2013-12-18, 15:09
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Så sa de om NSDAP också, även om SD. Trots den massiva anti-nationalistiska propagandan som sveper över Europa så växer rörelsen hela tiden.
Ja, såna som er finns det väl överallt, som absorberar ungdomar in i vansinnessekter under oroliga tider.
Citera
2013-12-18, 15:10
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Du kan väl inte ursäkta SMR-pundarnas vansinnesattack med att de autonoma minsann skulle ha gjort något liknande, tids nog. Jag vill inte vara den som suger för mycket AFA-kuk, men i det här fallet var det bra att de var på plats. Om ingen hade kört bort nazzarna, hade de "svenskhatande" Kärrtorp-borna fått smaka påkar och knogjärn.

nej, verkligen inte. Jag har ingenting till övers för SMR, eller andra nazister för den delen. Hade de autonoma inte varit där så kan jag sätta ganska mycket på att inte heller SMR hade kommit dit. Grupperna hade uppenbarligen koll på varandra.
Citera
2013-12-18, 15:13
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Men saken är att vad RF gjorde var att ta fighten med nassarna när SMR kom och attackerade. Att slå sönder en busskur, klottra och spöa någon som de ansåg var en nazist hände ju inte. Så om SMR inte hade attackerat så hade inga våldsamheter hänt. SMR tog våldet till Kärrtorp den dagen det kan du inte förneka. Dina påståenden om "förmodligen" och "mycket troligt" är skitsnack.

Sen har barn och föräldrar uttalat sig i media om hur det kändes när nassarna kom och attackerade torget. Och det var ingen behaglig känsla säger dem. Sluta skriv din skit och bagatellisera om hur folk farit illa. Skämes.

Nej, det hände inte. Men hade inte SMR dykt upp så hade den autonoma-packrörelsen tagit ut sin ilska på någon eller något annat. Du kan inte med handen på hjärtat mena att dessa rörelser brukar vara fredliga mot sin omgivning eller polisen för den delen?
Citera
2013-12-18, 15:15
Medlem
gardasjon96s avatar
[quote=sjelvefan|46647400]Lövén (med flera kändisar) ska visst ut och demonstrera på söndag också! Undrar om uppmärksamheten gör att fler dårar (från båda sidor) dyker upp eller om det faktiskt lugnar stämningen...

"På söndag arrangerar Linje 17 en ny demonstration för mångfald och mot fascism i Kärrtorp. Fler än 10 000 personer, varav en lång rad politiker, väntas delta – en av dem är S-ledaren Stefan Löfven. Även partikollegan Veronica Palm har meddelat att hon ska delta. Centerpartiet representeras av bland andra Johan Hedin och Fredrick Federley, riksdagsledamot och migrationspolitisk talesperson. MP:s språkrör Åsa Romson och partisekreteraren Anders Wallner ska också gå i demonstrationståget."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18046197.ab

Jag tycker att SD ska skicka ett par representanter för att också tala litet mot rasism. SD har inte rasism i programmet och har väl samma som alla andra partier att delta i en sådan här manifestation. Gärna ett par invandrade partiföreträdare för att undvika blodbad.
Citera
2013-12-18, 15:16
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Nej, det hände inte. Men hade inte SMR dykt upp så hade den autonoma-packrörelsen tagit ut sin ilska på någon eller något annat. Du kan inte med handen på hjärtat mena att dessa rörelser brukar vara fredliga mot sin omgivning eller polisen för den delen?

Polisen (de 6 som befann sig där från början) beskriver själva, att när det började eskalera, började båda sidorna attackera varandra och poliserna i fråga.

Sen om vem som startade det hela, är en annan historia. Men båda sidor har använt våld.
Citera
2013-12-18, 15:16
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte. Det har dock hänt att vänstern har misshandlat folk i sin egen demonstration otaliga gånger. Men de hade förmodligen vandaliserat någon busskur och klottrat i närområdet. På vägen in till stan hade de sedan mycket troligt misshandlat någon förbipasserande som de ansåg vara "nazist".

Barn, kvinnor och pensionärer tror jag endast är begrepp som vänster- och högerextremister kastar på varandra.

Lite för mycket antaganden och rationaliserande där kring människors lidande tycker jag för att ditt skitsnack ska hålla samman.
Citera
2013-12-18, 15:22
Avslutad
Citat:
Möjligt att det är så. Men i så fall undrar jag varför man tar med sig morfar, mamma och plutten till en demonstration med kända våldsverkare? Läser man tidningen och tittar på nyheterna då och då, så borde man förstå att dessa vänstersammankomster oftast slutar i skadegörelse, upplopp och misshandel. Oavsett tema för dagen. Socialen borde ingripa.

