2013-12-19, 08:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
1. För att advokaten inte tror värdet av dina och fnurrans hittepåbevis.
2. För att det är lugnare för FS att sitta i cellen och se julkalendern.
3. För att det bara är fem dagar till julafton och även advokater behöver julklappar och
4. För att det inte är någon chans att han släpps.
Innehåller aktbilaga 39 mina och Fnurra-pa-tradens hittepåbevis? Om advokaten inte tror på dem, varför lade han fram dem då?
Citera
2013-12-19, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Innehåller aktbilaga 39 mina och Fnurra-pa-tradens hittepåbevis? Om advokaten inte tror på dem, varför lade han fram dem då?
Till skillnad från vissa tomtar tror jag han förstår att värdet är så begränsat att det är hittepåbevis om de inte styrks betydligt genom stödbevisning.
Citera
2013-12-19, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag svarade iof på Netforce42´s fråga till mig. Kanske blev det något galet här. Men jag tackar för ditt svar på min fråga till dig. Jag visste inte att man tillämpade "varannan häktning" med förhandling som oftast. Man lär sig varje dag.
Sorry. Trodde det var en allmän fråga jag råkade ha ett svar på!
Edit. Du citerade faktiskt min fråga.
Senast redigerad av smålandtintin 2013-12-19 kl. 08:11.
Citera
2013-12-19, 08:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Till skillnad från vissa tomtar tror jag han förstår att värdet är så begränsat att det är hittepåbevis om de inte styrks betydligt genom stödbevisning.
Men varför lade han fram aktbilaga 39 om han förstår att värdet är så begränsat? Kallar du smygmobilen hittepåbevis?
Citera
2013-12-19, 08:18
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Sorry. Trodde det var en allmän fråga jag råkade ha ett svar på!
Edit. Du citerade faktiskt min fråga.

Haha ja den ena frågade jag dig, den andra var till Netforce42 som ifrågasatte mina inlägg från igår. Men det är ju inte hela världen
Självklart får du svara om du har svar på frågor jag har! Det är trevligt med sakliga svar och det levererar du ju oftast.
Citera
2013-12-19, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Säger PF att det är en "smygmobil" så tror jag mer på honom än vad jag tror på en anonym postare.
Visst går det att vara både öppen och smyga, MJ ville kanske bara berätta om vissa kontakter medan andra var lite mer hemliga.

De öppna kontakterna verkar av vittnesmålen att döma inte vara av sexuell karaktär t.ex JE, vår gipsade vän och PK, tror jag.
Kontakterna med smygmobilen kan ju vara av sexuell karaktär och skulle därför hållas hemliga.
Problemet är bara att om kontakterna höll hemliga, så skulle inte marina ta hem en dejt och berätta om det för FS. Endera är hon öppen med det eller så smyger hon. Det går inte att i ena sekunden hävda att hon smög med dejtandet för FS, för att i nästa sekund tro på FS historia att hon var så pass öppen med det inför honom att hon tom kunde be honom lämna huset för att hon skulle ha en dejt.

Utifrån FS personlighet tror jag inte ett skvatt på att han skulle lämna huset en natt för att hon bad honom. Den respekten och hänsynen har han då sannerligen aldrig visat henne tidigare, det framgår tydligt av det brev hon skrev till honom. Inte heller flyttade han ut när hon bad hoom, han gjorde inte minsta ansträngning för hennes skull. Och han skulle frivilligt tillbringa en natt ute för marinas skull? Tillåt mig skratta.
Citera
2013-12-19, 08:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
För att svara på din fråga: Jag är helt säker på att FS får en vit jul i häktet. Jag blir mer än lite överraskad om det blir häktningsförhandling. Har advokaten lite omdöme medger han häktning och går och handlar julklappar istället.

Enligt Hovrätten blir det ingen förhandling, så han kan handla istället Hansson.
Det är det svaret som finns i dagsläget, så någon medger häktning helt enkelt.

