2013-12-20, 03:00
Medlem
Med ett halvt facit i handen kan man konstatera en sak: om du gör något liknande eller är med på en liknande gärning, ge fan i att ringa in till SOS. Jag tänker på om RO gett blanka fan i att ringa samtalet, så hade han med 99,9% klarat sig ifrån mord anklagelserna. Sen är det förstås hedervärt att han visar någon slags medmänsklighet genom att ringa in och larma på hjälp, men det borde han tänkt på innan allt spårade i så fall. Visar det sig att samtalet är det som rullar upp allt och till slut leder till fällande dom/domar, så kan man bara konstatera ur ett ego perspektiv att tala är silver och tiga är guld. I detta fall till och med blir silvret till järngaller i så fall..
Citera
2013-12-20, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armstrong
Hmmm...sitter och funderar på en detalj.

RO säger i SOS samtalet att "det var en snubbe i grå jacka".
Det säger också vittnen som satt i en bil på Valhallavägen och såg någon springa ut från ridskolan (i grå jacka).
Om RO är ensam gärningsman, angav han då sig själv? Han kanske dumpade jackan innan samtalet.
Om RO hade en polare med sig så kanske det var han som bar den grå jackan och RO agerar "snitch" efter mordet.
Fast vittnena på Valhallavägen såg ju bara en person.
Äh, jag får fan inte ihop detta.
Ciao

Det kan ju också vara så att GM sprang åt ett annat håll, dvs. Inte ut på val hallavägen. Som sagt tidigare medhjälp är preskat. Hoppas RO blir släppt idag och att han läser tråden och lite till. Där får han uppslag på vad han ska säga i fortsatta förhör och kan enkelt gå fri, likt Linda Chen mördaren. Rättsstat har för och nackdelar helt klart.
Citera
2013-12-20, 07:09
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjordkvinna12
Det kan ju också vara så att GM sprang åt ett annat håll, dvs. Inte ut på val hallavägen. Som sagt tidigare medhjälp är preskat. Hoppas RO blir släppt idag och att han läser tråden och lite till. Där får han uppslag på vad han ska säga i fortsatta förhör och kan enkelt gå fri, likt Linda Chen mördaren. Rättsstat har för och nackdelar helt klart.
Varför vill du att dom skall släppa honom? Han var ju med? Känner du honom?
Citera
2013-12-20, 08:27
Medlem
Elementarys avatar
Citat:
Citat:
– Vi undersöker så klart om det kan finnas andra inblandade gärningsmän också, säger Strindlund.

Citat:
Citat:
– Tidigare har man låst fast sig vid att det var mördaren som ringde larmsamtalet. Men vi har hållit öppet för andra alternativ, säger Lena Fredman.

Att polisen går ut och ger en intervju i detta läge när det finns en person häktad för brottet och går ut och säger så här är bara en sak: damage control.

De har insett att RO inte kan ha gjort brottet ensam och vill föregå eventuell kritik genom att få det att verka som att de vetat om detta. Varför skulle de då göra så? Det är knappast för att RO har namngett någon annan. För då hade de gått ut med det. Det måste vara för att DNA-testet inte matchar provet från brottsplatsen. Polisen vet alltså med säkerhet att det finns en annan GM utöver RO.
Citera
2013-12-20, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary
Att polisen går ut och ger en intervju i detta läge när det finns en person häktad för brottet och går ut och säger så här är bara en sak: damage control.

De har insett att RO inte kan ha gjort brottet ensam och vill föregå eventuell kritik genom att få det att verka som att de vetat om detta. Varför skulle de då göra så? Det är knappast för att RO har namngett någon annan. För då hade de gått ut med det. Det måste vara för att DNA-testet inte matchar provet från brottsplatsen. Polisen vet alltså med säkerhet att det finns en annan GM utöver RO.

