2013-12-17, 17:37
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Sköningar. Samtliga där är ju misstänkta enbart för våldsamt upplopp och inte för grov misshandel eller mordförsök, eller har jag missat något?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/polisen-forhor-hogerextrema-i-dag

Citat:
Polisen planerar en mängd förhör under tisdagen, enligt Kjell Lindgren, presstalesman för Stockholmspolisen. Personerna är framför allt misstänkta för våldsamt upplopp och grov misshandel.

– Sedan lär det tillkomma ett antal brott, som fler fall av misshandel, skadegörelse och våld mot tjänsteman, säger han.

Ändock är straffskalan för våldsamt upplopp rätt hård bara det.
http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldsamt_upplopp
Citera
2013-12-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Stämmer bra. Nazzarna fabricerar ur arslet hej vilt.

Precis som du gör nu din dumma utvecklingsstörda idiot.
Citera
2013-12-17, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/polisen-forhor-hogerextrema-i-dag

Ändock är straffskalan för våldsamt upplopp rätt hård bara det.
http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldsamt_upplopp
Tackar. Ja, maxstraffen är ju mycket riktigt ganska hårda, men frågan är om det landar någonstans ens i närheten av det.

Jag drar paralleller till Hets mot folkgrupp som jag känner en del som blivit dömda för, där är ju maxstraffet två år, men det händer ju i princip aldrig att någon döms till mer än ett par månader i finkan.

Sedan är det ju klart att det i detta fallet kommer att bli påtryckningar på att utdöma så hårda straff som möjligt, dels eftersom det handlar om "nazister" men också för att det var en närmast unik händelse.
Citera
2013-12-17, 17:42
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
FUP med namn och vilka brott de är anklagade för.
https://anonfiles.com/file/6c31e8de1c23a0891f29f8a987499aff

Tack för uppgifterna.
Ser ut att bara vara 3-4 st från Bagarmossen/Farsta, alla andra är från andra stadsdelar eller från andra städer, knappast en "lokal aktion".

Stor ironi, den häktade Nordh från Bagarmossen bor på samma gata som Linje17:s talesman Ammar Khorshed med flickvän Emma Lindqvist, vilka låser sina bloggar och raderar lite på nätet just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av nicckk
Från aftonblaskan.
Under natten till tisdagen vandaliserades flera byggnader i Bagarmossen centrum, skriver TT.
Enligt anmälan rör det sig om bland annat klottrade hakkors.
– Det var på flera byggnader. Människor ordentligt på högerkanten har varit varit framme, säger polisens presstalesman Kjell Lindgren till TT

När ska ni förstå att SMR och dessa andra blöjnazzar kostar skattebetalarna en massa pengar?
Dom är ju nästan i värre nivå än AFA just nu. Vad får dom ut utav att vandalisera massa byggnader?
Sen att dom slår på sina egna landsmän också är nog de värsta ja hört. Fortsätt stödja SMR era pantade nollor.

En undran här bara, eftersom polisen verkar ha satt hela Svealands samlade nazistsällskap bakom galler, (se Fup:en) vem är det då som är ute och kladdar...

Citat:
Ursprungligen postat av pruttbuck
http://www.blaljus.nu/nyhetsartikel/att-vi-bryr-oss

Enligt artikeln som en av de 6(!) närvarande polliserna beskriver situationen var det SMR som kom med knivar. (läs artikeln)
En del hävdar ang den blodiga ryggtavlan som tröstas av en polis - att skadorna uppstått av plakatkäppar

Mycket möjligt- men en av Afa tappade sin kniv precis framför dörrarna till teatern när dom skulle springa emot nazisterna, och det var väl bara nazisterna som blev arresterade och visiterade.
Citera
2013-12-17, 17:43
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Vad snällt av dig. Gå tillbaka i trådarna. Vilka slutsatser kan du dra?
Citera
2013-12-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly

Tänkarhatten på, klarsynt analys
Citera
2013-12-17, 17:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Tackar. Ja, maxstraffen är ju mycket riktigt ganska hårda, men frågan är om det landar någonstans ens i närheten av det.

Jag drar paralleller till Hets mot folkgrupp som jag känner en del som blivit dömda för, där är ju maxstraffet två år, men det händer ju i princip aldrig att någon döms till mer än ett par månader i finkan.

Sedan är det ju klart att det i detta fallet kommer att bli påtryckningar på att utdöma så hårda straff som möjligt, dels eftersom det handlar om "nazister" men också för att det var en närmast unik händelse.

Fast medierna och etablissemang har väl sällan så enhetligt ställt sig på antirasisternas sida. Det påverkar förmodligen domen.
Citera
2013-12-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttbuck
Tänkarhatten på, klarsynt analys

Grymt bra gjort av dig också. Heja ditt lag!
Citera
2013-12-17, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast medierna och etablissemang har väl sällan så enhetligt ställt sig på antirasisternas sida. Det påverkar förmodligen domen.
Det tror jag också.
Citera
2013-12-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Hoppas inte det påverkar domen, tycker inte ett rättsväsende ska rätta sig efter medias skriverier utan om vad de som yrkesmän/kvinnor tycker är rimligt.

Sen verkar talesmannen för linje 17 inte riktigt vara helt med på att polisen sköter sina uppdrag.

http://www.sydsvenskan.se/varlden/ammar--khorshed-tar-avstand-fran-stenkastning/
Citera
2013-12-17, 17:58
Medlem
otukts avatar
Citat:

Det här är en en unik händelse. Visst, nazister har upploppat förut men det är koordinationen och planeringen runt upploppet som gör att det kommer bli hårda domar tror jag.
Citera
2013-12-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicckk
Från aftonblaskan.

Under natten till tisdagen vandaliserades flera byggnader i Bagarmossen centrum, skriver TT.
Enligt anmälan rör det sig om bland annat klottrade hakkors.
– Det var på flera byggnader. Människor ordentligt på högerkanten har varit varit framme, säger polisens presstalesman Kjell Lindgren till TT

När ska ni förstå att SMR och dessa andra blöjnazzar kostar skattebetalarna en massa pengar?
Dom är ju nästan i värre nivå än AFA just nu. Vad får dom ut utav att vandalisera massa byggnader?
Sen att dom slår på sina egna landsmän också är nog de värsta ja hört. Fortsätt stödja SMR era pantade nollor.

Nej, inte i närheten a AFAs våld. Vänstervåldet har varit förhärskande de senaste åren. Jag välkomnar inte högervåld som motsats. Jag välomnar SÄPO-action!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in