Citat:
Ursprungligen postat av
anna_83
Möjligt att det är så. Men i så fall undrar jag varför man tar med sig morfar, mamma och plutten till en demonstration med kända våldsverkare? Läser man tidningen och tittar på nyheterna då och då, så borde man förstå att dessa vänstersammankomster oftast slutar i skadegörelse, upplopp och misshandel. Oavsett tema för dagen. Socialen borde ingripa.
Mötesfrihet är en av de svenskaste av svenska saker vi har i Sverige.
Det är därför organiserade och dömda våldsverkare som t.ex. SMR får göra direkt osmakliga saker som att hylla kristallnatten.
Vi svenskar låter dem hållas tills de bryter lagen. Vilket de nu gjort.
Jag kan inte påstå att de är ett hot mot våran svenska demokrati, långt ifrån. Däremot blir man ju upprörd när man förstår att de förespråkar direkt osvenska saker som det tredje riket.
Att vi har haft arbetsläger för kommunistpacket då de utgjort en säkerhetsrisk är ett faktum och det bör kanske SMR ta lärdom av då de står på tur om de bråkar för mycket. Nu är de inte ens i klass med de största av de övriga kriminella grupperingarna i det här landet så saken är i stort utagerad. De är snorungar ledda av nån patetisk sektgubbe som uppmanar sina medlemmar att bära kniv i värsta zigenarstil.
Polisen visade alltför stor återhållsamhet i mitt tycke då de borde ha pangat ner avskumet.