Med din tolkning och din slutledningsförmåga, så borde RO inte bli omhäktad idag. Eller hur?
Citera
2013-12-20, 08:39
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Hahaha. Det är som en dialog ur filmen "Dum Dummare"
Du framstår däremot som jävligt dum i dina inlägg.Precis ALLT pekar på Oxenstierna som gärningsman. Lägg ned för fan.
Senast redigerad av anusponten 2013-12-20 kl. 09:02.
Citera
2013-12-20, 09:03
Medlem
När är omhäktningsförhandlingarna idag?
Citera
2013-12-20, 09:17
Medlem
Sebbestockholm lär nog inte komma tillbaks till tråden.
Däremot tror jag Cold case gruppen i Stockholm gärna skulle vilja tala med honom(?).
Och då inte om den där "Marco" som han(?) så förtvivlat försökte sälja in.

Skulle vara kul att få reda på datumet Oxen fick vetskap om nya förhör?
Så mycket desinformation som Sebbe försökte sprida har jag aldrig sett någon sprida här.

Att Oxen sitter illa till fattar nog vi alla förutom Sebbe.
Lite konstigt att han inte lanserade sina teorier innan R.O greps eftersom han verkade ju ha tänkt ganska mycket på det här fallet.

Jag skulle nog tippa att Sebbe vet hur saker och gick till där och då.
Det är ju givetvis bara en gissning...

Tänk nu på regel 1.06 om outning och sammankoppling av konton om ni börjar spekulera.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Jag hann inte skriva klart i min redigering. Började skriva:
"X" var inte registrerad för kurser på KTH HT 1996.

SebbeStockholm skrev "X gick Lantmäteri", vilket stämmer. Men "X" var alltså inte registrerad för kurser just under HT 1996. Hoppas Sebbe bara pausar lite men kommer tillbaks till tråden
Citera
2013-12-20, 09:33
Bannlyst
Citat:
Hahaha. Det är som en dialog ur filmen "Dum Dummare"

Citat:

Kan bara instämma Har läst alla inlägg i tråden, de av dig kommenterade är riktigt tragiska bottennapp.

Dock att RO knappast är inblandad i gärningen överhuvudtaget. Bara att avvakta antiklimax.
Citera
2013-12-20, 09:33
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBoeuf
Tanke kring mordvapnet: kniven kan mycket väl höra hemma på ridskolan enl. en bekant som ridit mycket. Hon säger att stora knivar av Mora-modell är mycket vanliga, då de används för att t.ex öppna höbalar med. Ja, de används till de mesta i ett stall och de är ofta skadade och har brytmärken.

Utmärkt tanke. Min första post i tråden, som jag följt en tid.

Vad jag vet om stall så får de egentligen inte vara låsta, men det kanske inte går att ha olåsta stall i Sthlm.

Vidare i rekomendationerna för stall skall de vara utrustade med kniv, yxa, div brandsläckningsutrustning m.m. vid entre till stallet för att underlätta evakuering av hästarna vid brand.

Ett stall kan vara skönt att gå in i och värma sig i kyliga nätter.

Vidare har jag funderat kring lyktstolpen som varit uppe i tråden ca 11 meter från BP.
Vet man om den öht lyste vid aktuell tid?
Citera
2013-12-20, 09:41
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tevje
Kan bara instämma Har läst alla inlägg i tråden, de av dig kommenterade är riktigt tragiska bottennapp.

Dock att RO knappast är inblandad i gärningen överhuvudtaget. Bara att avvakta antiklimax.
I stort sett alla dina inlägg är tragiska bottennapp. MS har kollats och avskrivit i det här fallet. OXENSTIERNA har erkänt att han är inringaren och sitter häktad. Mal du på om Skarpnäcksmördaren...
Citera
2013-12-20, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
I stort sett alla dina inlägg är tragiska bottennapp. MS har kollats och avskrivit i det här fallet. OXENSTIERNA har erkänt att han är inringaren och sitter häktad. Mal du på om Skarpnäcksmördaren...

Men va fan, finns ingen Oxenstierna i detta drama. Oxenstrand om jag får be.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in