Citat:
Ursprungligen postat av
DetVarTypisktJu
Jag har sällan stött på nån så korkad som du!!! Detta som hände på 50-talet är nåt som Nordkoreaner dagligen blir påminda om i affischer, böcker, TV och film. Det dyker dagligen upp i deras samtal med varandra därför att påminnelse om det finns överallt.
Ta nu FAAAAAN och se den där intervjun eller så adjö! Jag behövde ju inte förklara detta för dig. Visa lite intresse.
Och hur länge sen var svälten som är orsakad av USA's ekonomiska krigföring? Så tror Nordkoreanerna i varje fall.
Jag tror faktiskt att nordkoreanerna är som alla andra men på grund av förtrycket kan ju aldrig en nordkorean säga sin hjärtas mening utan måste säga det regimen tillåter. Givetvis måste regimen i nord vara hatad av dom flesta nordkoreaner även om indoktrineringen är enorm redan från spädbarnsålder. Varenda nordkorean som lyckas fly landet vittnar ju om skräcken för regimen och misären i landet. . Sedan är det väl FN som satt blockaden mot Nord har jag för mig? Vilket som, svälten i sig kan inte skyllas på omvärlden, den är nog inbyggd i systemet genom dålig infrastruktur
och framförhållning där ju militären går före befolkningens mest basala behov. Nordkorea har väl stor handel med Kina och ändå verkar man få leva på almosor från olika länder.