Det va väl synd då många trodde han skulle gå loss på en häktningsförhandling pga Hanssons fina bevisning.
Citera
2013-12-19, 09:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Enligt Hovrätten blir det ingen förhandling, så han kan handla istället Hansson.
Det är det svaret som finns i dagsläget, så någon medger häktning helt enkelt.

Det va väl synd då många trodde han skulle gå loss på en häktningsförhandling pga Hanssons fina bevisning.
För en timme sedan fick jag besked om att HR inväntar besked under dagen om häktningsförhandling ska hållas. Har det ändrats under den tiden?
Citera
2013-12-19, 09:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Preliminärt besked är att Hansson sagt att ingen förhandling blir, men han ska tala med sin klient och återkommer under dagen. Så han har lämnat ett besked sen innan ja det stämmer.

Så är det så att Fidde vill åka ner till ingen nytta är han välkommen till HR:
Stackars Hansson han ville nog gå och handla.

Så det stämmer bra överens med det beskedet Hansson lämnat sen innan.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-19 kl. 09:25.
Citera
2013-12-19, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag kan då rakt skilja på sex och känslor. Håller med NightHawk, det är nya tider nu. Som tur är! Så kvinnor får ta för sig lite oxå

Jag förstår inte vad själva böjelsen skulle bestå av. Varför skulle M ha en böjelse som prostituerad? Alltså, tolka mig rätt nu - men jag begriper inte vad du menar här? Menar du att Marina skulle gå igång på att låtsas vara ett luder, eller menar du att hon hade sex mot pengar?

Jag tror inte på något av det. Jag kan sträcka mig till "Madame" men där går min gräns.

Du har tolkat min kvinnliga bekant rätt angående böjelsen.
Det finns inget som motsäger detta, men MJs verkade ha andra filier som var intressantare.
Enl. krysslistan på en av sajterna hon hängde på.
Citera
2013-12-19, 09:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Värdet är kanske svårt att uppskatta för den oinsatte, men visst är det så att värdet inte har betydelse för sakfrågan om den här sk smygmobilen. Det är tragiskt vilka strån man hänger sig fast vid.
Och ser man hela materialet och läser HDs beslut, så ser jag inget värde alls i en påstådd mobil som polisen vetat om sedan 2011 och som man då struntar i helt. Det finns inget på den av intresse för utredningen det har RÅ redan svarat på.
Det är mycket hittepå bevis, men det finns ju inget för Hansson att komma med. Han har inget.

Tror man tex att Fredrik skulle gå loss i en häktningsförhandling, så tror jag nog att man inte är direkt insatt hur turerna dras.

Nej, nu ska jag bläddra vidare i resningsmaterialet en stund framöver.
Citera
2013-12-19, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Värdet är kanske svårt att uppskatta för den oinsatte, men visst är det så att värdet inte har betydelse för sakfrågan om den här sk smygmobilen. Det är tragiskt vilka strån man hänger sig fast vid.
Och ser man hela materialet och läser HDs beslut, så ser jag inget värde alls i en påstådd mobil som polisen vetat om sedan 2011 och som man då struntar i helt. Det finns inget på den av intresse för utredningen det har RÅ redan svarat på.
Det är mycket hittepå bevis, men det finns ju inget för Hansson att komma med. Han har inget.

Tror man tex att Fredrik skulle gå loss i en häktningsförhandling, så tror jag nog att man inte är direkt insatt hur turerna dras.

Nej, nu ska jag bläddra vidare i resningsmaterialet en stund framöver.

Jag ser fram emot Hanssons förklaring till inkonsekvensen mellan marinas påstådda smygande med sina sexkontakter och FS uppgift att hon var öppen med att hon hade en dejt o bad honom lämna hemmet. Påstår Hansson att hans klient ljuger?

Jag tror inte heller att det blir häktesförhandling. Hansson har inte haft nån framgång i sina yrkanden den här vändan, så han inser nog hur landet ligger. Bättre att lägga tiden på annat eftersom en häktesförhandling inte skulle leda till något frisläppande ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in