2013-12-20, 22:14
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nix hon får inte lämna in någon ting, det går bra med pengar till centralvakten som köper ut till honom.

Fel . Jag kan lämna in rätt mycket faktiskt.

"Budinlämning sker vardagar klockan 8.00-16.00 och helger klockan 9.00-16.00. Den intagne ska ha en godkänd anhållan på vad som ska lämnas in till budmottagningen. Förutom en uppsättning kläder som intagen ska ha i samband med rättegång får man utan godkänd anhållan lämna in fem tidningar, tre böcker, pengar och lotter. Postgiro finns att tillgå, PG 22 13 77-5. Utbetalning av kontanter sker endast på onsdagar."

Fetat: Pengarna lämnas till den intagne. Men det finns en gräns för hur mycket.
Citera
2013-12-20, 22:17
Bannlyst
Citat:
Nix hon får inte lämna in någon ting, det går bra med pengar till centralvakten som köper ut till honom.

Har du ändrat din åsikt om master ?
https://anonfiles.com/file/42dba4ac4569965157745e68b9e31650
Citera
2013-12-20, 22:18
Medlem
Konservatics avatar
Maskroos : nu har även hd beslutat häktning av din pojkvän men du tror fortfarande på honom ?
Citera
2013-12-20, 22:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Måste kommentera att man inte hade häktningsförhandling i dag innebär att advokaten inser att klienten får sitta tills det är domstols dags. Och han skulle gå loss vid nästa för Hanssons fina bevisning hette det här.

Nåväl alla som vet minsta lilla om juridiken då det gäller häktning borde känt till att första häktningsförhandlingen i HR gav den informationen att man ansåg att han är misstänkt på sannolika skäl för mord, och det ändrar man inte för en munvig advokats låtsasslott i sk bevisning.
Jag undrar om inte ärade herr stjärnadvokaten med alla sina meriter helst skulle vilja
avsäga sig vidare försvar av klienten ifråga. Tror nog han inser hur kört läget är.
Det hjälper liksom inte med hårt arbetande tomtenissar på någon forumtråd eller smygande
mobiler eller inställda vittnesmål.
Hanssons uppgift är sannerligen icke avundsvärd på minsta sätt.
Det blir nog allt lite grubbel mellan intaget av julskinkan och alla nubbar som ska rinna
ner i strupen på karln.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-20 kl. 22:23.
Citera
2013-12-20, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag undrar om inte ärade herr stjärnadvokaten med alla sina meriter helst skulle vilja
avsäga sig vidare försvar av klienten ifråga. Tror nog han inser hur kört läget är.
Det hjälper liksom inte med hårt arbetande nissar på någon forumtråd eller smygande
mobiler eller inställda vittnesmål.
Hanssons uppgift är sannerligen icke avundsvärd på minsta sätt.
Det blir nog allt lite grubbel mellan intaget av julskinkan och alla nubbar som ska ner
i kistan på karln.

Varför det, smset tyder på att det var någon annan än FS som skickade det.
Citera
2013-12-20, 22:22
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Menar du att Polisen ljuger om meddelandet, att det inte är verkligt - förfalskade uppgifter ?
Ja, inget skulle förvåna mig.

Om inte mitt minne sviker mig så påstod FS att han aldrig hade tagit emot detta SMS....och nu vet han helt plötsligt tom vad som stod på den...som sagt lögnerna hopar sig
Och nu som kommer att skrika efter en källa. Ni är om några insatta i varenda liten skit detalj i detta ärende så ni vet precis vad jag pratar om.
Citera
2013-12-20, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om inte mitt minne sviker mig så påstod FS att han aldrig hade tagit emot detta SMS....och nu vet han helt plötsligt tom vad som stod på den...som sagt lögnerna hopar sig
Och nu som kommer att skrika efter en källa. Ni är om några insatta i varenda liten skit detalj i detta ärende så ni vet precis vad jag pratar om.

FS visste inte vad som stod i SMSet:

Citat:
FHL: Vad har du att säga om det ?
FS: Ingenting, kan inte påminna mig om att jag läst det.
Citera
2013-12-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Har du ändrat din åsikt om master ?
https://anonfiles.com/file/42dba4ac4569965157745e68b9e31650
Nej det har jag inte. Du menar den analys som länkades här nyss sedan 2010 tror jag det var. Nya puckar nu efter fördjupad analys, de har släppt lite av infon från den analysen men det finns mycket mer skall du veta. Jag efterlyste fullständig mobilanalys redan från början men den uteblev. Analys kan göras fortfarande, fullständig data finns sparad.
Citera
2013-12-20, 22:31
Bannlyst
Citat:
Nej det har jag inte. Du menar den analys som länkades här nyss sedan 2010 tror jag det var. Nya puckar nu efter fördjupad analys, de har släppt lite av infon från den analysen men det finns mycket mer skall du veta. Jag efterlyste fullständig mobilanalys redan från början men den uteblev. Analys kan göras fortfarande, fullständig data finns sparad.

Kan du visa någon förundersökning någonsin där det har skett i efterhand ?
En ?

Du har dessutom påstått att det har positionerats innan fördjupade analysen. Osanning ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-20 kl. 22:37.
Citera
2013-12-20, 22:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om du har missat det så har raderade SMS tagits fram i mobilen. Innehållet blev offentligt idag.
Citera
2013-12-20, 22:45
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har lyssnat på inspelningen från förhöret med FS i TR. Han gick och lade sig att sova i bilen kl 3 kyrkogårdsnatten och sov några timmar. Han hade rökt cannabis. Efter uppvaknandet körde han nästan hem och lade sig att sova igen och kom hem ungefär kl 11. Han var givetvis fortfarande trött efter att ha sovit i bilen och cannabispåverkad. http://cannabishjalpen.se/node/2

Hypotes: När han kom hem fanns ett SMS från Marina i mobilen: "Jag blir kvar tills i morgon" (källa: aktbilaga 96). Han läser SMS:et, raderar det som vanligt och glömmer bort det, fullt förståeligt med tanke på verkan av trötthet och cannabis.

SMS:et är knappast skrivet av honom själv, med tanke på att det vore meningslöst att skriva det tills sig själv och sedan låtsas inte ha fått det. Mer sannolikt är att det är en alternativ GM som har skrivit det i avsikt att fördröja upptäckten av försvinnandet, helt analogt med städning och undanröjning av kropp.
Ja, hade det ingått i mästerplanen skulle han givetvis ha plockat fram det bland det första han gjorde när polisen kom.

Jag tycker att det låter som att någon behöver mer tid.
Förhoppningen var att FS skulle läsa det innan han åkte hem och kanske förmås att stanna ännu en natt hos sina vänner, eller var han nu var (en kyrkogård var nog ganska otippat).
Citera
2013-12-20, 22:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Ja, hade det ingått i mästerplanen skulle han givetvis ha plockat fram det bland det första han gjorde när polisen kom.

Jag tycker att det låter som att någon behöver mer tid.
Förhoppningen var att FS skulle läsa det innan han åkte hem och kanske förmås att stanna ännu en natt hos sina vänner, eller var han nu var (en kyrkogård var nog ganska otippat).
Ja, i vart fall inte efterlysa på ett tag, eller ens undra var Marina hade tagit vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in