Citat:
Ursprungligen postat av
Negerkuck
Finns det någon teori om varför man bemödade sig med att flytta på liket i huvudtaget?
Hade man gjort det cleant utan blodspår i trapphuset och dumpat liket i ett vattendrag eller gräva ner kroppen etc då kan jag förstå det.
Men nu? Varför ta risken att bli sedd, lämna DNA å åka runt i en obesiktigad bil med ett lik när man inte ens gömmer kroppen på ett bra sätt.
Det är för mig helt ologiskt.
Du har ett enkelt svar i att det lyckades. Det dröjde nästan 1.5 månad innan liket hittades, som då var i så dåligt skick att inga som helst spår efter dödsorsak eller förövare kunde finnas.
Varför ta risken att lämna kvar ett lik på brottsplats med risk för att DNA från en finns på kroppen, tänkte nog AJ. Men han var säkert för lat och förmodligen också för feg för att ta risken att sätta igång att gräva.
Lik i vattendrag behöver verkligen inte vara en bättre lösning. De flyter gärna upp, hela, eller i delar, och det var ju under sommaren också med badande folk överallt.
Så kanske AJ tänkte. Å han tyckte nog att han hade gömt det där liket väldigt bra bland höga brännässlor... Folk gillar det i soppor.
Jag tycker främst att deras bränningsmetoder är korkade. Framför allt brandplats 2.