Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Problemet är bara att om kontakterna höll hemliga, så skulle inte marina ta hem en dejt och berätta om det för FS. Endera är hon öppen med det eller så smyger hon. Det går inte att i ena sekunden hävda att hon smög med dejtandet för FS, för att i nästa sekund tro på FS historia att hon var så pass öppen med det inför honom att hon tom kunde be honom lämna huset för att hon skulle ha en dejt.
Utifrån FS personlighet tror jag inte ett skvatt på att han skulle lämna huset en natt för att hon bad honom. Den respekten och hänsynen har han då sannerligen aldrig visat henne tidigare, det framgår tydligt av det brev hon skrev till honom. Inte heller flyttade han ut när hon bad hoom, han gjorde inte minsta ansträngning för hennes skull. Och han skulle frivilligt tillbringa en natt ute för marinas skull? Tillåt mig skratta.
Varför skulle hon inte berätta det för honom, det var ju en av öppna kontakterna som hon skulle träffa. Det påstås att han lämnat återbud via sms och sedan har "råkat" radera detta.
Är sms återskapat, om inte så varför?
Är denne kontakts alibi kollat t.ex 18-20 och 22-....
Jag tror inte att denne kontakt har direkt att göra med fallet men väl indirekt. Jag är väldigt intresserad av att veta varför en 28-årig man sitter i två timmar med en 17-årig flicka och väntar på en biljett. Vad kan de ha pratat om?
Det resulterade i att han fick nobben och hemma väntade en tv kväll med en manlig kompis eller så gör han ett nytt försök med MJ. Det skulle kunna stämma med att MJ bad FS att sticka iväg någon gång under kvällen.
Vad skulle kunna få FS att hålla sig hemifrån och sitta på en kyrkogård? Tja varför inte en del av de pengar som MJ kan ha tagit ut strax innan lunch. Det va väl 8 st 500-kronorssedlar som han hade.
Om så var fallet kan det finnas två alt.
1. Kontakten dyker upp och något går galet. Kontakten har aldrig varit i huset så alla ev. spår måste bort. Det finns tid till städning eftersom han är underrättad om MJs och FSs överenskommelse.
2. Den 17-åriga flickan och hennes dåvarande pojkvän vet om att kontakten hade för avsikt att besöka MJ den natten. De vet också om att det inte ska bli av så de åker dit för de vet ju att MJ och hennes föräldrar har det gott ställt.
Väl där så uppstår problem direkt när MJ öppnar dörren. Hon springer in i sovrummet där hon förvarar vapnet. Samma sak de har aldrig varit i huset så de måste städa.
Det som sker nu tror jag är vad som hände oavsett vem som är GM. Det blir en kamp om vapnet och under denna kamp går vapnet av och träffar MJ i huvudet.
Om....
FS är GM kan han haft för avsikt att strypa henne med händerna eller ev. en kudde. MJ vaknar och sträcker sig efter vapnet som hon kan ha tagit efter bråket hos föräldrarna. Bara som ett skydd. FS har ju tidigare försökt strypa sina kvinnor.
Kontakten är GM så har något troligen gått fel under en sexakt.
Paret är GM är det troligen ett rån som gått galet.
Skuldfrågan väger över till FS nackdel men det finns ju en sanslöst dålig FUP som i vissa fall ger utrymme för rimligt tvivel.
Jag säger inte att någon har rätt eller fel men för att det ska bli en någorlunda vettig diskussion så krävs det att man lyssnar på vad "andra sidan". Att sälla sig till förste solisten och övriga körsångare i "mördarkören" ger ingenting.