2013-12-18, 16:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Så möget blev bara liggande i en låda. Ungefär så jag tänkte också... förmodligen en helt oanvänd smygmobil. Förstår ni tycker det är ett tungt bevis!
Oanvänd, med 195 kontakter i?

MrsMagoo har visat att den användes åtminstone från 1 april, så den hade inte legat länge i lådan. Tvärtom, mycket talar för att den inte fanns i lådan vid brottsplatsundersökningen. Men det är lika mycket som talar för att blodet inte fanns där då heller...
Citera
2013-12-18, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

MrsMagoo har visat att den användes åtminstone från 1 april, så den hade inte legat länge i lådan. Tvärtom, mycket talar för att den inte fanns i lådan vid brottsplatsundersökningen. Men det är lika mycket som talar för att blodet inte fanns där då heller...
Eftersom bredbandstelefoni är okänt för dig har du kanske inte hört att man kan kopiera kontakter heller?
Citera
2013-12-18, 16:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom bredbandstelefoni är okänt för dig har du kanske inte hört att man kan kopiera kontakter heller?
Bredbandstelefoni är inte alls okänt för mig, men kanske för polisen. Den har inte undersökt om Marina hade kontakter på det sättet.

Skulle man ta en gammal mobil, kopiera kontakter till den och lägga den i en låda? Numret på SIM-kortet registrerades som firmanummer 1 april. Tyder det på att mobilen bara låg i en låda?
Citera
2013-12-18, 16:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Då ska vi se om inte det inte finns en chans att Fredrik gömt mobilen? Han samlar ju på allt skräp som pundare gör. Men i alla fall så är mobilen ett slag i luften inget annat.

Vem i FUP av de här kontakterna använde det äldre mobilnumret?
Var skickade den kille som Marina skulle möta sitt sms om att han inte kom? Nya mobilen ja.
Kontaktlistor i mobiler kopieras över lätt, men bara dom som är av relevans en del kanske hon inte umgicks med längre.

Är det allt Hansson har? Så nu är mobilen och numret i molekyler räcker den för att fria Fredrik?`
HD ansåg inte det i alla fall utan resning beviljades och med sannolikhet att han hade fällts med Marinas kropp. Att Marina hittades är den nya bevisningen och det verkar Hansson ha glömt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-18 kl. 16:45.
Citera
2013-12-18, 16:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Ja precis FS kunde ju inga koder till nånting
Lås verkar inte stoppa den efterhängsne snubben, iaf inte dyrka upp Ms dörr.

Jo, alla sina flickvänners och hans grannes samt Marinas bensinkort.
Han kunde nog hennes bankkorts koder också eftersom Marina inte levde då runt 11 den fm så finns det bara en likplundrare att tillgå.
Citera
2013-12-18, 16:47
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Så möget blev bara liggande i en låda. Ungefär så jag tänkte också... förmodligen en helt oanvänd smygmobil. Förstår ni tycker det är ett tungt bevis!

Blir en aning trött.

Så här är det: M hade en gammal telefon (Nokia 2G) och blir sugen på en ny fräckare med 3G och allt möjligt nytt. Då köper hon en ny och drar kostnaden på firman. Den nya telefonen får överta det nummer som den gamla hade. Sedan slänger hon den gamla i en låda och går med den nya, på tjejers vis, i handväskan.
Citera
2013-12-18, 16:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Blir en aning trött.

Så här är det: M hade en gammal telefon (Nokia 2G) och blir sugen på en ny fräckare med 3G och allt möjligt nytt. Då köper hon en ny och drar kostnaden på firman. Den nya telefonen får överta det nummer som den gamla hade. Sedan slänger hon den gamla i en låda och går med den nya, på tjejers vis, i handväskan.
Men SIM-kortet satt i mobilen i lådan.
Citera
2013-12-18, 16:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Ingen som kan svara varför Tingsrätten påpekade att en åldersbestämning inte va gjord på blodet i sängen? Ingen som ens kan förklara en sak som man påpekat i ämnet här i flera år om blodet som ingen visste hur gammalt det va? Är det så att man svamlat i flera år om saker man gissar sig till?

Är det så att man trott att detta går? Jag kommer ställa frågan till Lagmannen om detta, och jag hoppas fanskapet har ett svar. Och frågan är om jag inte spelar in han också då jag ändå håller på.
Citera
2013-12-18, 16:51
Avslutad
Citat:

försöker du insinuera att marina levde vid tiden för den första brottsplatsundersökningen?
Citera
2013-12-18, 16:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
försöker du insinuera att marina levde vid tiden för den första brottsplatsundersökningen?
Nej, jag försöker insinuera att polisen missade mobilen i lådan.
Citera
2013-12-18, 16:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Det är inte tungt det är enfaldigt att tro att detta är något av värde.
Den som visar upp en enda kontakt som har ringt eller sms:at Marina under tiden för mordet är välkommen. Tills dess tror jag man kan hålla sig till de telefonerna hon använde precis som RÅ påpekar till den sinnesslöa Hansson.
Citera
2013-12-18, 16:54
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Bredbandstelefoni är inte alls okänt för mig, men kanske för polisen. Den har inte undersökt om Marina hade kontakter på det sättet.

Skulle man ta en gammal mobil, kopiera kontakter till den och lägga den i en låda? Numret på SIM-kortet registrerades som firmanummer 1 april. Tyder det på att mobilen bara låg i en låda?

Varför kan inte kontakterna ha befunnit sig på den aktuella telefonen sedan tidigare och flyttats över till den nya privata mobiltelefonen när denna med abonnemang införskaffades?

Det är dessutom väldigt lätt att undersöka vilket simkort som är aktivt mot ett abonnemang, således är det inte särskilt svårt att avgöra huruvida det förelåg ett, två eller 127 aktiva simkort kopplade till samma abonnemang. Skulle det visa sig att det bara finns ett enda, dvs det i den gamla mobiltelefonen som återfanns av PF, ja då faller helt påståendet att det skulle ha varit inköpt någon ny smartphone till firman.

Vad har ni kvar då?
Senast redigerad av NightHawks 2013-12-18 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in