2013-12-19, 00:35
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nu har jag inte koll på hur ni gick ifrån slavhandel till pensionspoäng. Men att oskulder säljs är väl inget nytt. Tack vare ökade möjligheter till kommunikation har möjligen marknaden gjorts tillgängligare.
Därifrån till svenska atp-poäng känns steget jävligt långt. Även om du som svensk säljer en oskuld så bör det ju räknas som inkomst av kapital och är därmed icke pensionsgrundande
Det skulle antagligen bli väldigt fel om man drog igång en julkampanj "hjälp en flykting och hennes familj - köp en oskuld för 300$" och själv har jag inga oskulder att sälja (om jag hade så skulle jag inte göra det heller). Hela idén att sälja oskulder är så fel och tragisk
Citera
2013-12-19, 01:15
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Möjligt, jag fattar bara inte hur en ts börjar med oskulder till salu för 300 $ och på mindre än en sida hamnar i en debatt om pensionsförmåner.
För övrigt verkar ju din aliasbenämning antyda att i det fall du var i besittning av en oskuld, så skulle du själv betäcka henne, möjligen spruta henne i munnen och då kan du inte räkna med att få mer än ett par tior.
Det skulle vara ren kapitalförstöring skämt åsido läser du bara första och sista inlägget i en tråd eller vadå. Handeln med oskulder där borde feminismen finnas inte bråka om föräldradagar hit och dit
Citera
2013-12-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Det skulle vara ren kapitalförstöring skämt åsido läser du bara första och sista inlägget i en tråd eller vadå. Handeln med oskulder där borde feminismen finnas inte bråka om föräldradagar hit och dit

Vilket är en rätt korkad tanke. Feminism ska finnas överallt där det finns kvinnor, män och diskriminering. Finns alltså även i Syrien. Själva nyheten du fick dig till livs ex. hur tror du den har kommit till dig? Tänk efter lite.
Citera
2013-12-19, 01:29
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Jag läste allt, det var inte du som drog in pensionen i det hela, eller hur? Orkade bara inte med att citera vederbörande genusvetare.
Citera
2013-12-19, 02:34
Medlem
Christopher.s avatar
Feminism är främst en ventilation för överklassens damer, likt feminismens grundande. Ett sorts kollektiv för att främja kvinnors position i maktens korridor, gemene kvinna som är fattig skiter feminismen i.
Citera
2013-12-19, 07:09
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vilket är en rätt korkad tanke. Feminism ska finnas överallt där det finns kvinnor, män och diskriminering. Finns alltså även i Syrien. Själva nyheten du fick dig till livs ex. hur tror du den har kommit till dig? Tänk efter lite.
Men tror du att feminism har spelat ut sin roll i Sverige och att svenska feminister är arga på fel saker? Säg ärligt nu tycker du inte att dem har gått lite för långt med "hen" och genus?
Citera
2013-12-19, 10:22
Bannlyst
Könsmogna 9-åringar som föder barn. Righttt...
Svenska feminister blandar och ger och även fröken grekpajas brukar ju mest tjafsa om trams men då är det ju bra att blanda in lite vad som händer i utlandet då och då för att kunna kasta skit på svenska män.
Citera
2013-12-19, 10:36
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Tur att våra journalister är genusutbildade, annars hade de nog betraktat handeln med 9-åringar som helt oproblematisk.
Citera
2013-12-19, 10:49
Medlem
Sir Dwains avatar
Iden är kanske inte helt dum ändå, om man bestämmer sig för att på varje område får man endast arbeta för att lösa de största problemen, alla andra problem måste läggas åt sidan, så kanske den ökade fokuseringen på de riktigt stora problemen leder till en större höjning av medellivskvalitet än vad dagens metod gör.

Ett problem kan bli att dela in alla problem i kategorier (för att avgöra vilka man får bry sig om), många problem passar ju in i flera, det kan vara svält/fattigdom/krig t ex, om ett land bedöms ha det värsta pågående kriget, men samtidigt inte den värsta fattigdomen, får man då försöka hjälpa befolkningen där?

Det blir knepigt.. en god tanke, kanske, men knepigt.
Citera
2013-12-19, 11:46
Medlem
Citat:
Jag är ingen feminist men [...]Obs - jag är ingen anti-feminist

Lögner gör bara att du förlorar trovärdighet.

Speciellt om du köra den här gamla tramgrjen åter igen.

Jag antar att den kan vara bra om man vill ha ryggdunkar av andra antifeminister men det är ju ingen som tar den seriöst. Hur manga trådar ser du med folk som tycker att polisen ska sluta bekämpa misshandel för att mord är värre. Eller vad fan, läg ner polisen totalt, det finns ju mer bortt i andra lander. Varför har vi ens en statsbudget, läg 100% i utlandsstödet, sverige har ju redan en bra ekonomi.
Citera
2013-12-19, 13:37
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Lögner gör bara att du förlorar trovärdighet.

Speciellt om du köra den här gamla tramgrjen åter igen.

Jag antar att den kan vara bra om man vill ha ryggdunkar av andra antifeminister men det är ju ingen som tar den seriöst. Hur manga trådar ser du med folk som tycker att polisen ska sluta bekämpa misshandel för att mord är värre. Eller vad fan, läg ner polisen totalt, det finns ju mer bortt i andra lander. Varför har vi ens en statsbudget, läg 100% i utlandsstödet, sverige har ju redan en bra ekonomi.
Vad menar du egentligen? vi har 1) feministiska frågor och sen har vi 2) feministiska icke-frågor och om man ska generalisera lite grovt så handlar det om:

1. Mänskliga rättigheter

2. Trams, offermentalitet och pseudovetenskap
Citera
2013-12-19, 15:16
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Att ta ansvar för sin ekonomi innebär att man jobbar mer för att få ihop sin ekonomi eller hur?
men om man då har en man som inte tar sitt ansvar för barnen så ska ungarna klara sig själv då eller?
Nej, det handlar om att pensionsspara själv i diverse fonder och andra värdepapper. Är man korkad och kommunist (vilket brukar gå hand i hand) så fattar man väl inte detta.

Några jävla månaders jobbande istället för barnaledighet har ingen betydelse för din framtida ekonomi, det är om du investerar pengarna eller inte som avgör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in