Citat:
Ursprungligen postat av
Seventy
Skulle tro att du hamnar ganska långt ned på listan som den "perfekta soldaten" med tanke på att du både haft psykiska problem och att kanske ADHD eller liknande. Dock ska det inte vara något problem med att du gått lumpen förr eftersom du inte slutgjorde den. Det bästa du kan göra är att ansöka och under psykologintervjun så berättar du inte mer än nödvändigt om dina "problem".
Citat:
Ursprungligen postat av
etux
Känns inte som egenskaperna på en optimal soldat, men prova sök så får deras psykologer göra en bedömning.
Vad nu den "perfekta/optimala soldaten" är för något och hur man definierar den, och om det inte snarare är en subjektiv sak. Vi är alla människor, och under rätt (fel) förhållanden kan vi alla råka ut för missbruk, psykiska problem, etc. Man kan lika gärna vända på steken och säga att jag som utbildad matros, med två års erfarenhet inom äldrevården, och med erfarenheter av depression och drömmar om att forska i framtiden, istället är mer lämpad som soldat, än många andra personer.. Utöver detta så har jag garanterat inte ADHD, endast ADD, som skiljer sig ganska kraftigt från ADHD, om man läser på lite om dem. Har inga problem med hyperaktivitet eller våldsamheter eller kontroll av dessa. Är endast relativt tankspridd, dålig på att passa tider och strukturera mig. Det var bland annat därför jag älskade det militära, de sakerna jag var dålig på tvingades jag till att bli bättre med, det var underbart att ha sådan struktur.
Men jag upplever inte att du helt svarade på mina frågor. Även om jag uppskattar att du gav dig i kast med ett försök

Jag vill alltså inte veta vad du eller någon annan anser är den perfekta soldaten, utan mer ha konkreta svar på mina frågor. Jag vill inte veta om det "inte är några problem med om jag gått lumpen förut" Vill veta om de kan se att jag gjort det, och om eventuella frågor om det kan komma upp hos psykologen, om jag i så fall måste förbereda mig på det, än värre är det ifall de kan se anledningen till mitt avhopp, för då måste jag verkligen förklara mina tidigare problem. Hoppas verkligen inte jag låter otrevlig då det inte är min avsikt.