2013-12-18, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ingen som kan svara varför Tingsrätten påpekade att en åldersbestämning inte va gjord på blodet i sängen? Ingen som ens kan förklara en sak som man påpekat i ämnet här i flera år om blodet som ingen visste hur gammalt det va? Är det så att man svamlat i flera år om saker man gissar sig till?

Är det så att man trott att detta går? Jag kommer ställa frågan till Lagmannen om detta, och jag hoppas fanskapet har ett svar. Och frågan är om jag inte spelar in han också då jag ändå håller på.
Kroppen saknades och domare Fri-från-hjärna menade att man inte kund veta om blodet funnits där i åratal. Fri-från-hjärna menade ju att det inte gick att sluta sig till att marina dött av den blodförluste. Om jag minns det rätt.
Citera
2013-12-18, 16:55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men SIM-kortet satt i mobilen i lådan.

Jag fick nytt SIM när jag bytte från 2G till 3G.
Citera
2013-12-18, 16:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jo, alla sina flickvänners och hans grannes samt Marinas bensinkort.
Han kunde nog hennes bankkorts koder också eftersom Marina inte levde då runt 11 den fm så finns det bara en likplundrare att tillgå.
Läste igår i början av tråden där det var en bekanting till FS som delgav tråden
uppgiften om att FS misstänktes ha haft ihjäl 3 hundar.
Jag trodde i min enfald att det "bara" skulle rört sig om katter som fått stryka med.
Citera
2013-12-18, 16:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kroppen saknades och domare Fri-från-hjärna menade att man inte kund veta om blodet funnits där i åratal. Fri-från-hjärna menade ju att det inte gick att sluta sig till att marina dött av den blodförluste. Om jag minns det rätt.

Ja ren okunskap och jag anser att det är skandal att han fick döma ett såpass uppmärksammat mordfall.
Hans okunskap lyser igenom hela domslutet. Tror han har problem med spriten förutom då att han är totalt inkompetent.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Läste igår i början av tråden där det var en bekanting till FS som delgav tråden
uppgiften om att FS misstänktes ha haft ihjäl 3 hundar.
Jag trodde i min enfald att det "bara" skulle rört sig om katter som fått stryka med.

Tror det är fler hundar är katter som försvunnit i hans närhet och då han passat dom.
Sen hans egen försvann på jakt sa han. En ras som inte har jaktsinne direkt. Han är sjuk mycket sjuk person.
Citera
2013-12-18, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag försöker insinuera att polisen missade mobilen i lådan.
Och hur gick det till? Tittade de inte i skrivbordslådorna eller tittade de i lådorna men missad en mobil? Nog för att det schabblades men med tanke på att mobilen var borta och därmed var en sak man särskilt höll utkik efter så låter det inte trovärdigt.
Citera
2013-12-18, 16:59
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Du minns fel. Åldersbestämningen gjordes av ett laboratorium i Nederländerna och visade ungefärlig ålder som passade in på juli 2010.
Citera
2013-12-18, 17:00
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Blir en aning trött.

Så här är det: M hade en gammal telefon (Nokia 2G) och blir sugen på en ny fräckare med 3G och allt möjligt nytt. Då köper hon en ny och drar kostnaden på firman. Den nya telefonen får överta det nummer som den gamla hade. Sedan slänger hon den gamla i en låda och går med den nya, på tjejers vis, i handväskan.

Känner du många tjejer som går runt med tre mobiltelefoner i handväskan?

En privat, en arbetsrelaterad och så firma-/smygmobilen?

Ja, man kan inte annat än att bli trött på det dravel som dras in i tråden.

Personligen tror jag mer på ett scenario där M har den gamla telefonen som privat, skaffar nytt abonnemang med ny mobil privat och flyttar över sina kontakter dit medan den gamla telefonen blir kvar som en bra att ha telefon och sedan kopplas denna till firman. Detta utan att hänvisa till densamma på firmans hemsidor.
Citera
2013-12-18, 17:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och hur gick det till? Tittade de inte i skrivbordslådorna eller tittade de i lådorna men missad en mobil? Nog för att det schabblades men med tanke på att mobilen var borta och därmed var en sak man särskilt höll utkik efter så låter det inte trovärdigt.
Det är troligare att mamma L hittade mobilen någonstans och lade den i lådan när hon städade. Men som den här polisutredningen är skött förvånar ingenting längre.
Citera
2013-12-18, 17:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Resultaten är komplicerade och åldersbestämningen varierar mellan 30 och 260 dagar.

Finns inget som säger att man kan åldersbestämma med en månad ens. Jag har hört mig för i dag, så nix lagmannen satt och spelade viktig med sina yttrande i domslutet. Han är lika körd som Svensson och har samma svagbegåvade hållning.
Citera
2013-12-18, 17:02
Avslutad
Citat:
Du minns fel. Åldersbestämningen gjordes av ett laboratorium i Nederländerna och visade ungefärlig ålder som passade in på juli 2010.
Och den gjordes till TR-förhandlingen? Eller HR?
Citera
2013-12-18, 17:05
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Jag fick nytt SIM när jag bytte från 2G till 3G.

Kul för dig, men vad har det för relevans här?

Som sagt det är lätt att kontrollera vilket/vilka simkort som ligger aktivt kopplade mot ett abonnemang/kontantkort.
Citera
2013-12-18, 17:07
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Känner du många tjejer som går runt med tre mobiltelefoner i handväskan?

En privat, en arbetsrelaterad och så firma-/smygmobilen?

Ja, man kan inte annat än att bli trött på det dravel som dras in i tråden.

Personligen tror jag mer på ett scenario där M har den gamla telefonen som privat, skaffar nytt abonnemang med ny mobil privat och flyttar över sina kontakter dit medan den gamla telefonen blir kvar som en bra att ha telefon och sedan kopplas denna till firman. Detta utan att hänvisa till densamma på firmans hemsidor.

Nej, inte vad jag vet. Men varenda en, nästan, har två. Och hade de en firma vid sidan av så, tja, jag vet inte, kanske.

Men nu är det ju ett faktum att den var reggad på firman. Varför skulle den vara det om numret inte användes? Man kan ju t o m dra av både samtal och själva telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in