2013-12-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InspiredWired
Enligt vilken media? Kan du ge nån specifik källa så man själv kan bedöma om det bara är din skeva tolkning.

Se löpsedlar och rubriker på valfri tidning, pappersformat eller på nätet. Välj själv.
Citera
2013-12-18, 19:11
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InspiredWired
Kanske har nått med detta att göra?
http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldsamt_upplopp

Så varför blev ingen röding gripen?
Citera
2013-12-18, 19:15
Medlem
BosseKnopps avatar
På DT.se skriver man om en utav dom häktade männen, 29-åringen som är på sannolika skäl misstänkt för våldsamt upplopp och ska tydligen ha gjort "Hitler hälsning" på väg ut ifrån rättssalen. Han ska tydligen vara chef för SMR:s Stockholmsavdelning, men bosatt i Dalarna sedan en tid tillbaka.
Husrannsakan har genomförts.

"Kjell Lindberg uppger att flera beslag gjordes i 29-åringens hem.
– Men vad som beslagtagits kan jag inte berätta."

Förorten innan Kärrtorp, Björkhagen är förresten ett riktigt somalieinvaderat område.

"Dalanazist häktad för nazistattack"
Citera
2013-12-18, 19:18
Medlem
dwgs avatar
En svensk är det inga problem att visa i tidningen
Innan domen är fallen, men en neger suddas ut och skrivs inget
om härkomst mm
Citera
2013-12-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseKnopp
"

Förorten innan Kärrtorp, Björkhagen är förresten ett riktigt somalieinvaderat område.

Björkhagen är väl ett rätt eftertraktat område att bo i. Så hur får alla dessa Somalier bostad där? Är det gräddfil i bostadsförmedlingen som gäller eller ligger det någon anläggning för nyanlända där?
Citera
2013-12-18, 19:35
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
EDIT: Vem är den minst sagt icke-vita nazisten till vänster på den här bilden? Eller har han bara råkat komma med på ett nazistmöte av misstag? https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/423568_10150711969533319_391885284_n.jpg

Djurgårdens yngre och helt onödigt att outa en person som inte har ett skit att göra med denna händelse.
Citera
2013-12-18, 19:39
Medlem
BosseKnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny-Sumo
Björkhagen är väl ett rätt eftertraktat område att bo i. Så hur får alla dessa Somalier bostad där? Är det gräddfil i bostadsförmedlingen som gäller eller ligger det någon anläggning för nyanlända där?
Svaret är väldigt enkelt, det stora vita huset som ligger mitt i, dvs Björkhagsplan. Där har soc dom 5 första våningar som är belamrat med somalier. Flytta dit vettja!
Citera
2013-12-18, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Fast till skillnad från dig vet jag att SMR inte sysslar med att ge sig på oskyldiga människor.
Därav finns inget sådant dokumenterat, och det finns alltså inget som styrker din tro. I och med att du har fel på den punkten.

Anar att du sympatiserar med tuffingarna och därför anser att propagandafilmerna SMR glatt lägger ut på t.ex youtube inte visar att SMR ger sig på oskyldiga. Visst, anser man att de som är emot nazism och rasism är förrädare och därmed inte att anses som oskyldiga har du rätt.

Dock är det som så att ni är så försvinnande få som tycker det är ok att ge sig på gamlingar med tillhyggen så som det visas i åtskilliga propagandafilmer, detta alldeles oavsett gamlingens politiska åsikt.

Summa sumarum. Eftersom du är en försvinnande minoritet och vi är en överväldigande majoritet ligger tolkningsföreträdet hos oss. Alltså är det du som har fel.
Citera
2013-12-18, 19:54
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
En sak jag reagerade på när jag läste igenom pdf filen länkad i tråden är detta.

Hagberg har begärt att rätten förordnar offentlig försvarare för honom och föreslår:

1. P*r Hedberg (ej advokat)
2. Rick*rd Langen (ej advokat)
3. Joh*n Ödlund

Nu är jag lite nyfiken på vilka dessa herrar är och varför man väljer någon som inte är advokat? Känns det inte som att man skjuter sig själv i foten genom att välja någon "random"

* = ä,a,a
Citera
2013-12-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseKnopp
Svaret är väldigt enkelt, det stora vita huset som ligger mitt i, dvs Björkhagsplan. Där har soc dom 5 första våningar som är belamrat med somalier. Flytta dit vettja!

På så vis. Fint att få ett boende i närförort med kort pendlingsavstånd till instegsjobbet som skräpplockare i city.
Man kan ju förstå att frustrationen växer hos den unge hårlöse, arbetslöse och bostadslöse mannen som ingen varken hör eller ser. Och som blir kallad för nazist när han i själva verket är ett offer.
Citera
2013-12-18, 20:06
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Som också skrivits tidigare. Det där är ingen nazzegruppering utan en av Stockholms yngre fotbollsfirmor. Möjligt att några i gänget är nazzar men heilande förekommer ibland också bara för att provocera.

Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Det där är inget nazistmöte, det där är en del av en yngrefirma i Stockholm.
Aha, Blixt-Eriksson får alltså inte nog av att slåss inom SMR, han är dessutom huligan. Tja, ingen blir väl särskilt förvånad.
Citera
2013-12-18, 20:07
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
En sak jag reagerade på när jag läste igenom pdf filen länkad i tråden är detta.

Hagberg har begärt att rätten förordnar offentlig försvarare för honom och föreslår:

1. P*r Hedberg (ej advokat)
2. Rick*rd Langen (ej advokat)
3. Joh*n Ödlund

Nu är jag lite nyfiken på vilka dessa herrar är och varför man väljer någon som inte är advokat? Känns det inte som att man skjuter sig själv i foten genom att välja någon "random"

* = ä,a,a

1. Ska troligtvis utläsas P*r Ö*erg från SMR.
2. Grundare av nationell.nu och sitter på en jur. kand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in