2013-12-18, 01:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det är ett faktum att hon hade tre abonnemang, Zurfarn08. Polisarbetet har alltså varit helt beklämmande dåligt.
Att polisarbetet har brister är nog polisen själva de första att medge, med tanke på att de missade den nerblodade resårbotten vid den första tekniska undersökningen av marinas bostad. Huruvida det också omfattar detta abonnemang kan jag inte uttala mig om. Men frågan gällde Quarrels teori att mamman oreflekterat lägger ner en mobil hon hittar i marinas skrivbord, utan att kontakta polisen för att få den undersökt. Jag tycker det låter väldigt osannolikt, vad säger du?
Citera
2013-12-18, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om hon trodde mobilen var ur bruk, varför ringde hon två gånger?
Ja, försök tänk dig in i att din egen dotter är försvunnen så kanske det klarnar.
Citera
2013-12-18, 01:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Snacka om att greppa efter halmstrån. Du ifrågasätter varför en mamma till en försvunnen och kanske mördad dotter försöker ringa ett mobilnummer två gånger istället för en gång(?) eller noll gånger?
Nej, det är inte det det handlar om. Frågan gällde om hon trodde mobilnumret var i bruk eller inte. Hon ringde privatmobilen också.
Citera
2013-12-18, 01:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Och....
Det innebär att polisen kände till detta nummer. - Och förutom polisen: FS, MJ:s familj, PF... och alla som sökte på "ExploVision":
http://www.yelp.se/biz/explo-vision-bleket
Citera
2013-12-18, 01:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, försök tänk dig in i att din egen dotter är försvunnen så kanske det klarnar.
I så fall skulle jag inte slösa tid på att ringa ett nummer som jag redan i första samtalet har fått veta att det var ur bruk.
Citera
2013-12-18, 01:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det innebär att polisen kände till detta nummer. - Och förutom polisen: FS, MJ:s familj, PF... och alla som sökte på "ExploVision":
http://www.yelp.se/biz/explo-vision-bleket
Det är lika självklart som att tömma kodemasten eller titta under filten. Polisen kollade inte om firman hade ett nummer.
Citera
2013-12-18, 01:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
I så fall skulle jag inte slösa tid på att ringa ett nummer som jag redan i första samtalet har fått veta att det var ur bruk.
Numret existerade i form av ett företagsabonnemang och användes kanske främst till presumtiva kunder. MJ:s mor kan ha vetat att MJ inte brukade bära omkring denna mobil och och prövade därför bara att ringa numret ett fåtal gånger.
Senast redigerad av letsdoit 2013-12-18 kl. 01:22.
Citera
2013-12-18, 01:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det är lika självklart som att tömma kodemasten eller titta under filten. Polisen kollade inte om firman hade ett nummer.
De kan ha kollat firmanumret men funnit 0 aktivitet under aktuell tidsperiod.
Citera
2013-12-18, 01:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Numret existerade i form av ett företagsabonnemang och användes kanske främst till presumtiva kunder. MJ:s mor kan ha vetat att MJ inte brukade bära omkring denna mobil och LJ prövade väl också bara numret ett fåtal gånger.
Tyvärr, jag tror inte Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death var presumtiva kunder.
Citera
2013-12-18, 01:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
De kan ha kollat firmanumret men funnit 0 aktivitet under aktuell tidsperiod.
Utan spår i FUP eller slaskens innehållsförteckning? Jag tvivlar.
Citera
2013-12-18, 01:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Utan spår i FUP eller slaskens innehållsförteckning? Jag tvivlar.
Har du bara innehållsförteckningen..?
Citera
2013-12-18, 01:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Tyvärr, jag tror inte Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death var presumtiva kunder.
Nej, men här är du nog inne på den gamla kontaktlistan. - Hur den nya såg ut vet vi av förklarliga skäl inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in