Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
Ekonomiskola? Har de inte gått i vanlig grundskola? Där fick vi andra lära oss om sådant.
Jag har inga betalningsanmärkningar, skulder eller lån. Tvärtom enbart tillgångar. Det vore dock inte rättvist att exkludera min familjs planerande för mig i detta och har man inte haft den turen är skulder antagligen närmare till hands. Barn kan dessutom råka på jävligheten att ärva skulder. Jag kan dock inte dra mig till minnes att jag fick någon "ekonomiskola" i grundskolan, eller gymnasiet, eller i högre studier. Det är dock oväsentligt, eftersom vissa i gruppen har ärenden hos Kronofogden bör man se över hur det kommer sig och hur kan man arbeta med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
Jo så brukar ni vilja beskriva det. Den stora massan som tyst håller med er lyser dock allt som oftast med sin frånvaro. Var finns den stora skaran radikala nationalisterna med normala liv, normala uppväxtvillkor och stabil ekonomi?
Jag känner till en hel del, mig själv inkluderat, som har det bättre ställt än genomsnittet och hur många som helst som befinner sig i medelklassen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
Personligen tror jag det vi kunnat läsa om i protokollen är rätt så rättvisande för större delen av rörelsen.
Det är möjligt att det stämmer för den militära grenen, min insyn i Svenska motståndsrörelsen är begränsad så jag kan inte uttala mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
För att dras till den typen av rörelser som SMR, eller andra nazistiska/nationalistiska grupper utgör så krävs det nog ofta någon form av revanschlusta, en ilska över ett personligt misslyckande, någon oförrätt, att du vuxit upp under fattiga förhållanden eller dragit på dig ett drogmissbruk ex
Har man mindre att förlora är social stigmatisering och åsiktsregistrering inte lika stora hot. Det betyder dock inte att ens engagemang är mindre genuint bara för att man råkar tillhöra arbetarklassen. Något som jag alltid reagerar på när sådana här diskussioner förs är klassföraktet från självutnämnda klassföreträdare. Liberaler kan se ner på fattiga nationalister ur någon slags socialdarwinistisk modell, men hur våldsvänstern använda klassbegreppet nedvärderande i sammanhanget övergår mitt förstånd. Är det fult att vara fattig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
De med adresser i de starka områdena är med stor sannolikhet skrivna hos sina föräldrar. Så var det med den mångfalden.
Är man inte socioekonomiskt stark(are) om man har föräldrar med villa i Äppelviken i Bromma menar du?