2013-12-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Förvisso OT, men hoppas ändå få svar.
Jag har missat denna "somaliermisshandel" helt o hållet. Jag vet (nu) att den inträffade -93 o att Morot var inblandad.
Men vad är grejen? var det en synnerligen rå misshandel? Många mot en? Det måste varit något "speciellt" med den, eftersom den omnämns 20 år senare..?
Han skuttade somaliern i skallen och det var väl även efter det som Brigad Wotan ändrade namn till Somalia Kickers. Att det är en så stor grej som kommer upp 20 år senare beror sig väl på att AJ var kapabel vid såna grejer redan som 16 åring och det är ingenting varenda svensson gjort direkt.
Citera
2013-12-18, 15:55
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
http://www.expressen.se/gt/kamphund-viktigt-spar-i-mordutredningen/

"Under mordrättegången har det framkommit att hunden numera är avlivad."

Dessa två "udda" män i 20-25 årsåldern, varav den ene hade axellångt hår, är jag ganska övertygad om är några andra än DB & FH. Jag tror faktiskt att DB lämnade Stellan hemma.
OM man ska hjälpa till att bära ett lik måste det väl vara himla otympligt att ha med sin hund? O borde det inte finnas hundspår i blodet om Stellan varit i lägenheten?
Citera
2013-12-18, 15:56
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Han skuttade somaliern i skallen och det var väl även efter det som Brigad Wotan ändrade namn till Somalia Kickers. Att det är en så stor grej som kommer upp 20 år senare beror sig väl på att AJ var kapabel vid såna grejer redan som 16 åring och det är ingenting varenda svensson gjort direkt.

Ok. Så det var omskrivet i media etc vid den tiden? Finns det någon som har den domen? Eller någon länk med mer info?
Citera
2013-12-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ok. Så det var omskrivet i media etc vid den tiden? Finns det någon som har den domen? Eller någon länk med mer info?
Det var mycket liv i Trollhättan just då. Under samma period brann även en moske ner.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Brigad_Wotan
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=854661
http://midgaardshop.com/produkt/brigad-wotan-sverige-i-brand
Där nämns det och det jag hittar genom en snabb googling.
Citera
2013-12-18, 16:02
Medlem
Citat:
Dessa två "udda" män i 20-25 årsåldern, varav den ene hade axellångt hår, är jag ganska övertygad om är några andra än DB & FH. Jag tror faktiskt att DB lämnade Stellan hemma.
OM man ska hjälpa till att bära ett lik måste det väl vara himla otympligt att ha med sin hund? O borde det inte finnas hundspår i blodet om Stellan varit i lägenheten?

Troligtivs åkte ju Bill och Bull dit med tron att de skulle hjälpa AJ ifall exet kom, därför tycker jag det låter mycket rimligt att de tar med en hund.
Citera
2013-12-18, 16:04
Medlem
dricksprits avatar
Citat:

Dom visste ju inte att dom skulle bära lik. Och varför måste man ha med sig hunden upp? Går inte den att lämna i bilen?

Och varför skulle dom ljuga angående tankning av MC? Den är ju med så det vore det mest logiska av allt.
Citera
2013-12-18, 16:07
Avslutad
Citat:
AJ ringde till DB innan han dödsmisshandlade Ida. DB ryckte ut på ett larm från AJ att komma o spöa upp idas ex. Det framstår väl som väldigt rationellt att ta med en kamphund till en planerad uppgörelse med hennes ex? Men medan DB var på väg in till Trollhättan fick AJ frispel o dödade ida. Jag tror aldrig Stellan var upp i lägenheten.
Citera
2013-12-18, 16:08
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det var mycket liv i Trollhättan just då. Under samma period brann även en moske ner.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Brigad_Wotan
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=854661
http://midgaardshop.com/produkt/brigad-wotan-sverige-i-brand
Där nämns det och det jag hittar genom en snabb googling.

Aha... Google säger du! Smart!
Själv sökte jag bara på fb...
Citera
2013-12-18, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomterror
Om nu lilla Moroten var så himla rädd så borde ju han satt sig fort som tusan på motorcykeln åkt iväg en bit mot grästorp och sen ringt sina vänner....

Nej istället håller man sig kvar och väntar, och kan ändå stå ute och ringa på telefonen.
och sen åker iväg..

även om han nu mot förmodan inte skulle hittat till Grästorp, eller var osäker på hurvida han kunde åkt till dom så borde han ju begett sig ifrån platsen så fort som möjligt och styrt upp eventuellt ställe han skulle begett sig till någon km längre bort.

bara den biten tycker jag känns väldigt bullshit
Ja precis, det är där historien spricker. Varför inte bara dra, vara hålla sig kvar i omgivningarna? Otroligt tunn historia.
Citera
2013-12-18, 16:15
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dricksprit
Dom visste ju inte att dom skulle bära lik. Och varför måste man ha med sig hunden upp? Går inte den att lämna i bilen?

Och varför skulle dom ljuga angående tankning av MC? Den är ju med så det vore det mest logiska av allt.

Så de skulle ha gått flera ggr mellan bilen o lägenheten? Först dit o sett ett lik, tillbaka med Stellan till bilen, o sen hämtat I*a?
Jag vet ju inte (inte heller ni), men JAG tror att Stellan var hemma o att det var några andra vittnet såg. Det är väl ingen omöjlighet att två unga män rastar hunden efter midnatt?

MCn o dess tankning har jag väl inte skrivit något om?
Citera
2013-12-18, 16:19
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
AJ ringde till DB innan han dödsmisshandlade Ida. DB ryckte ut på ett larm från AJ att komma o spöa upp idas ex. Det framstår väl som väldigt rationellt att ta med en kamphund till en planerad uppgörelse med hennes ex? Men medan DB var på väg in till Trollhättan fick AJ frispel o dödade ida. Jag tror aldrig Stellan var upp i lägenheten.

Jag tror att Denni* var alldeles för fäst vid Stellan för att utsätta honom för risker. Detta baserar jag på foton på facebook samt vad DB sade i polisförhör.
Citera
2013-12-18, 16:27
Medlem
Stellan har antagligen varit i bilen när dom flyttade kroppen.
Inte konstigare än så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in