2013-12-17, 23:31
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Baserar du den övertygelsen på bevis eller magkänsla?
Att åklagarens indicier räcker.
Citera
2013-12-17, 23:32
Medlem
Negerkucks avatar
Finns det någon teori om varför man bemödade sig med att flytta på liket i huvudtaget?

Hade man gjort det cleant utan blodspår i trapphuset och dumpat liket i ett vattendrag eller gräva ner kroppen etc då kan jag förstå det.

Men nu? Varför ta risken att bli sedd, lämna DNA å åka runt i en obesiktigad bil med ett lik när man inte ens gömmer kroppen på ett bra sätt.

Det är för mig helt ologiskt.
Citera
2013-12-17, 23:33
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Jag tror att du syftar på inlägg #27975...

Källan var TR. Direktkällor är min sak.
Tack. Då mindes jag rätt.
Citera
2013-12-17, 23:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Att åklagarens indicier räcker.
Du är alltså övertygad om indicier som du misströstar över.
Citera
2013-12-17, 23:35
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Finns det någon teori om varför man bemödade sig med att flytta på liket i huvudtaget?

Hade man gjort det cleant utan blodspår i trapphuset och dumpat liket i ett vattendrag eller gräva ner kroppen etc då kan jag förstå det.

Men nu? Varför ta risken att bli sedd, lämna DNA å åka runt i en obesiktigad bil med ett lik när man inte ens gömmer kroppen på ett bra sätt.

Tja, men det fungerade ju, tyvärr.
Citera
2013-12-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
"Då filmen var slut, dvs vid 00:30 så gick hon ut för att röka, hos stod utanför entrédörren till
trappuppgången där hon bor ,Östra Margaretavägen 64, då hon såg att det kom två män i ca 20-25-års åldern, gående tillsammans med en hund från vänster, dvs från E45:an hållet, och upp mot
Forstenagatan."

Har de killarna med hunden hörts av polisen?

Citat:
Ursprungligen postat av stros
Enligt åklagaren är de 2 killarna Bill och Bull eller vad dom nu kallas i tråden. DB och FH med andra ord.

Tidsmässigt stämmer de inte med DB och FH. De sitter i bilen vid den tiden.

Kanske har killarna med hund hört något när de gick förbi eller sett någon prata i telefon utanför.
Citera
2013-12-17, 23:38
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Vittnet drogs ju tillbaka av åklagaren men kallades av försvaret, det säger en del om styrkan.
Ok. Det är bara att inse att jag inte hänger med
Citera
2013-12-17, 23:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Då ber vi om ett expertutlåtande Vi antar att din djurteori stämmer. 18st tänder har djur plockat ur munnen. Djur äter inte tänder. Tycker inte du att det är liiite märkligt att inte ens en endaste liten tand påträffas i kroppens närhet. Vi kommer nog inte längre med det vi vet. Jag lägger ner tandspekulationerna. I alla fall för stunden.

Jo. Kanske en aaaning märkligt. Men det kan vara så enkelt att polisen inte luskammat området på så små delar. Min erfarenhet är att djur sväljer på det ena och det andra, vilda djur tar ju gärna med sig bytet en bit bort, om exempelvis något annat djur stör. Att tänderna lossnar "självmant" (naturligt) från sina gropar är inte konstigt efter en stunds förruttnelse, säger experten (inte jag då, utan rättsläkaren). Men då spankulerar de ju inte iväg självmant å lägger sig 10 meter bort. Men vi vet ju så lite. Alla vet lite. Kroppen kanske ha dragits iväg en liten bit också i allt bök. Men det kan nog ligga tänder i området.

Några som vill gå på tandjakt i markerna..?

EDIT: Vill bara påpeka att jag citerar inte rättsläkaren ordagrant här. Tror hon säger mer att "tandlossning" sker naturligt inte är konstigt.
Senast redigerad av Netherworld 2013-12-18 kl. 00:16.
Citera
2013-12-18, 00:03
Medlem
Minimois avatar
T ex rovfåglar flyger väl iväg en bit med sitt byte innan de käkar? Betydligt större delar av Carolin är, så vitt känt, ännu inte hittade. Så visst kan kvarlevor spridas över ett större område.
Citera
2013-12-18, 00:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck

Du har ett enkelt svar i att det lyckades. Det dröjde nästan 1.5 månad innan liket hittades, som då var i så dåligt skick att inga som helst spår efter dödsorsak eller förövare kunde finnas.

Varför ta risken att lämna kvar ett lik på brottsplats med risk för att DNA från en finns på kroppen, tänkte nog AJ. Men han var säkert för lat och förmodligen också för feg för att ta risken att sätta igång att gräva.

Lik i vattendrag behöver verkligen inte vara en bättre lösning. De flyter gärna upp, hela, eller i delar, och det var ju under sommaren också med badande folk överallt.

Så kanske AJ tänkte. Å han tyckte nog att han hade gömt det där liket väldigt bra bland höga brännässlor... Folk gillar det i soppor.

Jag tycker främst att deras bränningsmetoder är korkade. Framför allt brandplats 2.
Citera
2013-12-18, 00:28
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Morot bet sig nog i läppen när Flashbackvittnet var honom på spåren.
Hihi, måste känt sig som en idiot när forumet kartlade både kläder och bok på en knapp timme.

Frågan är om inte AJ är mer besvärad över Flashback utredningen än Polisens. Med tanke på publiciteten det har fått i media. Väldigt många som inte visste vem han var vet det nu....
Citera
2013-12-18, 00:36
Medlem
Tycker det är ett bra jobb polisen gjort som visar att sannolikheten att någon annan gärningsman utfört mordet är snudd på obefintligt:
Att AJ skulle råka befinna sig utanför I*as bostad samtidigt som en alternativ GM utför mordet.
Att AJ råkar ha på sig samma skor som den alternativa GM som lämnat avtryck i blodet.
Att AJ har Rukkajacka, ryggsäck, Nikejacka samma dag som den alternativa GM har samma kläder. Sen bestämmer sig GM oturligt nog att elda upp allt i närheten där AJ:s kompis har sin bostad vid Tre Älgar.
Att AJ råkar ha haft samma bok som en alternativ gärningsman.
Att GM väljer att dumpa I*a i Grästorpstrakten i närheten av de båda kamraterna.
Att DB har haft samma skor som den som hjälpt till att forsla bort kroppen tillsammans med alternativ GM.
Att någon annan har haft samma armband o samma skor som FH vilken har stulit DB:s bil och eldat upp den.
Tack vare RDY finns ett bevis som blir svår att komma runt för AJ.
Att de själva har stora minnesluckor om just detta dygn men kan vara detaljerade vid saker längre bort i tiden. De lär bli dömda men hur det än blir så kommer det att överklagas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in