2013-12-18, 18:25
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Men står verkligen A.J utanför porten och ringer om han nyss haft ihjäl henne?

Intressant fråga. Kom ihåg att han behöver städa ur vissa saker om han är rädd att polisen skall komma. Det är då effektivt att ringa medan han ringer. Men du har en poäng. Det kan lika gärna vara så att han kallat dem till brottsplatsen men störs av vaksamma vittnet och därför ringer kontrabud om mötesplats först då. Kanske samtalet 00.30 löste problemet för FH hur man skulle åka. Så svårt är det ju inte att hitta till platsen... "Följ Edsborgs idrottsplats på norra sidan, sväng höger, sväng högerjag ser när ni kommer för jag väntar utanför i buskarna..."
Citera
2013-12-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Efter Brunneredstankningen gissar jag att endast en person har åkt till Tre Älgar och där bränt kläderna. De andra har försökt dumpa kroppen på den i tråden angivna färdvägen. Jag tror dumpningen av kroppen är en nödlösning och inte förstavalet.

D.B startar telefonen 04:11
F.H startar telefonen 09:02
A.J startar telefonen 09:21 i Falköping.

Är det då endast F.H och A.J som eldar bilen?

Vem eldar kläderna? och när?
Citera
2013-12-18, 18:30
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Jag gissar faktiskt att någon eldade kläderna runt 02:15-02:30. Vem vågar jag inte gissa. Bilen vet jag inte mycket om, men den som ägde länken visste ju var han skulle plocka upp den och en ledad länk kommer ju att lägga sig snyggt vad än herr Brandman tror.
Citera
2013-12-18, 18:42
Medlem
Citat:

F.H har i förhör sagt att han hade mobilen på laddning när han stack hemifrån och att batteriet dog senare på natten. Hur fick han igång mobilen 09.04 för att ringa sin tjejs bror 09.06. Sprang han igång mobilen?
Citera
2013-12-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Intressant fråga. Kom ihåg att han behöver städa ur vissa saker om han är rädd att polisen skall komma. Det är då effektivt att ringa medan han ringer. Men du har en poäng. Det kan lika gärna vara så att han kallat dem till brottsplatsen men störs av vaksamma vittnet och därför ringer kontrabud om mötesplats först då. Kanske samtalet 00.30 löste problemet för FH hur man skulle åka. Så svårt är det ju inte att hitta till platsen... "Följ Edsborgs idrottsplats på norra sidan, sväng höger, sväng högerjag ser när ni kommer för jag väntar utanför i buskarna..."

Men flera vittnen har hört skrik.
Då måste även A.J förstå risken i och bli sedd utanför porten!

1. Antingen har han gett henne ordentligt med stryk och inte förstått omfattningen förrän han kommer in igen.
2. Eller också är han ute i buskarna och gräver ned kniven i marken.
Citera
2013-12-18, 18:51
Medlem
Vänersborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomterror
Lägenhetsdörren gick den att låsa utan nyckel? (missat den biten läst massor inlägg och delar av Fup)
är mer en frågeställning än något jag behöver ha svar på

Lägenhetsdörren var olåst när första polispatrullen kom dit.

Jag gissar att den inte gick att låsa utan nyckel. Hade det gått låsa utan nyckel borde gärningsmannen göra det för att fördröja upptäckt av brottet.
Citera
2013-12-18, 18:59
Medlem
Citat:
1. Om P.T:s sms 00:12 är början till mordet? Varför går då A.J ut och ringer 00:39?

2. Tankning i Brunnered 01:44. Kroppen dumpas i panik när det börjar ljusna. Varför tar det då så långtid innan bilen brinner?
Vad vill du komma till med de frågorna?
Citera
2013-12-18, 19:00
Medlem
Citat:
Men flera vittnen har hört skrik.
Då måste även A.J förstå risken i och bli sedd utanför porten!

1. Antingen har han gett henne ordentligt med stryk och inte förstått omfattningen förrän han kommer in igen.
2. Eller också är han ute i buskarna och gräver ned kniven i marken.

Han gick nog ut när Knoll och Tott inte hittade vägen på hitta.se eftersom T.H sökte i fel fält. Tror nog inte att AJ ville ha dem körandes runt i kvarteret då det finns större risk för upptäckt då, så bättre att gå ut och möta upp dem.
Citera
2013-12-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänersborgare
Lägenhetsdörren var olåst när första polispatrullen kom dit.

Jag gissar att den inte gick att låsa utan nyckel. Hade det gått låsa utan nyckel borde gärningsmannen göra det för att fördröja upptäckt av brottet.

Belägg för det? Så vitt jag minns av FUP kom en person med huvudnyckel.
Citera
2013-12-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag menar om den är obligatorisk? Vet någon?
Jag ställer frågan en gång till. Är det obligatoriskt att genomgå paragraf 7:an när tingsrätten beslutat att man skulle göra den? Vet någon?
Citera
2013-12-18, 19:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
I TR var dörren olåst.
Citera
2013-12-18, 19:13
Medlem
Vänersborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt

FUP sidan 19: "Jag kände på dörrhandtaget och dörren var inte låst"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in