Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
Det kommer komma många rödingar som är beredda på fajt och mer poliser än under Obama-besöket. Så jag kan visst tänka mig att det dyker upp nassar som vill stå bakom polisen och försöka se hårda ut och sen starta en tråd med tusen inlägg där de förklarar vilken jävla tur rödingarna hade att polisen skyddade dom.
Jag har massa bekanta som ska dit och för att förtydliga: de är på "rödingsidan" och helt politiskt oinsatta samt omilitanta i största allmänhet (bl.a en glad och trevlig flerbarnsmor). Den stora majoriteten är människor som på uppmuntran av regimen ger sig ut i vintermörkret för att demonstrera för trevliga och mysiga värden (om det sen är regnbågsfärgad kommunism eller nattsvart fascism är helt betydelselöst). De vill äta lite bullar i gemenskap med andra och känna sig som Goda Människor™. Dessa utgör inget som helst hot mot nationalister, de utgör däremot en bred försvarslinje för militanta vänsterextremister och kriminella blattar som vill bråka men behöver skyddet av en lättledd folkmassa.