12-20, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag tror du menar att data hämtats in nu, den är hämtad och sparad, och kan analyseras när som helst senare, inget förstörs eller kasseras. Om man påbörjar en utredning flera år efter brottet begåtts, har du rätt i vad du skriver. Så är fallet inte här.
Har inte påstått att det positionernas tidigare, det var det jag efterlyste från början.

Jag tror inte ett skvatt på vad du säger, du har inga belägg och du kan inte visa exempel.
Sluta hitta på och sprid trådsanningar.
Citera
2013-12-20, 23:01
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
"Jag blir kvar till imorgon" tyder mycket på att det finns en alt.gm. som vill skaffa sig ett försprång.
Vem bor under masten meddelandet skickades i från ?

Som du säger och som flitigt skrivit i tråden så påverkas minnet av CB mycket negativt:

Jag tror att FS glömt av SMSet som en kombination av sömnbrist och CB-påverkan.
Ett tillstånd där man helt enkelt inte vet vad man gör helt medvetet.
Men ändå är han 100% trovärdig enligt dig avseende på vad som hänt, tidpunkter och vad han gjort?
Allt utom smset är glasklart?
Citera
2013-12-20, 23:03
Medlem
Citat:
Jag tror inte ett skvatt på vad du säger, du har inga belägg och du kan inte visa exempel.
Sluta hitta på och sprid trådsanningar.
Ditt svar var väl inte mer än väntat. Vi får väl se vad som kommer upp på bordet i rätten. De kanske inte anser att allt som kan tas fram är nödvändigt i detta läge.
Citera
2013-12-20, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Men ändå är han 100% trovärdig enligt dig avseende på vad som hänt, tidpunkter och vad han gjort?
Allt utom smset är glasklart?

Hade FS kommit ihåg smset hade han delgett det till polisen, det talar för att någon annan skickat det, han har inget att förlora på det.

FS övriga historia är prövad och visat sig hålla genom alla prövningar, han talar väl helt enkelt sanning ?
Citera
2013-12-20, 23:07
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
FS visste inte vad som stod i SMSet:
Så hur kunde du citera smset?
Citera
2013-12-20, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ditt svar var väl inte mer än väntat. Vi får väl se vad som kommer upp på bordet i rätten. De kanske inte anser att allt som kan tas fram är nödvändigt i detta läge.

Ja någon positionering kommer då inte komma upp. Det är inte tekniskt genomförbart i efterhand.
Kom igen när du har något fall där så skett, eller ett belägg.
Citera
2013-12-20, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Så hur kunde du citera smset?
Som jag skrev, det står i aktbilaga 96, offentlig handling.
Citera
2013-12-20, 23:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Förhörsledaren i förhör.
Det säger du.. sms säger du att hon har skickat.
Ja, men det är telefonen som som gjort det. Men vi hävdar ju att det är du som
använder telefonen. För det normala är ju att hon alltid svarar.

Fhl i förhör
Ja, i vart fall så han är där 14.37 och 14.39 så slås det en fordonsfråga på just hans bil,
en Seat, en blå Seat Ibiza. Så han parkerar där 14.37 och 14.39 så slås det en
fordonsfråga och då här han här borta nånstans vid Bottenstugan.

PM
12 mars 2013 vid 15.10-tiden
Begäran av Överåklagare B Ericson att kontrollera upp via vallningsfilmen vilken parkeringsplats Fredrik Svensson pekat ut vid Ålevattnet. Björn Ericsons fråga var om Fredrik Svensson pekat ut första eller andra stället som M Nilsson parkerat sin bil på och ringt efter sina kamrater den 28 juli 2010 vid 15.00-tiden.
Fhl Nejding kunde svara "Ja" direkt på frågan om Fredrik Svensson pekade ut första parkeringsplatsen som Mathias Nilsson stannat på och ringt efter sina kamrater den 28 juli 2010 kl 14.37.12.
På vallningsfilmen uppger Fredrik Svensson att han satt i slänten eller på ett par stenar i anslutning till p-platsen. På fråga har Fredrik Svensson inte lagt märke till några bilar eller människor när han befann invid p-platsen.

Alltså fordonsförfrågan är gjord i samband med att Fredrik sitter vid Ålevatten säger han på vallningsfilmen.
Denna Seat Ibiza står alltså inom synhåll från där Fredrik påstår att han sitter, och Fredrik säger att det inte fanns någon där.
Han ljuger igen eftersom Seat Ibiza stod där och det slogs en förfrågan om fordonet från Marinas bil.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-20 kl. 23:13.
Citera
2013-12-20, 23:11
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Hade FS kommit ihåg smset hade han delgett det till polisen, det talar för att någon annan skickat det, han har inget att förlora på det.

FS övriga historia är prövad och visat sig hålla genom alla prövningar, han talar väl helt enkelt sanning ?
Så det var pga att han talade sanning genom alla förhör TR och HR som HD menade att hans tystnad och lögner skulle vara honom till nackdel i kommande HR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in