2013-12-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men hon hade ju det. Privatmobilen och jobbmobilen är dokumenterade, och firmamobilen registrerades inte 1 april för att ligga i en byrålåda. Om man inte har plats för två SIM i mobilen får man lov att bära med sig två mobiler.

Nu hade Marina semester och lämnade sannolikt jobbmobilen hemma. Då var det inget problem alls att bära med sig privat- och firmamobilen.

Om hon hade semester är det väl sannolikt, som du skriver, att hon även lät firmamobilen vila.
Firman var inte direkt så lukrativ, att hon inte hade råd att missa några samtal?
Citera
2013-12-18, 20:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Om hon hade semester är det väl sannolikt, som du skriver, att hon även lät firmamobilen vila.
Firman var inte direkt så lukrativ, att hon inte hade råd att missa några samtal?
Enligt PF var den smygmobil, så vissa samtal kan ha varit väl så lukrativa.
Citera
2013-12-18, 20:16
Medlem
Citat:
Enligt PF var den smygmobil, så vissa samtal kan ha varit väl så lukrativa.

Vad menar du med det? Utveckla gärna.
Citera
2013-12-18, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tillförlitlig källhänvisning på att hon var "desperat".

Jag vill också ha ett rättssäkert samhälle. Men i det ska det råda ett visst mått av sunt förnuft
och inte krav på överbevisning in absurdum som är något som kunnat iakttas mer än en gång
under senare år i svenska domstolar.

Det enda åklagaren har är en påhittad historia, scenario, som inte är uppbackat av ett enda bevis eller vittne.

Delar av scenariot motsägs av vittnen.

Självklart kan vi inte döma någon på en saga. Det är inte en häxprocess, det är en modern civiliserad domstol.

Tråden har urartat bitvis med krav på FS skall slängas i en håla och nycklarna i sjön.
Men så fort det diskuteras sakfrågor som mobiler, LJ, mastningar försvinner argumenten likt gråsuggor under stenar.

Prata gärna rättssäkerhet, men kom för fan ihåg:
Vi dömer inte människor enligt sunt förnuft, utan utom rimligt tvivel.
Citera
2013-12-18, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ja, exakt.
Där noterade du verkligen något väsentligt.
Där avslöjar han sig ju helt enkelt.

Hur avslöjar han sig, vad är argumentet ?
Citera
2013-12-18, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ja, fy för helvete vad dåligt.
En jävla idiot till lagman.
Otroligt att såna svagbegåvade jönsar får beträda svenska domstolar.
Hoppas att det inte är alltför vanligt med såna.

Motivera dig, hur skulle lagmannen kunnat göra annorlunda ?
Citera
2013-12-18, 20:35
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Jag svarade på frågan

med vad FS trodde, enligt FS, precis som frågeställaren.
Det förtar inte det sannolika i att FS drog ytterligare en lögn. De börjar bli många nu. Ska bli intressant att se hur HovR värderar FS utsagor.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Vad menar du med det? Utveckla gärna.
Jag kan tänka mig att hon såg fram mot att vissa kontakter ringde hellre än andra, t.ex. Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L eller Greath death, och att det kunde leda till amorösa äventyr.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Då ska vi se om inte det inte finns en chans att Fredrik gömt mobilen? Han samlar ju på allt skräp som pundare gör. Men i alla fall så är mobilen ett slag i luften inget annat.

Vem i FUP av de här kontakterna använde det äldre mobilnumret?
Var skickade den kille som Marina skulle möta sitt sms om att han inte kom? Nya mobilen ja.
Kontaktlistor i mobiler kopieras över lätt, men bara dom som är av relevans en del kanske hon inte umgicks med längre.

Är det allt Hansson har? Så nu är mobilen och numret i molekyler räcker den för att fria Fredrik?`
HD ansåg inte det i alla fall utan resning beviljades och med sannolikhet att han hade fällts med Marinas kropp. Att Marina hittades är den nya bevisningen och det verkar Hansson ha glömt.

Freddie, kan det vara Bremetz ?
Han är ny kontakt...
Citera
2013-12-18, 20:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det förtar inte det sannolika i att FS drog ytterligare en lögn. De börjar bli många nu. Ska bli intressant att se hur HovR värderar FS utsagor.
Vad börjar bli många? Lögner eller påståenden som du tror är lögner?
Citera
2013-12-18, 20:40
Medlem
Citat:
Jag kan tänka mig att hon såg fram mot att vissa kontakter ringde hellre än andra, t.ex. Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L eller Greath death, och att det kunde leda till amorösa äventyr.

Det kunde hon väl i så fall göra på sin privata mobil? Marina hade sitt liv och FS sitt.
Vad det inte så han sa, FS?

Vad har det med lukrativ att göra?
Citera
2013-12-18, 20:40
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Vad börjar bli många? Lögner eller påståenden som du tror är lögner?
Bådadera. Och jag tror HovR kommer till samma slutsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in