Mötesfrihet är en av de svenskaste av svenska saker vi har i Sverige.

Det är därför organiserade och dömda våldsverkare som t.ex. SMR får göra direkt osmakliga saker som att hylla kristallnatten.

Vi svenskar låter dem hållas tills de bryter lagen. Vilket de nu gjort.

Jag kan inte påstå att de är ett hot mot våran svenska demokrati, långt ifrån. Däremot blir man ju upprörd när man förstår att de förespråkar direkt osvenska saker som det tredje riket.

Att vi har haft arbetsläger för kommunistpacket då de utgjort en säkerhetsrisk är ett faktum och det bör kanske SMR ta lärdom av då de står på tur om de bråkar för mycket. Nu är de inte ens i klass med de största av de övriga kriminella grupperingarna i det här landet så saken är i stort utagerad. De är snorungar ledda av nån patetisk sektgubbe som uppmanar sina medlemmar att bära kniv i värsta zigenarstil.

Polisen visade alltför stor återhållsamhet i mitt tycke då de borde ha pangat ner avskumet.
Citera
2013-12-18, 15:23
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Överskatta nu inte er egen förmåga, majoriteten slipper lika gärna er som dom.

Men "vi" så menar jag oss som inte har något emot ett mångkulturellt samhälle och inte är rädda för kärlek mellan alla oavsett kön eller etnicitet. Det stenålderstänket som SMR och andra nazist/rasister står för hör inte hemma någonstans och ska aldrig behöva tolereras och kommer förr eller senare dö ut.
Citera
2013-12-18, 15:33
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Men "vi" så menar jag oss som inte har något emot ett mångkulturellt samhälle och inte är rädda för kärlek mellan alla oavsett kön eller etnicitet. Det stenålderstänket som SMR och andra nazist/rasister står för hör inte hemma någonstans och ska aldrig behöva tolereras och kommer förr eller senare dö ut.

Kom nu inte och påstå att vänstern skulle vara några fredsälskande jävlar för de vet vi alla är rent skitsnack och dom har knappast något monopol på att vara den goda sidan som dom tycks tro dom är.
Citera
2013-12-18, 15:39
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Kom nu inte och påstå att vänstern skulle vara några fredsälskande jävlar för de vet vi alla är rent skitsnack och dom har knappast något monopol på att vara den goda sidan som dom tycks tro dom är.

Det är absolut inte vad jag säger. Radikalister av alla slag ska hållas kort.
Citera
2013-12-18, 15:45
Avslutad
Citat:

Den här konflikten mellan höger och vänster är totalt ointressant för oss Svenskar. Vi bryr oss inte det minst om vem som är den största kålsuparen eftersom ni med all stor sannolikhet är lika verklighetsfrånvända.
Denna konflikt är det enda ni lever på idag. Er ledare Klas "mörda svenskar med civilkurage" Lund kommer för alltid att haussa denna konflikt för att få er att betala medlemsavgifter och annat flum. Vad händer med pengarna? Klasse har också räkningar att betala.
Citera
2013-12-18, 15:56
Avslutad
Trodde till en början att "Linje 17" var "normala" aktivister mot rasism, med normala menar jag de som inte tror på våld och dylikt och INTE är radikala (eller inte stödjer andra som är radikala). Antivåld är något jag förespråkar och hade då själv lätt kunnat supportat detta.

Nu börjar jag dock tvivla var de står där, undrar om folk/politiker/andra vet eller tycker det är helt okej att de väljer att medverka på en sida som beskriver sig själva såhär:

"Genom åren har sajten växt och blivit en resursbas för radikal aktivism."

http://motkraft.net/2013/12/17/linje17-linje-17-for-mangfald-mot-rasism-och-fascism-ny-demonstration-pa-sondag-i-karrtorp/

Det skulle väl dock kunna vara så att den "radikala" sajten valt att posta detta utan deras tillåtelse (det är citerat rakt av från Linje 17s sida). Varken vänster eller höger (som faktiskt tar avstånd till våld) kan ju alltid rå för att de mer radikala krafterna också backar upp vissa saker... Men någon annan kanske har bättre koll på var de själva står där? Själv tycker jag att detta är rätt viktigt att veta först, då jag är konsekvent emot allt politiskt våld. Period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in