Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Nu gör du precis samma sak igen

påstår att jag påstått något som jag INTE har påstått!
Jag skrev at
OM det kan bevisas att MB/AN ljög om Stugan. Och jag skrev om detta därför att det var en person som skrev ett inlägg som indikerade att denna person
VET att dom ljøg om det. Jag frågade därför denna person om hen verklige
VET detta och i så fall så är det viktig info iom det bevisar att MB/AN av någon anledning LJUGER FÖR POLISEN och DET är allvarligt och kräver förståss en förklaring från MB/AN.
Fattar du?
Men de kanske inte ljög? Om du läser hans post igen så ser du att han menar på att de kanske inte tycker att man kan bo där. Du vet själv hur många människor är. Ingen dator, ingen TV osv. Då tycker man kanske inte att det går att bo där. Medan säkert andra hade svarat att det går att bo där.
För att ta ett dåligt exempel:
- Vart ska vi äta vår bröllopsdagsmiddag, älskling?
- På McDonalds. Billigt och bra.
- Nej, där kan vi inte äta.
Enligt dig har man ljugit om man sagt så. För visst fan kan man äta på McDonalds.
Du får tänka på att de svarat på frågan som vilken fråga som helst. I din värld är de skyldiga och därför har de ljugit om detta för att de har utfört någon mystisk ritual och att stugan varit fylld med blod och kroppsdelar. Därför ljög de för att de inte vill ha polisen där. Eller hur du nu tänker?!
Men eftersom de i verkligheten utanför flashback är oskyldiga har de säkert svarat på frågan ungefär som att det inte har med fallet att göra egentligen. Som en rutinfråga från polisen. Och då svarar man kanske att den inte går att bo i för att man inte själva kan tänka sig att bo i den. Det är inte som att man ljuger. Det är som man uttrycker vad man själv anser. Studera personen i andra änden istället så ska du får se vad skillnaden är när man ljuger för att skydda sig själv och det här som du anser som lögner.
Tack förresten för dina svar på tidigare svar till dig. Uppskattas. Jag försöker verkligen förstå din vinkel och det blir lättare när du svarar. I detta svar behöver du inte svara utan jag försöker bara få dig att se skillnad på lögn och att uttrycka vad man själv tycker.