2013-12-17, 22:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Läste precis färdigt dagens förhandling.

Morot binds till brottet tidsmässigt med ett antal vittnen som hört dunsarna och skrik efter kl.00.
Andra möjliga gärningsmän är uteslutna.
Kläder, foton, brandplats är lika tunga bevis.
Boken.
Svamlandet och lögnerna och ändrad utsaga.

Det blir fällande dom.

Men DB och FH ?
Di åker di med, straffen kan nog bli överraskande långt.
Ögonvittne med regskylt
Det fetade.

Det tror jag också. Tidsschemat för en annan GM spricker när man tar in vittnenas uttalanden och den misstänkte GMs telefontrafik. Jag hoppas TR inser att fynden från brandplats 2 är relevanta. AJs advokat kommer förmodligen lägga mycket energi på att smula sönder RDYs fynd vid slutpläderingen på torsdag.
Citera
2013-12-17, 22:26
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Morot bet sig nog i läppen när Flashbackvittnet var honom på spåren.
Hihi, måste känt sig som en idiot när forumet kartlade både kläder och bok på en knapp timme.
Var det då han drog till Polen ?
Stämmer det med tiden när han drog?
Citera
2013-12-17, 22:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Angående tändernas betydelse för identifiering så används väl tandkort endast när kroppens DNA förstörts genom t.ex. brand? Moroten måste ju också antagit att han eventuellt hade spaning på sig. Att då åka till liket känns fel.
Det fetade.

Jag tror inte han åkte tillbaka till fyndplatsen. Han har inte kurage nog att göra en sådan sak. Han var förmodligen tillräckligt nöjd med att få Idas kropp dit där den hamnade. Och, inte ens det kunde han lösa, tror jag. Det är nog Denn*s eller Fred*iks förslag. De kände till trakten.
Citera
2013-12-17, 22:51
Medlem
"Då filmen var slut, dvs vid 00:30 så gick hon ut för att röka, hos stod utanför entrédörren till
trappuppgången där hon bor ,Östra Margaretavägen 64, då hon såg att det kom två män i ca 20-25-års åldern, gående tillsammans med en hund från vänster, dvs från E45:an hållet, och upp mot
Forstenagatan."

Har de killarna med hunden hörts av polisen?
Citera
2013-12-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
"Då filmen var slut, dvs vid 00:30 så gick hon ut för att röka, hos stod utanför entrédörren till
trappuppgången där hon bor ,Östra Margaretavägen 64, då hon såg att det kom två män i ca 20-25-års åldern, gående tillsammans med en hund från vänster, dvs från E45:an hållet, och upp mot
Forstenagatan."

Har de killarna med hunden hörts av polisen?
Enligt åklagaren är de 2 killarna Bill och Bull eller vad dom nu kallas i tråden. DB och FH med andra ord.
Citera
2013-12-17, 23:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Enligt åklagaren är de 2 killarna Bill och Bull eller vad dom nu kallas i tråden. DB och FH med andra ord.
Tycker du det är ett starkt vittnesmål?
Citera
2013-12-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Starkt? Hm.. det är väl inget som talar emot men vad talar för att det är DB och FH mer än att DB hade en liknande hund, egentligen? Men ja.. det är ju en indicierättegång.
Citera
2013-12-17, 23:16
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Jag har ett minne av att jag läst att TR hade begärt in den. Men nu när jag söker kan jag inte hitta det. Kan det ha stått i TTela? Jag vet inte?

Jag tror att du syftar på inlägg #27975...

Källan var TR. Direktkällor är min sak.
Senast redigerad av Minimoi 2013-12-17 kl. 23:22.
Citera
2013-12-17, 23:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Jag tror att du syftar på inlägg #27975...
Helt rätt.
Citat:
Trots att AJ enligt sin försvarare "motsatte sig bestämt" att genomgå en P7:a, har tingsrätten idag förordnat att en sådan ska inhämtas.
Men dåligt med källa...
Citera
2013-12-17, 23:26
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Starkt? Hm.. det är väl inget som talar emot men vad talar för att det är DB och FH mer än att DB hade en liknande hund, egentligen? Men ja.. det är ju en indicierättegång.
Jag håller med dig.

Hunden kan bidra till att binda dem till platsen. Jag misströstar ibland på indiciekedjan men oftast är jag hoppfull, i alla fall angående AJ. Angående skuldfrågan är jag 100% övertygad. På alla tre.
Citera
2013-12-17, 23:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag håller med dig.

Hunden kan bidra till att binda dem till platsen. Jag misströstar ibland på indiciekedjan men oftast är jag hoppfull, i alla fall angående AJ. Angående skuldfrågan är jag 100% övertygad. På alla tre.
Baserar du den övertygelsen på bevis eller magkänsla?
Citera
2013-12-17, 23:29
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Vittnet drogs ju tillbaka av åklagaren men kallades av försvaret, det säger en del om styrkan.
Citat:
Det är nu flera ändrade vittnen. Åklagaren drog tillbaka ett vittne, men då kallade två av männen det istället. /.../
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in